Afgelopen week-end liep ik door een natuurdomein bij Thorn in Nederland. Het was nogal mistig en dat opent wel interessante perspektieven.
Deze foto vind ik echter gewoon niet 'af'. De sfeer is OK, compositie kan ik mee leven maar ik denk dat PhotoShop hier meer leven in zou kunnen brengen zonder aan het wazige afbreuk te doen. Toont iemand me met een edit wat hij/zij ermee zou doen?
Alvast bedankt,
Laurens
Hallo Laurens,
de richtlijnen in het Beoordeel-forum laten slechts één foto per topic toe.
Lees even de sticky http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=33148
Met de Edit-knop kan je de zaak rechtzetten.
Bedankt voor het begrip!
Willy
Tijdelijke vervanger van de vaste BD Moderator Beoordeel
Hombre
BD0017BE
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Hey Laurens,
Hier is een poging tot verbetering:
't Is een subtiel verschil. Heb met curves het contrast wat aangezwengeld en de toon wat meer blauw gemaakt. Daarna de boot geisoleerd en daar nog wat met contrast, kleurtoon en -verzadiging geprutst. Tot slot wat verscherpt met USM.
Ik zou verder nog een stuk van de lucht wegsnijden, maar gezien je zelf tevreden was met de compositie... Leuke foto trouwens.
“Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
Scott Adams
Meer blauw in de achtergrond is inderdaad een goed idee al vind ik dat de kerk wat teveel kleur krijgt. Misschien dat ik eerst desatureer en dan blauw toevoeg. De boot komt ook beter tot zijn recht, bedankt voor de moeite.
Betreft de compositie: zelf ben ik niet bang van een beetje lucht. Ik wilde de kerk wat meer naar rechts maar op die plaats langs de oever stond een boom in de weg. In het ganse natuurpark stonden overal bomen in de weg. Volgende keer toch een kettingzaagje meenemen. Zelfde gewicht maar zoveel praktischer dan een DSLR en een massa lenzen.![]()
Ik vind em heel mooi Laurens....lekker sfeertje, geeft me het gevoel dat ik de kraag van m'n jas wat hoger moet zetten...![]()
EF 16-35 L USM 2.8 EF 24-70 L USM 2.8
EF 70-200 L USM IS 2.8 EF 100 L USM 2.8 Macro
580 EX, MR-14EX Ringflits, Body 20D
Waarom niet croppen?
![]()
Groetjes Ellen, Canon Powershot 3S iS
Mooi sfeervol beeld, zonder twijfel.
Toch vind ik de bewerking van markali niet mis. De contrastverhoging (vooral op het bootje) vind ik toch wel een verbetering...
Vriendelijke groet,
Kariboe
* Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, die komt in mijn eigen BOF !!!
Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Ik vind de gecropte versie wat te krapjes, de kerktoren ligt er bijna van af. Een beetje meer lucht mag best.
Bij veel foto's merk ik wel dat een 2:3 verhouding, zoals bij 10x15 afdrukken, visueel sterker is dan de 4:3 verhouding van een beeldscherm. De 'derdes regel' lijkt ook beter op te gaan voor een 2:3 verhouding. Goed idee.