of
![]()
ISO 100, F3.2, 1/640s, 112 mm
Nikon D200 + 80-200 F2.8 Nikkor
Nikon D200 & D100 / 17-55 F2.8 DX / 70-200 VR F2.8 /50 F1.8 / SB800 & SB80 DX
Voor mij een geslaagde opname, van een beeldig model!
Congrats![]()
![]()
![]()
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Mooie tonen en mooi modelleke![]()
Scherpte en focus : de focus ligt volgens mij wat verkeerd. De rechterkant van haar hemd is scherper dan haar ogen. Focus op de ogen.
Misschien kon de uitsnede **iets** minder strak.
Ditmaal ben ik het eens met Elsan.
Dit is mooi, zeer mooi. Ik vind wel dat de neus en beetje te licht is, op mijn scherm).
groeten
Zino K
Het is zo dat ik regelmatig het gevoel heb dat de focus niet volledig op de ogen ligt. Hoe dat komt, is voor mij een raadsel, omdat ik altijd op de ogen scherpstel. Zou het kunnen dat mijn lens last heeft van frontfocus of zoiets? Hoe kan ik dat nu technisch nakijken?Oorspronkelijk geplaatst door stefken
Mijn lens is ondertussen 7 jaar oud, een beetje traag tov de moderne lenzen maar het beste resultaat heb ik toch nog altijd met deze telelens. Je moet wel veel ruimte hebben, en zeker met de CCD's die 0.5 keer kleinder zijn dan de oude negatieven ...
Hier nog eentje van deze reeks
![]()
Ja, vind ik ook, maar op de foto die ik heb afgedrukt stoort het niet. Ik denk dat het de visagiste is die hier schuld aan heeft, of vergis ik mij?Oorspronkelijk geplaatst door Zino K
Heel sjiek. Nog beter dan die eerste. Prowerk eigenlijk. Alleen hoofd een klein beetje afgesneden.Oorspronkelijk geplaatst door Tshirt
Je kan front of backfocus nakijken door een testshot te doen op een testsheet die je op statief met een hoek van 45 graden trekt.
Zoek eens op google.
Ik heb snel deze gevonden maar ik weet dat er een beter artikel met instructies en testsheet bestaat.
http://www.photo.net/learn/focustest/
Kan ik dit model ergens contacteren?
Zou er ook wel eens willen mee werken.
Laatst gewijzigd door Xarder; 30 juli 2006 om 18:26
Knap werk!
-
Knap gedaan![]()
Mag altijd eens op de koffie komen,
zal toestelleke dan klaar houden![]()
Van de eerste foto vind ik de uitsnede niet erg geslaagd met die geamputeerde armen en linker borst: hier zit duidelijk het kader in de weg.
De tweede is beter maar ook net iets te krap.
Oorspronkelijk geplaatst door stefken
Ik heb helaas haar adres niet. Ze is een model van een modellenbureau waar ik in opdracht voor werk.
Hier nog een smaakmaker http://forum.belgiumdigital.com/show...84#post1058984
Bedankt allemaal voor de reakties.
Ook heel sjiek.
Zou bij jou wel graag eens op leerschool komen.
Van mijn kant kan ik u wellicht wel wat photoshop tricks leren...
Twee heel spontane portrettenWarme kleuren ook
Bij modellenwerk merk ik vaak iets geforceerds, hier zie ik dat helemaal niet.
mvg
Caro
Een dergelijke foto lijkt al snel geweldig want het is een leuke deerne.
Maar de foto kan nog beter want het model zit er imo wat krampachtig bij.
Kijk maar eens naar de houding en de gelaatsexpressie.
@ Digipics357, Picasso , Elsan, Lucky Luc, Walt en Stefken (en verder iedereen die ik vergeten ben en die nog volgt):
Dit is fotodiscussie extra. Hier wordt verwacht dat er gefundeerde kritieken worden gegeven.Kunnen jullie ook aan de minder ervarenen onder ons uitleggen waarom dit zo een mooi portret is?
Tnx! Groetjes Marion
Meer weten over fotocursussen via internet? www.fotoforce.net
Kritiek is hier dat er nauwelijks kritiek te geven is.
Dit is wat we zeggen.
Waar er wel kritiek was, hebben we die gegeven.
.
[MOD] Zelfs al heb je geen enkele vorm van kritiek op deze foto, dan nog is het de bedoeling dat je tenminste aangeeft waaróm het dan wel zo'n schitterende foto is. Bedoeling van de Fotodiscussie-forums is dat we met z'n allen er wat uit leren, slechte én goede kanten van de getoonde foto's. Als dit niet kan, kunnen we net zo goed Fotodiscussie opdoeken en alles in Showcase posten. Probeer tenminste de opzet van de Fotodiscussie-forums te respecteren aub.Oorspronkelijk geplaatst door stefken
Willy
Hombre
BD0017BE
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Dat was ook het eerste wat bij mij opkwam bij het zien van de foto, de vraag is dan ook waarom indien je zelf aangeeft dat je steeds focust op de ogen, natuurlijk is bij een f/3.2 de dieptescherpte beperkt, bij 112 mm op een afstand van ongeveer 2 m als ik het goed voor heb rond de 5 cm. indien je uit de vrij hand fotografeert kan tussen het zien en het afdrukken een kleine beweging voldoende zijn om niet juist te focussen.Oorspronkelijk geplaatst door stefken
zou eens testen op statief op een statisch voorwerp en dan beoordelen, verder zou ik toch durven een paar stops dicht draaien.
Verder mooi model prachtige kleuren maar iets ruimer had niet misstaan.
Verder zeker goed bezig.
groeten Luc.
BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkII Camouflage -Luc David Photography