Ga terug   Belgiumdigital forum - Digitale fotografie > Archief (gesloten) > Fotodiscussie Extra

National gallery | Trafalgar sq.

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 7 mei 2007, 18:39
FLuKee's schermafbeelding
FLuKee FLuKee is offline
Senior Member

Standaard National gallery | Trafalgar sq.

Beste forummers, ik had graag jullie mening gehad over volgende foto.
Zoals de titel vermeld is dit een impressie van de national gallery in Londen vanop trafalgar square getrokken. Of is het eerder een banaal vakantiekiekje?

Ik hoor graag wat ik eventueel beter had kunnen doen, of er aandachtspunten zijn voor in't vervolg, wat je al dan niet aanspreekt...

D70, 18mm (18-70 kitlens), f/13, 1/125, ISO200, geen belichtingscomp, uit de hand, met circ pol filtertje.

Alvast bedankt voor het kijken
MVG,
Thierry
  #2 (permalink)  
Oud 8 mei 2007, 04:13
theokus is lid van de Belgiumdigital VZW
theokus theokus is offline
Senior Member

Stuur een bericht via MSN naar theokus
Standaard Re: National gallery | Trafalgar sq.

Ik weet het niet goed Thierry.
Technisch lijkt alles in orde en ik ben al content
omdat je goede camera-instellingen hebt gekozen
  #3 (permalink)  
Oud 8 mei 2007, 08:12
Xray is lid van de Belgiumdigital VZW Xray's schermafbeelding
Xray Xray is offline
Senior Member

Ik vind het zeker geen slechte foto. Mooi oog voor de compo met een goede symmetrie. Het bord op de voorgrond geeft je foto diepte. dankzij de filter zijn je kleuren mooi gesatureerd. En toch mis ik het echte waw-effect. Misschien door de drukte op de trappen? Ik kan er ook niet echt aan uit.
  #4 (permalink)  
Oud 8 mei 2007, 21:47
Jimbo_R's schermafbeelding
Jimbo_R Jimbo_R is offline
Junior Member

Ik hoor geen commentaar te geven (moet zelf nog posten). Kwalitatief en qua kleur vind ik de foto mooi. IMHO de setting wat minder. boven is het leeg, onderin is het leeg, en in het midden gebeurt zo enorm veel wat individeel hele mooie plaatjes op zou leveren (die 5 mannen rechts, die jongen in het midden die drinkt, het paartje links daarvan, die groep achterin) maar nu te klein is voor details maar wel de aandacht opeisen. Ik weet niet waar ik moet kijken en wat de hoofdgedachte van deze foto is. Had je het voor elkaar kunnen krijgen al die mensen weg te sturen op die jongen in het midden na die duiven zou voeren had je van mij een 10+ gehad.

Nu ben ik benieuwd wat anderen van mijn mening vinden, leer ik ook weer wat van en hoef ik van de week mischien niet nodeloos mensen weg te sturen
  #5 (permalink)  
Oud 8 mei 2007, 22:18
antoine200 antoine200 is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jimbo_R Bekijk bericht
Ik hoor geen commentaar te geven (moet zelf nog posten). Kwalitatief en qua kleur vind ik de foto mooi. IMHO de setting wat minder. boven is het leeg, onderin is het leeg, en in het midden gebeurt zo enorm veel wat individeel hele mooie plaatjes op zou leveren (die 5 mannen rechts, die jongen in het midden die drinkt, het paartje links daarvan, die groep achterin) maar nu te klein is voor details maar wel de aandacht opeisen. Ik weet niet waar ik moet kijken en wat de hoofdgedachte van deze foto is. Had je het voor elkaar kunnen krijgen al die mensen weg te sturen op die jongen in het midden na die duiven zou voeren had je van mij een 10+ gehad.

Nu ben ik benieuwd wat anderen van mijn mening vinden, leer ik ook weer wat van en hoef ik van de week mischien niet nodeloos mensen weg te sturen

Ik ben zeer verrast door dit uitvoerig maar ook onderbouwd commentaar.
Dit is nu precies de manier hoe we met elkaar dienen om te gaan.
Ik kan dan ook niet anders zeggen dan dat ik de mening deel van @Jimbo_R.

Ik hoop dat ik niet op mijn vingers getikt wordt.
Maar ik vind een compliment aan @FLuKee en @Jimbo_R toch wel op zijn plaats.
mvgr
antoine200
  #6 (permalink)  
Oud 8 mei 2007, 23:20
FLuKee's schermafbeelding
FLuKee FLuKee is offline
Senior Member

Jimbo_R, je uitvoerige omschrijving van wat je van de foto vindt is ten zeerste geappreciëerd. Net zo zeer als de andere reacties trouwens

Het helpt echt wel om met dergelijk commentaar de foto's voor jezelf nog eens te evalueren (allez, voor mij toch).

Ivm de situatie: 't was er schitterend weer en het plein was goed gevuld, de trappen zijn blijkbaar toch ook een populair rustpunt. Iemand die voor het bord duiven zou staan voeren en wat minder volk had de foto helemaal kunnen "af" maken idd.. Helaas stond die man ergens aan de zijkant, weg van dat bord, duiven te voeren

Bedankt!
Thierry
  #7 (permalink)  
Oud 9 mei 2007, 08:09
yowan-kenobi's schermafbeelding
yowan-kenobi yowan-kenobi is offline
Senior Member

denk dat dit een opname is waar niet zo heel veel meer over te zeggen valt. Die zit al zeker héél goed! Mijn grootste twijfel is het zwarte bord op de voorgrond, meer bepaald of die niet beter iets meer naar links of rechts had gestaan. Maar 't is geen drama, best een geslaagde opname!
  #8 (permalink)  
Oud 9 mei 2007, 11:38
Gauloise's schermafbeelding
Gauloise Gauloise is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jimbo_R Bekijk bericht
... Had je het voor elkaar kunnen krijgen al die mensen weg te sturen op die jongen in het midden na die duiven zou voeren had je van mij een 10+ gehad. ..
Commentaar ok, suggesties ok, maar op het verkeerde pad brengen?!? Ho maar, zie je niet dat het bord aangeeft dat je de duiven niet moogt voeren!!
GRAPJE

grt. gauloise

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten