Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Standaard 'k zou het niet weten ...

T'ja weer effe geleden, 'k zou niet weten hoe de naam is van het beestje ... post processing gedaan in NX. 'k weet niet of er nog iets aan valt te verbeteren, maar ik mis iets ... vandaar dat ik hem hier voor de leeuwen gooi? Laat maar komen, die commentaar.

nog even de exif:

Lens Focal Length: 200,00 mm (28-200 mm F3,5-F5,6)
    Shutter Speed: 1/400 sec
    F-Number: F5,6
    ISO: 800
    Compensation: EV -4/6

voila
    Krims@nline - A memory in the raw

Standaard Re: 'k zou het niet weten ...

Allereerst: het gaat hier om de kleine panda (of ook wel rode panda genoemd).

Wat de foto betreft: ik vind de voorgrond storen. De takken en blaadjes nemen het zicht van het hoofdonderwerp weg.
    De achtergrond daarintegen is wel heel mooi door een goeie dof te gebruiken.
    Algemene scherpte zit ook wel goed.
    Maw jammer van de blaadjes want anders had deze foto een stuk meer te bieden...
    -The Black Horses-
    Canon materiaal

www.theblackhorses.be

Ik vind die blaadjes op de voorgrond niet storen. Zij maken deel uit van zijn
    biotoop en horen bij het dier.
    Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

knappe foto: mooi scherp en de kleuren doen mij zeer natuurlijk aan.

Spijtig dat zijn rechteroog er zo dof uitziet ...

Wit op snoet is wat uitgebeten, maar stoort zeker niet, en zwart op de borst laat hier toch nog detail zien.

Qua compo toch jammer dat hij er niet helemaal op staat: ofwel volledig ofwel minder dan wat het nu is

Waarom iso 800 - was dit misschien in een overdekte ruimte?

@Y-cam: ISO 800, achter de plaats waar ik stond, toen ik de foto nam, staat een muur die all het licht van achteren weg neemt, panda zit in de bomen, dus het bladerdak neemt nog es een gedeelte van het licht weg, ... vandaar ISO 800, om toch maar aan een sluitertijd van 1/400 sec te geraken.

Snoet een oortje inderdaad wat overbelicht, maar niet storend zoals je zegt.

Wat ik wel jammer vind is dat het zwart in de hals wat snel dicht loopt, wat weinig detail houd.

Qua compo toch jammer dat hij er niet helemaal op staat: ofwel volledig ofwel minder dan wat het nu is

Hier gaat het volgens mij ook fout, 'k denk dat ik hem een cropje extra ga geven, zodat het dier meer aandacht krijgt.

@The Black Horses: blaadjes op de voorgrond, het was etenstijd, 'k heb daar ongeveer een uur gestaan zonder dat die panda bewoog, lag te zonnen op zijn rug.

Thx
    Laatst gewijzigd door Krims@nline; 14 oktober 2007 om 11:17
    Krims@nline - A memory in the raw

Regels voor berichten