|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
Je zou er toch voor moeten zorgen dat er ergens ook een aantrekkingspunt of een "echt" onderwerp op de foto staat. Een eekhoorntje of een slang of een takje met een blaadje etc.
Indien de boom als onderwerp bedoeld is dan is het beter iets meer op de voorkant van de boom scherp te stellen waardoor deze zo goed als helemaal scherp overkomt (struktuur van de schors etc). Indien je de achtergrond er ook nog scherp wil ophebben (wat mijn voorkeur is) dan kunt ge best een kleiner diafragma gebruiken (hogere f-waarde vb. 16 of 22) Trouwens welkom op dit forum en nog veel fotoplezier. Benny |
|
|||
|
Mensen, ik vind dat we eerlijker tegen elkaar moeten zijn. Dit is gewoon een slechte foto. Van alle kanten onscher, slechte vlakverdeling, er is niks interessants op te zien.
Als je hier een foto post heb je recht op een eerlijke mening. Dat kan soms hrad overkomen, maar men hoeft het er ook niet mee eens te zijn. Ik denk wat we kritischer moeten zijn op wat we posten.
|
Citaat:
ik deel je mening. enige tijd geleden heeft hier een topic gelopen met het voorstel om 'Eerlijke Kritiek' te uiten. Sommigen zetten toen onder hun foto 'voor mij EK altijd van toepassing' of zoiets. Is spijtig genoeg verwaterd en verdwenen. yoda.
|
Citaat:
Vriendelijke groet, Kariboe |
|
||||
|
Roef en Yoda,
Ik deel ook uw mening. ![]() Gewoon zeggen "da's slecht" moet kunnen (vrije "beleefde" meningsuiting) maar uitleggen waarom een foto slecht is en hoe deze de volgende keer beter kan gemaakt worden moet wel de bedoeling zijn. ![]() Wie zijn/haar foto hier plaatst wil waarschijnlijk ook iets leren. Alhoewel MILo's entreé "bespaar me de technische kant" is nogal tegenstrijdig want als ge de techniek (en compositieregels) niet kent en ook niet wilt leren zal een beter foto enkel puur geluk zijn. Er zijn nu eenmaal technische kanten aan fotografie - ook met een goed automatisch toestel. ![]() Benny |
|
||||
|
Citaat:
Deze foto zou misschien beter kunnen door te werken met grote scherptediepte en de rechterkant van de boom op de voorgrond (die eveneens scherp moet zijn) op 1/3 van de linkerrand. Yoda.
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Hide & seek | Wim | Showcase - Archief | 23 | 28 april 2002 10:54 |
![]() |