Normaal start ik een opdracht liefst precies op de eerste van de maand. In dit geval ben ik dan echter verhinderd. Dan heb ik dus de mogelijkheid om iets later te beginnen en een eenvoudiger opdracht uit te werken. Maar ja, welke Fotoschool-deelnemer zit op een gemakkelijke opdracht te wachten?![]()
Het kan ook omgekeerd: Ietsje moeilijker en wat eerder. Dus heb ik een iets moeilijker opdracht bedacht en kan er desgewenst zelfs vanaf nu al worden gestart...
De opdracht en info zijn weer hier te vinden:
http://forcedf.xs4all.nl/FS/index.htm
(zie Opdracht en Actueel)
Succes en veel plezier
Ik heb een vraagje bij het 2de deel van de opdracht: wat bedoel je met de foto's tot 1 paginagrote advertentie verwerken? --> uw photoshop kunsten tonen of een 3de foto maken waarin foto 1 en 2 elkaar ontmoeten? (en moeten foto 1 en 2 over hetzelfde 'product' gaan?)
greetz
My Flickr
Hallo DaVa,
Late reactie (ben net terug van vakantie). Het gaat niet zozeer om Photoshopkunsten (of Illustrator en consorten), maar om eens foto's toegepast te gebruiken. Foto's maken met een bepaald vooropgesteld doel dus. En beide foto's moeten dus idd over hetzelfde product gaan, maar in verschillende settings dus.
Mocht iemand bv niet weten hoe je een tweede-fase foto van 827x1167 kunt maken van beide foto's uit de eerste fase, ga dan volgens een knip-en-plak methode te werk. Maak een eenvoudige afdruk (in de gewenste grootte) van beide foto's (desnoods zw op een laserprinter, beide foto's zijn immers al in de eerste fase ingeleverd), leg ze op een A4-tje, schuif ermee, geef een bepaalde verdeling aan, teken er met potlood nog wat vlakken bij, zet er evt fake-tekst in en fotograaf dit A4-tje.
Belangrijkste in deze opdracht dat je de beelden die je maakt daadwerkelijk moet gaan gebruiken. En vanuit een fotografisch standpunt gezien dus, niet een opmaaktechnisch. Maar mocht je toevallig handig zijn met een DTP-pakket, mag je uiteraard ook daarin je foto's verwerken en de eindpagina als JPG exporteren in de gewenste max afmetingen en bestandsgrootte