Hallo.
Ik heb wat tips over be/verlichting die ik op het forum kreeg toegepast en wat geexperimenteert. Hier een foto van de hals van een flesje olijfolie met kurk.
Ik heb in het totaal zo'n 40 foto's gemaakt, over deze ben ik wel te spreken.
Let niet op de compositie, het ging me alleen om de belichting, wat vinden jullie, geslaagd of hebben jullie nog op of aanmerkingen.
Harm
![]()
Het is inderdaad een mooi diffuus plaatje, als dat is wat je bedoelde. En daarmee ook mooi van scherpte.
Het maakt het plaatje daarmee ook wat saai. Een reclame foto...![]()
Groets, Gerhard
Nikon D300s - Nikkor, Sigma & Samyang Glaswerk - Nikon SB600 Thor's Pbase Photo Space
Héél fraai belicht ! Het doet me opnieuw denken aan een foto die ik zag van twee parfumflesjes op de fototentoonstelling van de club van Stef in Zaventem. Subliem was dat ! De fotograaf had aan de opstelling en belichting een hele dag gewerkt voor die ene foto, maar het resultaat was er dan ook naar.
Hier zie ik toch nog steeds een wat storende verlichting. Tsja onwillekeurig vergelijk ik het met die sublieme foto op die tentoonstelling.
Maar toch een héél fraai resultaat hier.
waar zie jij storende belichting?![]()
Nikon D90 + 16-85mm
Ondermeer op de bovenste rand van de fles op drie plaatsen. Op de stop op ongeveer 1 cm van de rand, en de twee verticale lichtstrepen op de hals van de fles (wat uitgebrand). Nogmaals : het is goed belicht maar niet perfect.Originally posted by Canakris
waar zie jij storende belichting?
Bdankt voor jullie reacties
Thor, je hebt gelijk, de foto is niet echt opwindend en was eigenlijk alleen bedoeld om te experimenteren met de belichting, maar het feit dat het een reclamefoto vind vat ik toch op als een compliment.
Sonyke, inderdaad heel moeilijk te belichten, maar er zit schot in. over een tijdje laat ik nog een paar zien!
Nikon D90, Lightroom 3
paint shop pro versie X3