|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Fotodiscussie Extra Voortaan gebeuren de fotobeoordelingen in de respectievelijke subfora van de fotohoek. |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
Met welke brandpuntsafstand heb je deze foto genomen ? Ik vraag dit omdat
de neus van het model wat prominent overkomt en dit is niet erg flatterend. Misschien wat verder naar achter gaan en meer inzoomen. Zo krijg je met een langere brandpuntsafstand minder vervorming. Het is maar een idee hoor.
||||
|
Citaat:
Daarmee is de schaduw onder de kin natuurlijk niet weg. Daar komt het erop aan je licht niet te hard te maken en te zorgen voor weerkaatsing van licht langs de andere kant (dmv een witte muur of een schermpje). Je kan ook je lichtbron zodanig verplaatsen dat die schaduwwerking bijdraagt tot de foto door ook het gezicht een schaduwzijde te geven. Op deze manier vind ik het een beetje een "opsporing verzocht" foto. Net bij dit soort van foto's, wanneer je het portret tot de essentie herleidt, is belichting en achtergrond van cruciaal belang. Vooral als het zonneklaar is dat je model ervoor geposeerd heeft. Bij foto's met een grotere (momentane) emotionele geladenheid, met een typische gelaatsuitdrukking, is dat minder van belang. Je gaat me niet horen zeggen dat ik het een slechte foto vind. Ik probeer maar wat suggesties te doen om 'm beter te maken.
|
Ik vraag me af of de foto niet nog meer op een opsporingsbericht of een pasfoto zou lijken, mochten de schaduwen er niet bij zitten.
Ik zou heel graag meer leren over belichting en zo, want ik vind het echt heel fijn om portretjes te maken. Oh ja, de volgende keer zal ik ze aan het lachen brengen, hoor. Deze keer was het eigenlijk een test om ze al geeuwend op de foto te krijgen, en da's ook gelukt, maar die foto's zijn wat minder goed gelukt. :-)
|
Citaat:
De glimlach blijft dan over en dat is mooier dan lachen. mvgr antoine200 |
![]() |