|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
Eigenlijk mocht dit een publieke aanklacht zijn, maar voor ons, fotografen, bestaat dit gelukkig nog.
In de Gentse Zeehaven is er een soort "treinkerkhof". Kilometerslange rijen oude en vervallen treinwagons, langsheen de openbare weg. Onbegrijpelijk, in de tijd dat ge voor een bagatel als sluikstorter beticht wordt, en bedacht wordt met torenhoge boetes. Een beetje geromantiseerd sfeerbeeld: EXIF: ISO 200 f: 5.3 Shutter 1/320 Focus op 66 mm. @ Bouk: vanuit zo'n coupé is: coupé eerste klas genomen. De treinramen zijn, als ze al niet vernield zijn, volgespoten met grafiti. In dit geval voldeed de ruit aan beide voorwaarden. Toevallig bevond zich achter dat raam een gigantische schroothoop. Dirk
|
kvind het een sterke opname...
knappe bewerking: die sepia doet hier goed zijn werk...mooi ook dat je die hendel wel in kleur hebt gehouden! compo: diagonaal goeie DOF! mvg stijn
|
Vermits dit in een beoordelingsforum staat :
- Zeer goede opname/omzetting die de sfeer perfect weet te vatten - Goede perspectiefwerking door de diagonale lijn - Ik ben persoonlijk een liefhebber van opnames waar de DOF een belangrijk onderdeel is in de compositie en in de sfeerschepping. Hier is dit zeer goed gedaan - Eén minpuntje voor mij: bovenaan is het beeld te krap, maw het zou volgens mij de compo ten goede komen mocht het dak van de wagon linksbovenaan niet afgesneden zijn. Maar het blijft een zeer geslaagde opname
|
Citaat:
Ik heb nog enkele beelden met een korter brandpunt(dus meer breedhoek), maar staan dan weer stukken asfalt op die storend zijn. Of ik moet eens teruggaan....... Dirk
|
Boeiende foto Dirk, die me uitnodigt om naar te kijken. Mooie kleurbewerking, compositie en Dof vind ik mooi gekozen. Klein kritiekpuntje zie ik aan het eind van de trein. Daar zitten vreemde lijntjes om die bomen die ik nog weg zou "toveren".
Groetjes Edwin
|
ben groot liefhebber van dit soort bewerkingen en vind deze foto een prachtplaatje
Ipv van "vreemde lijntjes om bomen" weg te toveren kan je mss beter de volledig bomen "wegstempelen" (lijkt mij gemakkelijker en is mss beter voor compo)
|
Citaat:
Dirk
|
Citaat:
Als ge van het centrum komt richting Kennedylaan, juist voorbij de WEBA rechts houden en over de baan draaien. Dan altmaar rechtdoor, voor een halve km. of zoiets. Dirk
|
Dirk,
waar ligt dat ongeveer in Gent, dit autokerkhof? pieter
|
Citaat:
H. Farmanstraat. Havengebied, nabij de WEBA. Dirk
|
Citaat:
pieter
|
Persoonlijk vind ik de eerste versie, met boompjes, beter.
De trein gaat daar, ondanks het oud en afgedankt zijn, nog steeds 'ergens naartoe'. Wat de vreemde lijntjes betreft: ze staan niet enkel rond de bomen, maar ook boven heel de lengte van de trein. Maar mij storen ze niet, ze waren me niet eens opgevallen totdat ik de post erover las. Verder wat er al opgemerkt was: heel sterke compo, met dat diagonaal, en het contrast tussen het sepia en het 'oud blauw' geeft een heel leuk effect.
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| FOTO-EVENEMENT "FOT'EAU" GENT | leflamand | Waarheen vandaag? | 2 | 9 april 2005 09:28 |
| Gent Zeehaven | Tim De Backer | Showcase Zwart-Wit | 3 | 24 januari 2005 10:25 |
| Waterski racing 19th Sept, Gent | trebs | Waarheen vandaag? | 0 | 18 september 2004 10:31 |
| Weekend gent 9/5 t/m/ 12/5 | reza | Showcase - Archief | 21 | 15 mei 2003 22:39 |
| shooting day in Gent | gerda | Algemeen | 105 | 29 maart 2003 20:30 |
![]() |