Ga terug   Belgiumdigital forum - Digitale fotografie > Archief (gesloten) > Fotodiscussie Extra

Fotodiscussie Extra Voortaan gebeuren de fotobeoordelingen in de respectievelijke subfora van de fotohoek.

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 18 november 2007, 16:53
lyke lyke is offline

Standaard Delirium

Al een tijdje ingeschreven hier, maar nog nooit wat durven insturen. Nu dan toch maar eens mijn stoute schoentjes aangetrokken. Graag commentaar aub.
Vriendelijke groeten,
Lyke

- Camera Model: Eos 30D
- Lens: 17/55
- Sluitertijd:3,2
- Diafragma:20
- ISO:200
- Belichtingscompensatie:0
  #2 (permalink)  
Oud 18 november 2007, 21:59
y-cam's schermafbeelding
y-cam y-cam is offline
Member

Standaard Re: Delirium

Mooi stilleven: verzorgde opstelling met aandacht voor de schikking van het onderwerp (opstelling flessen, de druiventros, ...). Vooral een mooie wisselwerking tussen het onderwerp en de achtergrond: net voldoende herkenbare druivenranken om de link met de wijn te maken.

Misschien een paar puntjes van kritiek ....?

- ik zie een beetje een vreemd ruitjespatroon in het groen van de ranken -- kan dat met de verkleining te maken hebben?
- algemene scherpte vind ik wel OK , maar eigenlijk zou het onderwerp toch net iets scherper mogen
- je ziet de fotograaf in de bovenste fles ...
- Bedoeling is klaarblijkelijk om het kistje loodrecht weer te geven, maar ... het staat scheef: ofwel echt volledig recht ofwel mooi schuin
- kader vind ik niet echt mijn ding (vierkante crop kan ik hier wel smaken)
- zou het kunnen dat je de gegevens van diafragma en sluitertijd hebt verwisseld?
- ik ben nogal verward door de combinatie van flessen rode wijn in een kistje voor witte wijn ...

groetjes,
Yves
  #3 (permalink)  
Oud 19 november 2007, 07:25
SeaSquid's schermafbeelding
SeaSquid SeaSquid is offline
Member

Standaard Re: Delirium

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door y-cam Bekijk bericht

- algemene scherpte vind ik wel OK , maar eigenlijk zou het onderwerp toch net iets scherper mogen
- zou het kunnen dat je de gegevens van diafragma en sluitertijd hebt verwisseld?
groetjes,
Yves
ik dacht al.. "diafragma 20 en die fles vooraan is onscherp??"
Ik zou diafragma dus toch iets hoger genomen hebben om ook die voorste fles toch 100% scherp te hebben..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door y-cam Bekijk bericht

- ik ben nogal verward door de combinatie van flessen rode wijn in een kistje voor witte wijn ...

groetjes,
Yves
hehe.. was me zelfs niet opgevallen..

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten