Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Close up Peugeot

Standaard Close up Peugeot

Ik wou hem eerst bij "Transport" plaatsen maar dat zou flauw geweest zijn...

Slecht weer buiten, dus eens iets geprobeerd. Ik heb hier nog niet veel ervaring mee, dus laat alle kritiek maar los.

Iets wat mij voornamelijk bezig houdt: moeten die peperbolletjes op de voorgrond nu mee scherp of niet?

Nikon D200 - 1/60 - F16 - ISO 100 - 105mm

Geflitst 2x SB200

Standaard Re: Close up Peugeot

Mooie foto, leuke compo.
    Licht en schaduwwerking vind ik goed.
    Zonder peperbolletjes vind ik m misschien zelfs beter.
    Maarja das persoonlijk he!

groet Marc

knappe foto: rustige kleuren en uitgekiende compo. Mooi dat je zoveel detail ziet en ook een mooie omzetting.

Voor mij mét de perperkorrels, graag, maar misschien mogen ze inderdaad wat scherper (de korrels lijken mij zeer 'hoekig', ik had ze nooit zo gezien: is dit met een macro-objectief gedaan?).

Ik ken niets van flitsen: kan iemand mij - op mijn niveau, simpel dus - zeggen waarom er 2 keer geflitst werd (moest worden) ?

Mooie foto. Goede compositie en belichting.

Ik ken niets van flitsen: kan iemand mij - op mijn niveau, simpel dus - zeggen waarom er 2 keer geflitst werd (moest worden) ?
    Ik vermoed dat er twee flitsen tegelijkertijd (vermits op 1/60ste) gebruikt zijn, links en rechts van de camera. Omdat dit een mooier belichtingeffect geeft dan een flits in het verlengde van het objectief.
    Waarschijnlijk zijn er losse flitsen gebruikt, eentje 90 graden links van de camera. Dit is aan de schaduw van de peperbolletjes te zien (tenzij dit aanwezig licht was, maar ik denk het niet want dan zou dit wel zijn weggeflitst). De andere flits stond rechts, dat zie je aan de schaduw op de pepermolen.