|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Fotodiscussie Extra Voortaan gebeuren de fotobeoordelingen in de respectievelijke subfora van de fotohoek. |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
Gisteren organiseerde Licht Gekanteld een cultureel avondje met onder andere Cinnabar Green op het programma. Hier zie je de zangeres van de groep.
![]() Hier vind je de originele foto. Genomen met m'n 50mm. 1/50 F2.5 ISO 400
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zou een unsharp mask deze foto beter kunnen maken?
|
Citaat:
1+4. Jos heeft gelijk. De microfoon is het scherpst. Je kan er niet omheen. Meteen maakt dat de scherpstelling fout zit, tenzij de je de microfoon wou fotograferen. De algehele scherpte doet er dan eigenlijk weinig toe. Het is een beetje zoals met de neus en de ogen... Je werkt met een groot diafragma, en dan is het wel essentieel dat je correct scherpstelt. 2. 50mm - 1/50ste... 't zou moeten kunnen, maar moeilijk als je object beweegt. 3. Het standpunt kies je meestal niet zelf, en ik vind het eigenlijk helemaal niet slecht. Wat je uitsnede betreft... ik vind het originele plaatje stukken beter dan je uitsnede. 5. Proberen... ![]() Mvg |
|
|||||
|
Om een foto te vergelijken met zijn verbeterde versie, open ik elke foto op een apart blad in Explorer 7. En dan maar switchen.
![]() Dat lukt hier niet zo goed omdat je de originele foto genomen hebt. ![]() Ik heb toch de indruk dat de scherpte (op de ogen) iets beter geworden is. Eigenlijk vind ik die open compositie van de laatste ook beter. Ze heeft meer ademruimte, meer ruimte om te bewegen ( ) in het plaatje.Eén duimpje dus.
|
Citaat:
![]() de uitsnede: scherpte ligt op de microfoon oorspronkelijk beeld: onscherp ..., maar kijkt wel beter dan de uitsnede. Groetjes, Yves