We zijn gisteren weest wandelen en ongewild kwamen we midden in het carnavalgebeuren in Cassel. Ik heb bewust niet de optocht gefotografeerd maar wel hetgeen zich aan de zijkanten afspeelde.
Is deze compositie een beetje in orde? Stoort die lijn niet teveel achter het hoofd van de bleke "carnavalist"? Natuurlijk is die lijn makkelijk weg te werken in PS maar toch graag eerst even jullie mening.
Waarvoor dank bij voorbaat.
Minho.
Naar mijn idee is het niet zozeer die lijn die stoort, maar wel het feit dat het onderwerp er zo stram poserend bij staat. Foto's van aan de zijlijn zijn des te sterker naarmate ze de mens in zijn doen laat zien. Ten minste .. volgens mij![]()
.. persoonlijke opinie dus
![]()
---
darix
afdruk vinger in aanslag!(DB0197BE)
D70s
Je hebt gelijk, Dany, die kinderen staan er nogal stijfjes bij. Nu is het zo dat ze op een vensterbank (hopelijk is dit het juiste Nederlandse woord) stonden om straks de optocht goed te kunnen zien. Daar er enkele mensen en fotooke namen van dit duo, namen ze die pose aan. Ik vond die kunstmatigheid grappig en heb er dan ook maar een opname van gemaakt. Een foto die echter een begeleidende tekst nodig heeft is zeker geen goede foto. Daar ben ik me nu eens te meer van bewust.
Zo heb ik weer iets bijgeleerd. Waarvoor dank.
Mvg
Minho