|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Fotodiscussie Extra Voortaan gebeuren de fotobeoordelingen in de respectievelijke subfora van de fotohoek. |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
Hey, het tuningseizoen is ondertussen afgelopen maar heb nog een foto gevonden die ik wel knap vond maar wat vinden jullie ervan?
![]() By gtdriver exif: Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D40) Lens Focal Length: 38,00 mm (18-55 mm F3,5-F5,6) Shutter Speed: 1/320 sec F-Number: F4,8 ISO: 200 Compensation: EV 0/6 groeten steve
|
Citaat:
Ik vind de auto's knap maar daarom is de foto het nog niet. Ik bedoel: een gewoon onderwerp vanuit een gewoon standpunt kan niet echt meer een boeiend beeld opleveren.
|
tuurlijk vind ik de wagens knap, de rode wagen is van mij, de wagen daarnaast van mijn beste maat en de wagen daarnaast van een goede vriend.
Een gewoon standpunt? Het woord "gewoon" is relatief, dus hetgeen u gewoon vind kan iemand anders speciaal vinden. Ik heb de foto in geknielde postitie genomen en de camera een kwartslag gedraaid gehouden, dus vind ik het standpunt niet "gewoon". Ik vind dat de DOF voldoende is en dat er nog genoeg zichtbaar is van de andere wagens maar wordt dit geapreccieerd door de andere fotografen? Nu vroeg ik me af of er opmerkingen/tips zijn waardoor ik mijn foto kan verbeteren. Of waarom deze foto totaal niet goed is. Daarom ik hem in Fotodiscussie extra geplaatst heb. groeten steve
|
Ik vind noch de auto's noch de foto knap. Over de auto's gaan we niet discussiëren maar over de foto mag toch hé. Geen compositie, het is een rommeltje waarvan de rode, ja-aa de jouwe, met de meeste aandacht gaat lopen. Dat tikkeltje schuin houden van je camera hou je best voor als je het recht houden onder de knie hebt. Probeer eens met één of hooguit twee auto's als onderwerp. Leuk souvenirke voor later, meer niet.
|
|
|||
|
wat wou je bereiken met deze foto?
voor een autoleek staat er een rij onbekende autos... de achtergrond is heel storend... je ziet alleen van de 1ste wagen de velg... er staat 1 persoon op en die staat tussen de kader en de rand... linkerbovenhoek stoort...
|
Citaat:
groeten steve
|
Citaat:
ivm de persoon in de kader en de linkerbovenhoek ben ik het met je eens en zal in het vervolg beter op de compositie letten. bedankt om te reageren. groeten steve
|
Citaat:
|
Citaat:
of je neemt de fotos zo dat er van elke auto evenveel te zien is... zulke details doen de mensen langer kijken naar je fotos. ps: het zijn maar tips hoor
|
Ah....een Opel GT.
Doet me altijd wegdromen naar mijn jeugd ![]() Heb toen 4 jaar aan een GT van maart 1969 gerestaureerd. http://users.skynet.be/jvg/opelGT.jpg En daarna een paar jaar mee gereden en verkocht (had ik dat maar niet gedaan toen) Ik zie dat hier ook hard aan gewerkt is. Wel geen originele verstralers en bumper zwart gespoten. Er staan toch geen champagne kleurige zetels in zeker. Want misschien is het wel diegene die ik gedaan heb. En een lage spoiler waarmee je niet of toch bijna niet over de verkeersdrempel kan. Maar heeft zijn charme hoor ![]() Foto kan me wel bekoren al was een crop van de GT alleen beter geweest. www.janvanginkel.be Laatst gewijzigd door jan van ginkel; 21 november 2007 om 11:56 |
|
||||
|
Citaat:
bedankt voor de tips
|
Citaat:
. Mocht je nog info of foto's willen over m'n GT, mijn e-mailadres is: stevebalthasar@hotmail.comgroeten steve
Nikon D40 18-55mm + Kenko MC UV filter - sigma 70-300mm F4-5.6 DG Macro - ML L3 Remote fotosite in opbouw: stevesphotos.fotopic.net Laatst gewijzigd door steve_D40; 23 november 2007 om 15:08 |
|
|||
|
Het is en blijft Fotodiscussie Extra, dus alle info die niet over de foto zelf gaat (dus techniek en compositie) is hier niet toegestaan.
||||
|
Citaat:
![]() . sorry kon het niet laten![]() wist niet dat het hier zo streng was maar zal er op letten in het vervolg en zal me voegen naar de regels van het forum. moet ik nu mijn vorige post verwijderen? of mag die nog blijven staan? groeten steve
|
bedankt! zal er rekening mee houden
![]()