Ga terug   Belgiumdigital forum - Digitale fotografie > Archief (gesloten) > Fotodiscussie Extra

Fotodiscussie Extra Voortaan gebeuren de fotobeoordelingen in de respectievelijke subfora van de fotohoek.

« Koivis | Silvia »

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 9 november 2007, 12:34
steve_D40's schermafbeelding
steve_D40 steve_D40 is offline
Junior Member

Standaard Auto's

Hey, het tuningseizoen is ondertussen afgelopen maar heb nog een foto gevonden die ik wel knap vond maar wat vinden jullie ervan?

By gtdriver

exif:
Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D40)
Lens Focal Length: 38,00 mm (18-55 mm F3,5-F5,6)
Shutter Speed: 1/320 sec
F-Number: F4,8
ISO: 200
Compensation: EV 0/6

groeten steve
  #2 (permalink)  
Oud 9 november 2007, 15:06
PLATO's schermafbeelding
PLATO PLATO is offline
Senior Member

Standaard Re: Auto's

Heel scherp. Spijtig van die paal in het midden van de foto.
  #3 (permalink)  
Oud 10 november 2007, 08:47
ioHpeiH's schermafbeelding
ioHpeiH ioHpeiH is offline
Member

Mooi scherp, jammer van de achtergrond. Foto staat iets schuin maar dat stoort niet heel erg.
  #4 (permalink)  
Oud 10 november 2007, 20:03
Control-Z Control-Z is offline
Senior Member

Citaat:
een foto gevonden die ik wel knap vond
Vind je de foto knap of vind je de auto's knap?
Ik vind de auto's knap maar daarom is de foto het nog niet.
Ik bedoel: een gewoon onderwerp vanuit een gewoon standpunt kan niet echt meer een boeiend beeld opleveren.
  #5 (permalink)  
Oud 11 november 2007, 23:43
Junior Member

tuurlijk vind ik de wagens knap, de rode wagen is van mij, de wagen daarnaast van mijn beste maat en de wagen daarnaast van een goede vriend.

Een gewoon standpunt? Het woord "gewoon" is relatief, dus hetgeen u gewoon vind kan iemand anders speciaal vinden. Ik heb de foto in geknielde postitie genomen en de camera een kwartslag gedraaid gehouden, dus vind ik het standpunt niet "gewoon". Ik vind dat de DOF voldoende is en dat er nog genoeg zichtbaar is van de andere wagens maar wordt dit geapreccieerd door de andere fotografen?

Nu vroeg ik me af of er opmerkingen/tips zijn waardoor ik mijn foto kan verbeteren. Of waarom deze foto totaal niet goed is. Daarom ik hem in Fotodiscussie extra geplaatst heb.

groeten steve
  #6 (permalink)  
Oud 15 november 2007, 18:12
notex is lid van de Belgiumdigital VZW notex's schermafbeelding
notex notex is offline
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door steve_D40 Bekijk bericht
Ik heb de foto in geknielde postitie genomen en de camera een kwartslag gedraaid gehouden, dus vind ik het standpunt niet "gewoon". Ik vind dat de DOF voldoende is en dat er nog genoeg zichtbaar is van de andere wagens maar wordt dit geapreccieerd door de andere fotografen?

Nu vroeg ik me af of er opmerkingen/tips zijn waardoor ik mijn foto kan verbeteren. Of waarom deze foto totaal niet goed is. Daarom ik hem in Fotodiscussie extra geplaatst heb.

groeten steve
Aan de gebouwen en de paal te zien heb je de camera maar 20 graden scheef gehouden i.p.v. een kwartslag te draaien.
Dat er nog genoeg te zien is van de andere wagens vind ik niet zo goed. Je ziet overal maar een klein stukje van. Dat komt nogal rommelig over.
Persoonlijk zou ik het bij één wagen houden (en dan liefst die GT) met een meer geschikte achtergrond.
  #7 (permalink)  
Oud 15 november 2007, 20:53
judas judas is offline
Junior Member

Ik vind noch de auto's noch de foto knap. Over de auto's gaan we niet discussiëren maar over de foto mag toch hé. Geen compositie, het is een rommeltje waarvan de rode, ja-aa de jouwe, met de meeste aandacht gaat lopen. Dat tikkeltje schuin houden van je camera hou je best voor als je het recht houden onder de knie hebt. Probeer eens met één of hooguit twee auto's als onderwerp. Leuk souvenirke voor later, meer niet.
  #8 (permalink)  
Oud 15 november 2007, 21:27
Koen70 Koen70 is offline
Junior Member

wat wou je bereiken met deze foto?

voor een autoleek staat er een rij onbekende autos...

de achtergrond is heel storend...

je ziet alleen van de 1ste wagen de velg...

er staat 1 persoon op en die staat tussen de kader en de rand...

linkerbovenhoek stoort...
  #9 (permalink)  
Oud 17 november 2007, 15:10
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
Aan de gebouwen en de paal te zien heb je de camera maar 20 graden scheef gehouden i.p.v. een kwartslag te draaien.
Dat er nog genoeg te zien is van de andere wagens vind ik niet zo goed. Je ziet overal maar een klein stukje van. Dat komt nogal rommelig over.
Persoonlijk zou ik het bij één wagen houden (en dan liefst die GT) met een meer geschikte achtergrond.
hey bedankt voor de opbouwende kritiek. zal er rekening mee houden in het vervolg. Ik heb reeds ergens anders al een foto geplaatst van de GT alleen (hetzij met m'n zus erbij...) : jong en oud

groeten steve
  #10 (permalink)  
Oud 17 november 2007, 15:15
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koen70 Bekijk bericht
wat wou je bereiken met deze foto?

voor een autoleek staat er een rij onbekende autos...

de achtergrond is heel storend...

je ziet alleen van de 1ste wagen de velg...

er staat 1 persoon op en die staat tussen de kader en de rand...

linkerbovenhoek stoort...
mja voor een autoleek zijn de wagens onbekend. Vind ik niet echt een argument om een foto te beoordelen. Ik ben ook een leek op gebied van bv. insecten of roofvogels maar probeer wel een foto te beoordelen over die diertjes zonder ik daar iets van ken. Ik weet nu dat de foto technisch niet in orde is en zal blijven oefenen om betere foto's te maken.

ivm de persoon in de kader en de linkerbovenhoek ben ik het met je eens en zal in het vervolg beter op de compositie letten.

bedankt om te reageren.

groeten steve
  #11 (permalink)  
Oud 17 november 2007, 15:21
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door judas Bekijk bericht
Ik vind noch de auto's noch de foto knap. Over de auto's gaan we niet discussiëren maar over de foto mag toch hé. Geen compositie, het is een rommeltje waarvan de rode, ja-aa de jouwe, met de meeste aandacht gaat lopen. Dat tikkeltje schuin houden van je camera hou je best voor als je het recht houden onder de knie hebt. Probeer eens met één of hooguit twee auto's als onderwerp. Leuk souvenirke voor later, meer niet.
wat bedoel je met souvenierke? de foto ofwat? snap het niet echt
  #12 (permalink)  
Oud 17 november 2007, 21:18
Koen70 Koen70 is offline
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door steve_D40 Bekijk bericht
mja voor een autoleek zijn de wagens onbekend. Vind ik niet echt een argument om een foto te beoordelen. Ik ben ook een leek op gebied van bv. insecten of roofvogels maar probeer wel een foto te beoordelen over die diertjes zonder ik daar iets van ken. Ik weet nu dat de foto technisch niet in orde is en zal blijven oefenen om betere foto's te maken.

ivm de persoon in de kader en de linkerbovenhoek ben ik het met je eens en zal in het vervolg beter op de compositie letten.

bedankt om te reageren.

groeten steve
ik vind het wel een argument,als je de wagens zo fotografeert dat er telkens een velg zichtbaar is zie je bijv het merklogo.

of je neemt de fotos zo dat er van elke auto evenveel te zien is...

zulke details doen de mensen langer kijken naar je fotos.

ps: het zijn maar tips hoor
  #13 (permalink)  
Oud 21 november 2007, 11:47
jan van ginkel is lid van de Belgiumdigital VZW jan van ginkel's schermafbeelding
jan van ginkel jan van ginkel is offline
Member

Ah....een Opel GT.
Doet me altijd wegdromen naar mijn jeugd
Heb toen 4 jaar aan een GT van maart 1969 gerestaureerd.
http://users.skynet.be/jvg/opelGT.jpg
En daarna een paar jaar mee gereden en verkocht (had ik dat maar niet gedaan toen)
Ik zie dat hier ook hard aan gewerkt is. Wel geen originele verstralers en bumper zwart gespoten. Er staan toch geen champagne kleurige zetels in zeker. Want misschien is het wel diegene die ik gedaan heb. En een lage spoiler waarmee je niet of toch bijna niet over de verkeersdrempel kan. Maar heeft zijn charme hoor
Foto kan me wel bekoren al was een crop van de GT alleen beter geweest.
www.janvanginkel.be

Laatst gewijzigd door jan van ginkel; 21 november 2007 om 11:56
  #14 (permalink)  
Oud 23 november 2007, 14:58
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koen70 Bekijk bericht
ik vind het wel een argument,als je de wagens zo fotografeert dat er telkens een velg zichtbaar is zie je bijv het merklogo.

of je neemt de fotos zo dat er van elke auto evenveel te zien is...

zulke details doen de mensen langer kijken naar je fotos.

ps: het zijn maar tips hoor
bedankt voor de toelichting, begrijp je nu al beter bedankt voor de tips
  #15 (permalink)  
Oud 23 november 2007, 15:04
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan van ginkel Bekijk bericht
Ah....een Opel GT.
Doet me altijd wegdromen naar mijn jeugd
Heb toen 4 jaar aan een GT van maart 1969 gerestaureerd.
http://users.skynet.be/jvg/opelGT.jpg
En daarna een paar jaar mee gereden en verkocht (had ik dat maar niet gedaan toen)
Ik zie dat hier ook hard aan gewerkt is. Wel geen originele verstralers en bumper zwart gespoten. Er staan toch geen champagne kleurige zetels in zeker. Want misschien is het wel diegene die ik gedaan heb. En een lage spoiler waarmee je niet of toch bijna niet over de verkeersdrempel kan. Maar heeft zijn charme hoor
Foto kan me wel bekoren al was een crop van de GT alleen beter geweest.
www.janvanginkel.be
Hey, knappe foto's van je knappe GT. Heb al van verschillende mensen gehoord die hun GT verkocht hebben, dat ze er spijt van hebben. Mijn gt is van '73 en dus een GT Junior en daarbij is het meeste chroomwerk uitgevoerd in zwart vanuit de fabriek, dus de bumpertjes zijn origineel maar worden normaal gezien met de tijd verchroomd. De wagen zelf is gespoten in corvetterood met een parelmoer lijntje over de hele lengte, je ziet het een beetje op de foto, aan de pinker begint ze en gaat zo langs de lijn in de wagen. De kit die erop zit is van Zender met verstralers van Bosh. De uitlaat heb ik aangepast naar een rechte inoxlijn en geeft een subtiele ronk. Ook de motor opknappen staat nog op het verlanglijstje. Het volledige interieur is origineel op de gordels na, maar er komen wel nog originele in. En inderdaad, verkeersdrempels zijn enorm lastig maar 'k geraak erover zonder schuin te moeten rijden. Mocht je nog info of foto's willen over m'n GT, mijn e-mailadres is: stevebalthasar@hotmail.com

groeten steve

Laatst gewijzigd door steve_D40; 23 november 2007 om 15:08
  #16 (permalink)  
Oud 23 november 2007, 15:42
JLP JLP is offline
Senior Member

Het is en blijft Fotodiscussie Extra, dus alle info die niet over de foto zelf gaat (dus techniek en compositie) is hier niet toegestaan.
  #17 (permalink)  
Oud 23 november 2007, 17:08
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
Het is en blijft Fotodiscussie Extra, dus alle info die niet over de foto zelf gaat (dus techniek en compositie) is hier niet toegestaan.
Kan dit niet beschouwd worden als omschrijving van het onderwerp van de foto?. sorry kon het niet laten

wist niet dat het hier zo streng was maar zal er op letten in het vervolg en zal me voegen naar de regels van het forum.

moet ik nu mijn vorige post verwijderen? of mag die nog blijven staan?

groeten steve
  #18 (permalink)  
Oud 23 november 2007, 17:16
JLP JLP is offline
Senior Member

Laat je vorige post maar staan, maar hou er rekening mee met je volgende postings graag.
  #19 (permalink)  
Oud 23 november 2007, 18:42
Junior Member

bedankt! zal er rekening mee houden

« Koivis | Silvia »
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten