|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Fotodiscussie Extra Voortaan gebeuren de fotobeoordelingen in de respectievelijke subfora van de fotohoek. |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
Persoonlijk had ik deze foto liever in portrait gezien dan in landscape en met iets minder hoofdruimte.
|
Daar je uw foto geplaatst hebt in discussie extra mag je ook echte (POSITIEVE) kritiek verwachten. Ik vind dit GEEN goede foto, slechte compositie ten eerste, belichting is gewoon plat, er gaat niets uit vanuit de persoon die je fotografeert en zo kan ik heeeeeeel lang doorgaan.
Nu moet ik ook vertellen dat portret niet het gemakkelijkste is in de fotografie en dat onderwerp door verschillende mensen anders geinterpreteerd wordt. Een goede raad, zie eens naar de oude fotografie en leer aan de hand van die foto hoe het licht valt en de opstelling van compositie en dergelijke. Dan tenslotte, het is niet het toestel dat de foto maakt (alleen registreert), maar de mens die het ziet in de zoeker van de camera (en niet te vlug afdrukt). Ik geef ook toe dat de moderne digitale toestellen de gebruiker toe laat van veel opnames te maken zonder al te veel kosten (eigenlijk geen), maar je moet echt leren kijken in je zoeker en dan afdrukken. Alleez ik hoop dat je het niet opgeeft en nog meer vreugde haalt uit je foto's. Groeten Nies. |
|
||||
|
Citaat:
Wat er volgens mij ook wel beter kan is de postprocessing. Dit is wat ik ervan gemaakt heb. (levels en curves in photoshop, 30 seconden werk). ALs je wilt haal ik hem wel weg.
|
|
|||||
|
Ik wil helemaal niet zo streng zijn, maar...
De compo kan beter. Je zou er allerlei dingen mee kunnen doen, portret, meer ruimte links, rechts in het kader plaatsen... maar nu eindigt hij te centraal. Zet deze compo in portret en de lijn van het hoofd volgt de diagonaal, en hij wordt al veel beter. Deze foto zou meer geborgenheid en tederheid kunnen uitstralen, mocht ze krapper in het kader zitten, geborgen tussen de rand. Waar de foto echter het meest last van heeft, is het licht. Te weinig licht en het licht valt gewoon te recht. Deze is helemaal anders dan je vorige foto, waar je een zijdelingse belichting had. Licht maakt vaak een plaatje goed of beter, maar kan ook een plaatje verbrodden. Bert, ik probeerde het ook. Ik vind je poging niet slecht, maar van mij mag er nog veel meer licht toegevoegd worden... |
|
|||
|
Het is volgens mij inderdaad vooral het licht. Ik vind de ogen nog steeds te doneker, en dat is toch het eerste waar ik naar kijk. Zeker als het model je recht aankijkt.