Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

videocamera opladen in wildernis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • videocamera opladen in wildernis

    Ik ben op zoek naar een videocamera die ofwel werkt op AA batterijen, ofwel oplaadbaar is via USB.
    Dit omdat ik hem een maand in de wildernis wil gebruiken en dus enkel kan opladen via een klein zonnepaneeltje.
    Ik ben zeer geïnteresseerd in een Gopro, maar ik zou toch graag een camera hebben met zoommogelijkheden (wildlife)...
    Kan iemand mij raad geven, ik ken er niet echt veel van.
    Misschien een Handycam van Sony? Ik denk dat die ook oplaadbaar zijn met USB?
    Ik hoop dat zoiets ook wat tegen een stoot/weersomstandigheden kan...?
    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: videocamera opladen in wildernis

    Dat is een moeilijk probleem.

    Misschien brengt deze YouTube je op een goed idee na wat experimenteren.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: videocamera opladen in wildernis

      Ik kocht een dergelijke lader via ebay een paar jjar geleden voor iemand die in "stroomloze" zones moest reizen zie bv http://www.benl.ebay.be/itm/Solar-US...item35d2c62c82
      Die zonnecel laders bevaten ook een batterij die permanent (rustig) kan opladen, en dan nadien als laadbron kan gebruikt worden.
      Voor fieldwerk in regen, stof,.. omstandigheden gebruik ik Sony GW55 (nu GW66 denk ik). Zeer goede kwaliteit, ook bij weinig lidht. Wordt opgeladen via USB connectie.

      Comment


      • #4
        Re: videocamera opladen in wildernis

        Bedankt voor de tips.
        In het verleden gebruikte ik ongeveer hetzelfde type zonnelader:

        Heeft wel iets minder mAh, 2200 geloof ik, dus of het voldoende zal zijn voor een videocamera regelmatig te laden...
        Misschien nog zo'n tweede lader bijkopen.
        Voor de camera zelf: zo'n Sony GW66VE lijkt me inderdaad hetgene ik zoek. Ik moet nog wat reviews lezen en als het me aanstaat dan bestel ik hem.
        Waar koop ik dat het voordeligst, bij Bol?

        Comment


        • #5
          Re: videocamera opladen in wildernis

          Ik bestelde bij Bol.com .Ze beweerden mijn GW55 binnen te hebben binnen de week . Dit bleek niet waar. Ik kreeg mijn storting terug. Ik kocht die cam finaal in Sony center Gent. Voldoende batterijen en opladen tijdens de nacht (vanaf de zonnecel battterij), want er moet via de cam geladen worden (geen externe lader beschikbaar die via USB gevoed kan worden)

          Comment


          • #6
            Re: videocamera opladen in wildernis

            Was je tenslotte ook tevreden over je GW55?

            Comment


            • #7
              Re: videocamera opladen in wildernis

              Wij kochten onlangs een Sony PJ780. Deze heeft een USB aansluiting om op te laden vanaf computer (en kan dus ook via solar batterypacks geladen worden). Geen idee hoe lang het laden duurt tegenover met de adapter maar ik denk dat een nacht toch altijd voldoende zal zijn.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: videocamera opladen in wildernis

                PJ780 is een heel goede camera met unieke stabilisatie (werd sinds enkele maanden door de 810 opgevolgd). Is echter niet specifiek geschikt om in de "wildernis" (vocht/water/stof) te gebruiken. Veel hedendaagse consumer cams laden via USB (uiteraard ook de GW55/66). Het probleem is dat er "intern" moet geladen worden, en dat verhindert het permanent besbhikbaar blijven van de cam. Voldoende reserve bats lost dit op
                P.S. Over die GW55 ben ik heel tevreden. Ik gebruik die bij regenweer voor veldrit opnamen, en ook als "broekzak camera" voor opnamen bij feestjes e.d.
                Last edited by erdna; 5 mei 2014, 16:58.

                Comment


                • #9
                  Re: videocamera opladen in wildernis

                  Nog een tip :
                  Incase Portable Power 2500
                  Er bestaat ook een Portable Power 5400
                  de laadcapaciteit is wel klein.
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • #10
                    Re: videocamera opladen in wildernis

                    Dat er intern moet geladen worden is geen probleem, dat gebeurt snachts dan wel. Zowiezo ga ik reserve laders en batterijen meenemen.
                    Ik vraag me gewoon af waarom er bijna nergens reviews van de Sony GW66VE te vinden zijn.
                    Het lijk me wel goeie kwaliteit met de voordelen van USB oplaadbaar en weersbestendig...dus ik ga voor deze gaan denk ik.

                    Comment


                    • #11
                      Re: videocamera opladen in wildernis

                      Oorspronkelijk geplaatst door tomer Bekijk bericht
                      .................................................. ..........................
                      Ik vraag me gewoon af waarom er bijna nergens reviews van de Sony GW66VE te vinden zijn.
                      ..................................
                      Niet de kwantiteit telt maar de kwaliteit van de tests.
                      Het is wel in het Duits. Maar als Jean-Marie daar geen last mee heeft, wij ook niet.
                      Testvideo-Sony-HDR-GW-66-VE
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment

                      Working...
                      X