Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

video formaat Youtube

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • video formaat Youtube

    welk is het beste formaat voor te uploaden naar Youtube

    ik heb geen HD cam (digitale camcorder 720 *562)

    formaat mpeg2 of DIVX of Windows stream of nog andere en welk is de aangeraden beeldstreaming/sec
    Groeten Leon
    http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
    Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

  • #2
    Re: video formaat Youtube

    Alles wat YouTube slikt is OK.
    Waarschijnlijk ook in mpeg2
    Maar voor hoge kwaliteit denk ik dat mpeg4 het beste is.
    Zelf zet Youtube de video om in .mp4 en .flv voor de video en in .3gp voor de mobieltjes.
    Ooit heb ik nog in .m2ts geupload. Dat ging ook maar duurde heel lang.
    Met Première Elements heb ik geen duidelijk beeld over de "beeldstreaming".... Het programma denkt in mijn plaats. :-)
    Hopelijk leest er iemand mee die beter op de hoogte is?
    Last edited by Skitch; 4 januari 2013, 19:49.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: video formaat Youtube

      bedankt voor de snelle reaktie , ga mpeg4 eens uit testen.
      vroeger uploade ik altijd in windows media formaat en ook al eens in mpeg2.
      Groeten Leon
      http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
      Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

      Comment


      • #4
        Re: video formaat Youtube

        Ik exporteer altijd als .mov Quicktime format(codec photo -jpg), dat geeft voor mij de hoogste kwaliteit.

        Maarja omdat je zelfs geen hd camera hebt, gaat het allemaal niet zoveel uitmaken. Volgens mij kan je beter een nieuwe camera kopen. Ik kijk niets meer dat geen full hd is, tenzij het beelden van bewakingscamera's zijn of toevallig leuke momenten gefilmd met gsm. Maar mss ben ik te veeleisend

        Comment


        • #5
          Re: video formaat Youtube

          Ik upload in WMV of M2TS...
          Met M2TS is de kwaliteit beter maar duurt veel langer om te uploaden en te verwerken.
          Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
          Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

          Comment


          • #6
            Re: video formaat Youtube

            wmv is één van de slechtste codecs ooit. Als het even kan, links laten liggen. Dit gezegd zijnde, wij (AV verhuur bedrijf) gebruiken wmv vaak voor één bepaalde klant (grote firma, werken nog met windows XP en bijhorende antieke mediaspeler) wmv is de enige codec die je 100% zeker kan afspelen met een windows PC zonder extra codecs te installeren en op PC's van grote bedrijven zijn alle downloads vaak geblokkeerd.
            In alle andere gevallen exporteren wij H264 of mp4. Ik heb nog geen vergelijkingen gemaakt ivm youtube export. In final cut pro X zit een functie waar je je video's rechtstreeks naar youtube kan exporteren. Ik vind hier nergens welke codec zij hiervoor gebruiken.

            greetz,

            Philippe
            BD2583BE

            Comment


            • #7
              Re: video formaat Youtube

              De H.264-codec is de meest toegankelijke, zij het in een .mp4-container of een .mov
              Als je het kan instellen, gebruik dan een 2-pass/multipass variabele bitrate (VBR) conversie met een gemiddelde van 5Mbps (5000kbps) met als maximum 8Mbps.
              Hangt er ook van af welke resolutie je gebruikt natuurlijk.

              In ieder geval, op die manier kan je een (HD) bestand met acceptabele kwaliteit bekomen dat toch nog praktisch is om up te loaden.
              Last edited by BoBo_Igor; 13 januari 2013, 11:06.

              Comment


              • #8
                Re: video formaat Youtube

                Oorspronkelijk geplaatst door BoBo_Igor Bekijk bericht
                De H.264-codec is de meest toegankelijke, zij het in een .mp4-container of een .mov
                Als je het kan instellen, gebruik dan een 2-pass/multipass variabele bitrate (VBR) conversie met een gemiddelde van 5Mbps (5000kbps) met als maximum 8mpbps.
                Hangt er ook van af welke resolutie je gebruikt natuurlijk.

                In ieder geval, op die manier kan je een (HD) bestand met acceptabele kwaliteit bekomen dat toch nog praktisch is om up te loaden.
                Dank voor dit antwoord BoBo_Igor.
                Waarom een maximum van 8mbps ? Is meer beter/slechter voor de kwaliteit?
                Ik werk in1920*1080, soms in 1440*1080.
                Met Adobe Première Elements heb ik eigenlijk al die "zorgen" niet. Maar de betekenis ervan leer je dan ook niet hé.
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • #9
                  Re: video formaat Youtube

                  Meer is zeker niet slechter voor de kwaliteit .
                  Beter dus, maar ergens is het een beetje overbodig, want Youtube en Vimeo etc. gaan toch altijd jouw bestand hercoderen op hun specifieke manier die het beste is voor hun streaming. En die bitrate ligt zeker niet boven de 8Mbps.
                  Lagere bitrate is dus ook een kleiner bestand want uploaden makkelijker maakt. Op Vimeo bvb heb je als gratis lid een limiet van 500mb.

                  Oké je kan wel zeggen, ik upload in beste kwaliteit mogelijk; hoe hoger de beginkwaliteit, hoe hoger de eindkwaliteit.
                  Da's een feit, maar een beetje overkill.
                  Als je het voor je eigen wilt om op jouw scherm thuis te zien, doe dan maar zo hoog als je wilt :P.
                  Zelf stel ik bij 1920x1080 een gemiddelde van 8Mbps met als max 12.
                  Of als ik exporteer met als doel de gemonteerde bestanden in een andere montage te gebruiken (of bvb te verkleinen van 1920x1080 naar 1280x720), dan exporteer ik naar .mov met jpeg-compressie (kwaliteit 90 à 95%).

                  Ik zeg nog is, 2-pass VBR is belangrijk als je de tijd hebt! Als je dat vergelijkt met een CBR (constant bitrate, duurt minstens 2x zo kort dan VBR) aan dezelfde bitrate is dat een groot kwaliteitsverschil.

                  Comment


                  • #10
                    Re: video formaat Youtube

                    Philippe, de .wmv codec vind ik gewoon één van de beste codecs die er zijn zeker wat bestandsgrootte betreft.
                    Soms heb ik kortfilms van ongeveer 5 minuten: als ik m2ts of mpg2hd of .mov encodeer zijn dat zeer grote bestanden (meestal zo ongeveer 800 Mb)
                    en als ik dat doe met .wmv is dat pak minder en geweldig beeld; al moet ik toegeven dat dit in hoogste reso niet op elke pc vlekkeloos zal draaien.
                    http://www.stich.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: video formaat Youtube

                      Oorspronkelijk geplaatst door axat Bekijk bericht
                      Philippe, de .wmv codec vind ik gewoon één van de beste codecs die er zijn zeker wat bestandsgrootte betreft.
                      Soms heb ik kortfilms van ongeveer 5 minuten: als ik m2ts of mpg2hd of .mov encodeer zijn dat zeer grote bestanden (meestal zo ongeveer 800 Mb)
                      en als ik dat doe met .wmv is dat pak minder en geweldig beeld; al moet ik toegeven dat dit in hoogste reso niet op elke pc vlekkeloos zal draaien.
                      Mijn ervaring is heel anders, wil ik wmv's met behoorlijke resolutie, worden m'n files groot. Alles hangt natuurlijk van je conversieprogramma af. Ik gebruik meestal Edius. Welke encoder gebruik jij?

                      greetz,

                      Philippe
                      BD2583BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: video formaat Youtube

                        Oorspronkelijk geplaatst door d8b Bekijk bericht
                        Mijn ervaring is heel anders, wil ik wmv's met behoorlijke resolutie, worden m'n files groot. Alles hangt natuurlijk van je conversieprogramma af. Ik gebruik meestal Edius. Welke encoder gebruik jij?greetz, Philippe
                        Philippe das straf! Ik gebruik ook Edius De .wmv files zijn ongeveer 10% van de m2ts-files. De .wmv maak ik voor PowerPoints wel niet in 1920x1080 omdat dan mijn klanten meer kans hebben op haperen van de film.
                        Dus wat kleiner maar wat een beeld zeker tov dvd-kwaliteit.
                        Het is wel zoeken om alles juist in te stellen zeker voor .mov-bestanden.
                        http://www.stich.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: video formaat Youtube

                          Ik gebruik nog een oude versie van Edius (4.5?? pro) omdat de extra functies in de nieuwe versie voor ons niets toevoegen. Wij gebruiken Edius vooral voor snel knip en plakwerk en vooral de batch export. Wanneer het een beetje stijlvoller moet zijn, gebruiken we Final Cut Pro of werken we met een externe partner die Avid gebruikt.
                          Vaak moet ik voor een klant wmv's afleveren van 500kbs. Als ik deze dan ga vergelijken met een ander video formaat op 500kbs, dan komt de wmv er meestal het slechtste uit

                          greetz,

                          Philippe
                          BD2583BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: video formaat Youtube

                            Oorspronkelijk geplaatst door d8b Bekijk bericht
                            Vaak moet ik voor een klant wmv's afleveren van 500kbs. Als ik deze dan ga vergelijken met een ander video formaat op 500kbs, dan komt de wmv er meestal het slechtste uit greetz,
                            Philippe
                            Als ik je goed begrijp dan is de datarate echt wel veel te laag. Het is voor mij niet duidelijk waar de grens ligt (we kennen de pc's van de klanten niet) maar ik ga momenteel meestal tot 4000 Kb en dan zie je de kwaliteit van de codec. Waarom jullie zo laag gaan kan ik niet volgen. Zelfs voor internet is dat superlaag.
                            http://www.stich.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: video formaat Youtube

                              Oorspronkelijk geplaatst door axat Bekijk bericht
                              Als ik je goed begrijp dan is de datarate echt wel veel te laag. Het is voor mij niet duidelijk waar de grens ligt (we kennen de pc's van de klanten niet) maar ik ga momenteel meestal tot 4000 Kb en dan zie je de kwaliteit van de codec. Waarom jullie zo laag gaan kan ik niet volgen. Zelfs voor internet is dat superlaag.
                              heel eenvoudig, de klant geeft ons de opdracht om een video af te leveren met een max datarate van 500kbs WMV9 (en een tweede van 250kbs), dus wij leveren dit

                              heeft te maken met de (server)software van de klant

                              greetz,

                              Philippe
                              BD2583BE

                              Comment

                              Working...
                              X