Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lamp om te filmen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lamp om te filmen

    Hoi,

    Ik zou met mijn 5D MKII willen filmen op evenementen die ik zelf organiseer. Omdat het over donkere omstandigheden gaat heb ik een lamp nodig. Welke lamp raden jullie aan en hoeveel kost deze ongeveer?

    Alvast bedankt
    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

  • #2
    Re: Lamp om te filmen

    Vraag is wat je wilt filmen. Een filmlamp is meestal heel lelijk. Tenzij voor interviews mss.
    Je cam is zeer lichtsterk.
    http://www.stich.be

    Comment


    • #3
      Re: Lamp om te filmen

      Zelf heb ik een Ritzz CN-76 LED met een (bijgeleverde) oranjefilter ervoor. Kwestie van de witbalans een beetje in ere te houden.

      Enerzijds is het toestelletje veel te zwak om als echte verlichting te dienen.
      Anderzijds is het veel te sterk als je er mensen mee filmt. Hun eerste reactie is het bedekken van de ogen.
      Met een fotoflash heb je dat niet : de foto is gemaakt voordat de mensen het beseffen.
      Met film registreer je elke beweging. Ook het "afdekken van de ogen".
      De lamp wordt dus hoogstzelden gebruikt.........
      Soms nog eens zet ik die op een statief om bij te verlichten.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: Lamp om te filmen

        Oorspronkelijk geplaatst door axat Bekijk bericht
        Vraag is wat je wilt filmen. Een filmlamp is meestal heel lelijk. Tenzij voor interviews mss.
        Je cam is zeer lichtsterk.
        Sfeerbeelden van de dansende massa maar doordat spots aan en uit gaan en bewegen zit je meestal veel te donker om een mooi beeld te krijgen.
        Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

        Comment


        • #5
          Re: Lamp om te filmen

          Die LED panelen lijken mij handig als je het licht op de een of andere manier kan "diffusen".
          Heb er zelf geen maar overweeg een goedkoop type aan te kopen.

          Nu doe ik het zonder met de D7100 ( Video 1 Video 2) (ik doe dit maar 1 keer per jaar => filmen fuif)
          Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
          Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

          Comment


          • #6
            Re: Lamp om te filmen

            Ik film al enkele jaren op fuiven vooral met ledlampen. Van de eerder vernoemde Ritz heb ik model CN76 en CN70. Maar aangezien deze niet dimbaar zijn en dat toch wel tegenslaagd voor mensen te filmen (Te fel). Heb ik mij recentelijk een dimbare ledlamp aangeschaft. Een HDVZ96 (link verkoopsite onderaan) momenteel het enige echte nadeel dat ik al ondervond is dat hij dimt in kleine schokjes.

            【SmallRig - DIY Camera Rigs, Stabilizers and Other Camera Accessories】

            Comment


            • #7
              Re: Lamp om te filmen

              Bedankt voor de info.

              Wat denken jullie van deze:
              Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

              Comment


              • #8
                Re: Lamp om te filmen

                Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
                Bedankt voor de info.

                Wat denken jullie van deze:
                http://www.videocamerashop.be/produc...rlichting.html

                Heb mij vandaag deze lamp aangeschaft.
                Eén groot probleem,, deze past NIET op mijn CANON LEGRIA HF G25 .
                Het schoentje van de canon is te klein.
                Zou daar een adapter ( tussenstuk ) voor bestaan?
                Kent er iemand een andere oplossing ??
                Thx
                Digitale groeten
                K.J.W.

                Comment


                • #9
                  Re: Lamp om te filmen

                  Ik gebruik deze : Hot Shoe Adapter
                  Ze hebben ze ook voor de Sony : JJC MSA

                  Opletten dat de lamp niet te zwaar is om op een Hot Shoe te staan. Waarschijnlijk zal er bij een incident de MSA-1 voet afbreken .

                  Verdere info: Zie video
                  Last edited by Skitch; 27 november 2013, 20:49.
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lamp om te filmen

                    Hey Tim,

                    Ik heb hier nog zo een led licht liggen in doos. Heb hem eigenlijk nog nooit gebruikt. Dus als je wil mag je die van mij wel kopen.

                    Groeten

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lamp om te filmen

                      Skitch
                      Merciekes voor de tip.

                      KjW
                      Digitale groeten
                      K.J.W.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lamp om te filmen

                        Op feestjes gebruik ik graag een lens met 1.4 diafragma. Zo'n lampje kan leuk zijn als stijlelement als je heel dicht op mensen hun gezicht filmt bijvoorbeeld. Maar ik haal het pas boven als het echt nodig is. Je gooit er namelijk alles 'plat' mee (platte belichting). Je moet gewoon een beetje zien hoe je het gebruikt.

                        Geneer je trouwens niet aan de lichtman te vragen het wat minder donker te maken.

                        Ik gebruik eentje van op Ebay dat ik tegenwoordig ook voor 3x de prijs in de mediamarkt zie liggen: http://www.benl.ebay.be/itm/5400K-CN...a45f268&_uhb=1

                        Het heeft een dimmer, 3 filters (neutraal, koud, warm). Je kan er gewone batterijen in steken maar ook een bepaald type van sony.

                        Zeer tevreden van, werkt top!
                        www.ilona.tv

                        Comment

                        Working...
                        X