Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lamp 30.000 lummen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lamp 30.000 lummen

    Allen,

    Ik ben geen video amateur, wel amateur fotograaf, en heb via kennissen een oude professionele spot bekomen.

    Deze is voorzien van halogeenlampjes (24.000-30.000 lummen).
    De lampjes zijn nog makkelijk te verkrijgen maar hebben een levensduur die maar 15 tot 75 uur bedraagt (prijs 8-40€).
    Om dit zelf als studiolamp te gebruiken wordt mij dus wat te kostelijk.

    >> Zijn daar hedendaagse alternatieven voor ?

    Ik meen dat velen een halogeen bouwlamp gebruiken (lampje 6€, levensduur 2000u).
    Geven die eenzelfde lichtkwaliteit (kleurverdeling) als de lampjes die voor de professionele spot gebruikt worden ?
    D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

  • #2
    Re: Lamp 30.000 lummen

    Whats up guys! Today, I'm teaching you how to rig a beautiful cinematic lighting setup $50 or less. Lighting is SO IMPORTANT and its pretty easy to get great...

    Comment


    • #3
      Re: Lamp 30.000 lummen

      Oorspronkelijk geplaatst door cojon Bekijk bericht
      Allen,

      Ik ben geen video amateur, wel amateur fotograaf, en heb via kennissen een oude professionele spot bekomen.

      Deze is voorzien van halogeenlampjes (24.000-30.000 lummen).
      De lampjes zijn nog makkelijk te verkrijgen maar hebben een levensduur die maar 15 tot 75 uur bedraagt (prijs 8-40€).
      Om dit zelf als studiolamp te gebruiken wordt mij dus wat te kostelijk.

      >> Zijn daar hedendaagse alternatieven voor ?

      Ik meen dat velen een halogeen bouwlamp gebruiken (lampje 6€, levensduur 2000u).
      Geven die eenzelfde lichtkwaliteit (kleurverdeling) als de lampjes die voor de professionele spot gebruikt worden ?
      Die bouwlampen geven een totaal andere kleur dan de projectielampen in zo een spot.