Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lamp 30.000 lummen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lamp 30.000 lummen

    Allen,

    Ik ben geen video amateur, wel amateur fotograaf, en heb via kennissen een oude professionele spot bekomen.

    Deze is voorzien van halogeenlampjes (24.000-30.000 lummen).
    De lampjes zijn nog makkelijk te verkrijgen maar hebben een levensduur die maar 15 tot 75 uur bedraagt (prijs 8-40€).
    Om dit zelf als studiolamp te gebruiken wordt mij dus wat te kostelijk.

    >> Zijn daar hedendaagse alternatieven voor ?

    Ik meen dat velen een halogeen bouwlamp gebruiken (lampje 6€, levensduur 2000u).
    Geven die eenzelfde lichtkwaliteit (kleurverdeling) als de lampjes die voor de professionele spot gebruikt worden ?
    D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

  • #2
    Re: Lamp 30.000 lummen

    Whats up guys! Today, I'm teaching you how to rig a beautiful cinematic lighting setup $50 or less. Lighting is SO IMPORTANT and its pretty easy to get great...

    Comment


    • #3
      Re: Lamp 30.000 lummen

      Oorspronkelijk geplaatst door cojon Bekijk bericht
      Allen,

      Ik ben geen video amateur, wel amateur fotograaf, en heb via kennissen een oude professionele spot bekomen.

      Deze is voorzien van halogeenlampjes (24.000-30.000 lummen).
      De lampjes zijn nog makkelijk te verkrijgen maar hebben een levensduur die maar 15 tot 75 uur bedraagt (prijs 8-40€).
      Om dit zelf als studiolamp te gebruiken wordt mij dus wat te kostelijk.

      >> Zijn daar hedendaagse alternatieven voor ?

      Ik meen dat velen een halogeen bouwlamp gebruiken (lampje 6€, levensduur 2000u).
      Geven die eenzelfde lichtkwaliteit (kleurverdeling) als de lampjes die voor de professionele spot gebruikt worden ?
      Die bouwlampen geven een totaal andere kleur dan de projectielampen in zo een spot.
      30.000 lumen is haalbaar met leds, maar het prijskaartje zal er ook naar zijn, zoiets
      moet deftig gekoeld worden, en dan heb je nog de cri waarde.
      Zal in elk geval niet zomaar in een oude studio spot als vervanglamp te vinden zijn.
      Trouwens, wat wil je met een spot van 30000 lumen bij fotografie?

      Comment


      • #4
        Re: Lamp 30.000 lummen

        Toen ik ze kreeg wist ik nog niet dat het 30000 lummen was. Ik kan me zelfs niet onmiddellijk voorstellen hoeveel dat is.
        Ik zou denken dat als men met zo'n spot naar je schijnt, je toch je ogen zou toe doen.
        Maar wat was het doel er dan van? Een hele set verlichten ?

        Het maakt niet uit.
        Ik dacht een er een goeie spot aan te hebben om van achter een flitsbox te gebruiken.
        Kwestie van, zoals je aanhaalt, eenzelfde kleur te krijgen als de flits(en) die daarnaast nog gebruikt worden.
        Een vermogen-regeling had ik nog wel kunnen bouwen. Nu zal ze eerder in het containerpark belanden.

        De kleuren-gels voor een flits kende ik. Dat deze ook in groter formaat bestonden, om voor een lamp te plaatsen, wist ik niet.
        Ook niet of deze het licht van een halogeen of led bouwlamp voldoende zouden corrigeren.


        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Trouwens, wat wil je met een spot van 30000 lumen bij fotografie?
        Als ik dit met een lens bundel, zou ik dan geen foto kunnen maken van de donkere kant van de maan ?
        D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

        Comment

        Working...
        X