Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Film speelt niet goed af in Photoshop CC.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Film speelt niet goed af in Photoshop CC.

    Dag iedereen hier,
    ik ben mij wat aan het verdiepen in het maken van video's omdat ik dat wel leuk vind om eventueel aan te bieden aan klanten.

    Maar ik struikel over iets. Ik werk met Nikon D800, als ik een kort filmpje laat afspelen in Photoshop speelt hij niet mooi af, hij kan de 30bps precies niet aan, als ik het filmpje in media player laat spelen heb ik geen problemen...
    Ik toon even een printscreen. Heb al overal op geklikt maar lijk het niet te vinden hoe het komt.

    Verder: Ik werk vaak met presets in ACR. Ik kan vanuit Photoshop een foto heropenen in ACR, er een preset op plaatsen en dan terugkeren naar PS, dat lukt ook bij de film maar het is precies of er maar één frame bewerkt is dan.
    Zijn er mogelijkheden om video's te bewerken zodat ze in dezelfde stijl zijn als mijn foto's, met presets? Ik weet dat je het in LR wel zou kunnen, maar de actions en presets die ik heb werken enkel met PS...




    Bedankt alvast!
    Jill.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

  • #2
    Re: Film speelt niet goed af in Photoshop CC.

    Photoshop is geen videobewerkingsprogramma, ook al heb ik de optie "Video openen" zelf ook wel gezien in PhotoShop Elements 8 (waar het importeren van video overigens nooit lukt). Ik heb zelf de grote PhotoShop niet, dus ik kan op dit gebied niet zoveel zeggen.
    Video's zijn verder geen RAW-informatie, je kunt er dus niet zomaar op bewerken zoals je dat bij een foto doet. Sterker nog, ten opzichte van een JPG uit dezelfde camera bevat een video van een spiegelreflex waarschijnlijk nog veel minder informatie, het zou anders niet op tijd weggeschreven kunnen worden naar het CF of SD kaartje (gezien het feit dat je een D800 hebt denk ik dat je een CF kaart gebruikt).

    Wat ik denk dat er gebeurd is dat PhotoShop bij elk frame statistieken wil tonen, bijvoorbeeld over het aantal waargenomen unieke kleuren, de compressie van het frame, de gebruikte compressiemethode, de ruimte die 1 frame inneemt, en ga zo maar door (ik meen zoiets in ieder geval te zien rechts in beeld bij alle gekleurde vlakken).
    Omdat die frames echter in een stortvloed aan de statistiekenlezer van PhotoShop worden gevoerd trekt die dat niet en gaat misschien de speler tegenhouden.

    Het lijkt er overigens ook op dat je geschaald kijkt (66,67%). Ik weet niet welke "engine" PhotoShop gebruikt om 1920x1080 video te bekijken, maar het zou best eens kunnen dat PhotoShop elk frame probeert te interpoleren om er zo de beste beeledkwaliteit uit te halen (net zoals Photoshop doet als je een foto op je monitor beeldvullend wil bekijken zonder deze op ware grootte te bekijken.)
    Heb je het al eens geprobeerd op 100%?

    Hoe ziet het beeld van Taakbeheer eruit als je de video start? Vliegt de processorbelasting naar 100%? En hoe ziet diezelfde processorbelasting eruit als je dezelfde video in een mediaspeler opent? Wat is het formaat van de video en de gebruikte codec? Wat is de bitrate?

    Kijk de video eens met dit programma na:
    MediaInfo is a convenient unified display of the most relevant technical and tag data for video and audio files


    En voer in de tekstmodus een rapport uit en plaats dat eens hier, dan kan ik meekijken.

    Verder is het misschien niet onbelangrijk om te vermelden wat je systeem zoal voor onderdelen bezit.
    Het zou ook nog goed kunnen dat de mediaspeler op de videokaart kan spelen (veel videokaarten hebben tegenwoordig H.264 decodering aan boord zodat de verwerking van die codec op de videokaart plaats kan vinden in plaats van op de processor van de computer) en dat PhotoShop een softwarematige video-overlay moet aanspreken (en die zijn altijd trager, zo niet zeer inefficiënt).

    Comment

    Working...
    X