Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon LEGRIA HF M506 of ander merk camcorder?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon LEGRIA HF M506 of ander merk camcorder?

    Binnenkort wordt mijn eerste kleinkind geboren en dan mag een camcorder natuurlijk niet ontbreken. Heb al veel opzoekwerk gedaan maar geraak er toch
    niet echt goed uit. Zoveel keuze.
    Heeft soms iemand de Canon LEGRIA HF M506? Zo ja, wat vindt u er van?
    Of heeft iemand een ander merk waar hij/zij heel tevreden over is?
    Mijn budget is ongeveer een 250 euro.
    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Canon LEGRIA HF M506 of ander merk camcorder?

    'k Heb de Legria HF200. Dat is een voorvader van deze camera. En nogal gelijkaardig.
    De camera is OK. De kleuren en de scherpte van de lens zijn ook OK voor wat de camera kost.
    De geluidsopname met de ingebouwde stereo microfoon is OK.
    Het was mijn beginnerscamera. :-) En het was een goede camera in zijn prijsklasse.

    De camera presteert wel niet zo goed in slecht licht, binnenskamers heb je veel ruis. In volle daglicht is het een goede camera.
    Ook opletten met de lens. Die heeft een brandpuntsafstand (na 35mm correctie) van 43,6-436mm.
    Die 43,6mm is veel te "lang" voor binnenskamers in familiekring. Daarom heb ik ook een groothoek voorzetlens bij gekocht.
    Daarom zal de Canon LEGRIA HF R506 beter zijn.
    Of een Sony HDR-CX405 met 26,8 mm groothoek.
    Last edited by Skitch; 18 februari 2015, 20:20.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Canon LEGRIA HF M506 of ander merk camcorder?

      bedankt! zal de canon en sony nog eens vergelijken. en t is inderdaad R506. mijn eigen gekrabbel mis gelezen.

      Comment

      Working...
      X