Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Analoge Video (coax) naar netwerk.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Analoge Video (coax) naar netwerk.

    Ik heb 2 analoge video cameras. De beelden werden via coax kabel en een RF modulator op mijn TV getoond.
    Bij de installatie van digitale telenet TV werd een en ander afgekoppeld, dus geen camera beelden meer op mijn TV.
    Ik vraag mij af of er geen apparaat bestaat dat dat analoog beeld omzet naar een digitaal beeld en dat beeld dan via ethernet op mijn netwerk plaatst.
    Iets gelijkaardigs met de Hauppauge Broadway, maar die kan enkel DVB-T C of S signalen aan.

  • #2
    Re: Analoge Video (coax) naar netwerk.

    Wat is het merk en type van Uw TV?

    Comment


    • #3
      Re: Analoge Video (coax) naar netwerk.

      Als het bestaat weet ik een winkel die je zeker verder kan helpen met uitleg en onderdelen.
      Ik weet niet van waar je afkomstig bent maar de winkel is in Heverlee op de Naamsesteenweg.
      Anders eens naar bellen?

      Comment


      • #4
        Re: Analoge Video (coax) naar netwerk.

        De TV is een Philips Cineos Flat TV 32PFL9632D.
        De TV doet mijns inziens niets terzake.
        Wat moet gebeuren is het analoge signaal van de cameras omzetten naar een digitaal signaal en het op mijn netwerk zetten.
        Ik kan dan overal de beelden bekijken PC, tablet, gsm en ook op een smart TV.
        Last edited by GuidoP; 12 maart 2015, 08:55.

        Comment


        • #5
          Re: Analoge Video (coax) naar netwerk.

          Hartelijk dank Sven V, ik ben van Halle niet zo ver dus. Ik bel eerst wel
          Last edited by GuidoP; 12 maart 2015, 08:54.

          Comment


          • #6
            Re: Analoge Video (coax) naar netwerk.

            Oorspronkelijk geplaatst door GuidoP Bekijk bericht
            De TV is een Philips Cineos Flat TV 32PFL9632D.
            De TV doet mijns inziens niets terzake.
            Wat moet gebeuren is het analoge signaal van de cameras omzetten naar een digitaal signaal en het op mijn netwerk zetten.
            Ik kan dan overal de beelden bekijken PC, tablet, gsm en ook op een smart TV.
            Uw TV heeft een RF ingang. Verbind Uw camera/rf modulator en slecteer die ingang via de afstand bediening. Zo kan je alvast de camerabeelden op de TV bekijken. Voot telenet kijken zal je dan weer naar de gepaste input moetem schakelen.
            Voor streaming moet je digitaliserten. Is de rf modulator via een A/V connectie (o.a. geel plugje) verbonden?

            Comment


            • #7
              Re: Analoge Video (coax) naar netwerk.

              Hartelijk dank erdna, werkt inderdaad rf modulator aangesloten middels scart (geen AV connectie aanwezig).

              Comment


              • #8
                Re: Analoge Video (coax) naar netwerk.

                Als op Uw camera een scart zit, dan kan je mits een scart>AV overgangsplug het composiet signaal +audio ter beschikking hebben. Voor dergelijke signalen bestaan AD converters. Bv naar mpeg2 die via USB op Uw PC kan geladen worden. Daarmee kan je dan streaming mogelijk maken als je dat wenst.

                Comment


                • #9
                  Re: Analoge Video (coax) naar netwerk.

                  Je kand trouwens die camcorder scart rechtstreeks op de TV scart verbinden, en de juiste input kiezen. Daardoor vermijd je de RF modulatie wat potentieel kwaliteitsverlies meebrengt.

                  Comment

                  Working...
                  X