Net iets grappig ondervonden : ik reageer in een topic en wil er de "rolleyes"smiley in gebruiken. De automatische spellingscorrectie wijzigt dit onmiddellijk in "rolletjes".
Ik heb het tot 3x toe proberen te wijzigen (door backspace en opnieuw die smiley in te voegen), maar telkens kwam het woord "rolletjes" er te staan.
Ik moest dus manueel "rolleyes" intypen om de smiley te verkrijgen.
Ligt dit aan bepaalde instellingen ? Voor zover ik weet heeft de autocorrectie nog nooit een smiley aangepast ... op andere fora bedoel ik dan.
ik weet niet, het komt enkel op BD voor.
Maar het is geen onoverkomelijk probleem. Het komt trouwens alleen maar voor bij de "rolletjes"smiley, de anderen zijn immers tekens of woorden waarvoor de autocorrectie niet direct een nederlands woord voor in de plaats zou voorstellen.
Even testje vanuit FireFox :... ah, dat doe hij goed ... Zal eens naar de instellingen van Safari kijken dan
![]()
Safari (op Mac)-getypt
-via smiley-icoon ingevoerd
(dwz geen spellingcontrole)
BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto monopod; tripod 190CXPro4 met Markins Q3 - Intel iMac 24" 2,8GHz (0SX 10.6.8)
Blijkt bij nader inzien te maken te hebben met instellingen browser, niet met de forumsoftware.