Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Standaard smileys worden gecorrigeerd door spellingscorrectie

Net iets grappig ondervonden : ik reageer in een topic en wil er de "rolleyes"smiley in gebruiken. De automatische spellingscorrectie wijzigt dit onmiddellijk in "rolletjes".
    Ik heb het tot 3x toe proberen te wijzigen (door backspace en opnieuw die smiley in te voegen), maar telkens kwam het woord "rolletjes" er te staan.
    Ik moest dus manueel "rolleyes" intypen om de smiley te verkrijgen.
    Ligt dit aan bepaalde instellingen ? Voor zover ik weet heeft de autocorrectie nog nooit een smiley aangepast ... op andere fora bedoel ik dan.

Standaard Re: smileys worden gecorrigeerd door spellingscorrectie

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
    Net iets grappig ondervonden : ik reageer in een topic en wil er de "rolleyes"smiley in gebruiken. De automatische spellingscorrectie wijzigt dit onmiddellijk in "rolletjes".
    Ik heb het tot 3x toe proberen te wijzigen (door backspace en opnieuw die smiley in te voegen), maar telkens kwam het woord "rolletjes" er te staan.
    Ik moest dus manueel "rolleyes" intypen om de smiley te verkrijgen.
    Ligt dit aan bepaalde instellingen ? Voor zover ik weet heeft de autocorrectie nog nooit een smiley aangepast ... op andere fora bedoel ik dan.
    Smileys werken hier perfect dus ik denk dat het met jouw browser instellingen (taalkeuze?) te maken moet hebben...
    BD0337BE | Fuji X-fan / Nikon FX | bezoek mijn fotoblog, favorieten en galleries

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door baloo Bekijk bericht
    Smileys werken hier perfect dus ik denk dat het met jouw browser instellingen (taalkeuze?) te maken moet hebben...
    ik weet niet, het komt enkel op BD voor.
    Maar het is geen onoverkomelijk probleem. Het komt trouwens alleen maar voor bij de "rolletjes"smiley , de anderen zijn immers tekens of woorden waarvoor de autocorrectie niet direct een nederlands woord voor in de plaats zou voorstellen.

Even testje vanuit FireFox : ... ah, dat doe hij goed ... Zal eens naar de instellingen van Safari kijken dan

Safari (op Mac) -getypt
    -via smiley-icoon ingevoerd

(dwz geen spellingcontrole)
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto monopod; tripod 190CXPro4 met Markins Q3 - Intel iMac 24" 2,8GHz (0SX 10.6.8)

Blijkt bij nader inzien te maken te hebben met instellingen browser, niet met de forumsoftware.
    BD0337BE | Fuji X-fan / Nikon FX | bezoek mijn fotoblog, favorieten en galleries

Soortgelijke discussies

1. vink (gecorrigeerd met dank aan Mac Quoy)
    Door timmersv in forum Showcase Dieren
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 9 september 2008, 18:20
  2. opgebeld worden door belgacom.....
    Door toerist in forum Chit Chat
    Reacties: 121
    Laatste bericht: 6 juni 2006, 20:44
  3. Foto's worden door croppen aut. kleiner.
    Door daniell in forum Fotobewerking
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 30 mei 2005, 23:55
  4. Hoe worden foto's door centrales afgedrukt?
    Door tist in forum Algemeen
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 26 oktober 2003, 12:06

Regels voor berichten