Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

interesse peiling 1DmkII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • interesse peiling 1DmkII

    Veel kans dat mijn mkII de deur uitgaat als ik er schappelijke prijs voor krijg. Met schappelijk bedoel ik dan minimaal 2600 € voor een mkII met extra batterij.

    Het gaat om de cam van Pierewiet die ik in juni overnam

    canon 1D mark II +reservebatterij Npe3 +optechstrap toestel is pas 1 jaar oud tiptop in orde ,staan 9500 foto,s op aangekocht bij foto rembrandt in merksem wegens tijdsgebrek verkoop ik dit toestel prijs 2850 euro tel 0478/280799 christophe.theissen@pandora.be gelieve enkel via deze 2 wegen mij te bereiken


    mkII is in zeer goede staat, doch 1 klein puntje te vermelden. Er zit een beetje speling op het flitsschoentje. Is geen probleem, maar zou toch eens vastgezet moeten worden
    edit: flitsschoen staat terug vast, stonden enkel enkele vijsjes los

    Zou er voor 2600 € interesse zijn ?
    Last edited by Perrush; 21 december 2005, 17:51.
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

  • #2
    Re: interesse peiling 1DmkII

    waarom moet hij weg ?

    Comment


    • #3
      Re: interesse peiling 1DmkII

      Oorspronkelijk geplaatst door Meg@pixel
      waarom moet hij weg ?
      hij MAG weg, moet eigenlijk niet.

      Maar kort gezegd gebruik ik van de kwaliteiten van de mkII enkel zijn lage ruis op iso 400 - 800. De AF snelheid, 8 fps, servo, weather sealed, beetje meer groothoek, ... zijn voor mij eigenlijk niet nodig.

      Bovendien is hij zwaarder dan de 20D (zelfs met battery pack) en dat voel je wel als je de hele dag bij 30°C heuvel op en af loopt.

      Bovendien wil ik me nog verder toeleggen op macro's, en volgend jaar meer 1:1 ' and beyond that' uitdiepen. De 20D is met zijn hogere pixeldichtheid daar beter voor geschikt (denk ik dan toch)

      Als je dat alles optelt kun je je afvragen of enkel die ruis (en een paar andere dingen) me die extra euro's waard zijn ?

      Ik schreef " MAG weg " omdat ik ook nog een andere optie heb. nl mijn 300D upgraden naar een 20D ... maar das misschien helemaal overkill
      --
      Play Drakensang - a free online mmorpg

      Comment


      • #4
        Re: interesse peiling 1DmkII

        Ken misschien een collega die interesse heeft - ik zal het eens vragen.
        Hij onderhandelt momenteel over een 1D, maar een MarkII is natuurlijk en "verbetering".
        Ik laat zo spedig mogelijk iets weten.
        Misschien ook ff vermelden waar hij aangekocht is, hoe oud hij is en of je de originele rejening of faktuur nog hebt. ( dat weten de mensen altijd graag )

        Effe off-topic: Je bedoelt dat een 20D met zijn evenveel pixels en juist doordat ie een kleinere sensor heeft, betere maco-beelden zou produceren dan een 1D ?
        Kan je dit eens een beetje toelichten voor deze dummie ?
        ( open desnoods een topic in terzake, want ik vind dit best wel de moeite waard om eens te bekijken )
        Over bekijken gesproken: heb je al (dezelfde) macro-beelden vanuit beide camera's kunnen vergelijken ?
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: interesse peiling 1DmkII

          Marc,

          Het is een beetje complex om zo op 123 uitteleggen, das voor een andere keer. Maar de aanzet werd door frans gegeven in dit topic


          Zoals je kan zien was ik daar nog niet echt overtuigd. Maar zondag nam ik met Hombre enkele foto's op 1:1 van de 5D, mkII en 300D. Ik heb die eens over elkaar gelegd in PS en dan kan je goed zien hoe de pixeldichtheid invloed heeft op je file. Ennee, dit heeft niets met de sensorgrootte te maken, want alle 3 de cams hebben een verschillende sensor. Toch komt het onderwerp van de 5D en de mkII met elkaar overeen. --> deze cams hebben eenzelfde pixeldichtheid. De 300D heeft een grotere. De 20D heeft nu een nog grotere px dichtheid.

          Hier kan je de psd file downloaden


          Ondertussen past dit topic hier niet meer eigenlijk. Want er is gebleken dat er meer dan genoeg interresse is. Ik ga dus een 20D testen en dan zie ik wel of de mkII in de verkoop gaat.

          slotje op topic ? of verplaatsen ?
          --
          Play Drakensang - a free online mmorpg

          Comment


          • #6
            Re: interesse peiling 1DmkII

            Bedankt !
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment

            Working...
            X