Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 85

Discussie: BD Lite 2011

Standaard Re: BD Lite 2011

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
    ... Misschien nog een tip voor een volgende editie: naamkaartjes met de nickname van de verschillende deelnemers (of voor de deelnemers die dat wensen)?!
    Dit brengt ons naadloos over tot de ledenwerving natuurlijk, waarbij, na het betalen van je lidgeld, niet alleen beschikt over een jaarabonnement van Shoot-magazine, maar ook je eigen lidkaart, met vermelding van je forumnickname.

Voor mij (en een compaan vd fotoclub) was dit een eerste editie van dit evenement, we kunnen het dus niet vergelijken met vorige edities, maar 1 ding is zeker, als volgend jaar terug zo boeiend wordt ingericht, dan zijn we terug van de partij. Dit evenement is ZEKER zijn geld waard. De "goodie-bag" was een leuke verassing waar we totaal niet op hadden gerekend en wat tevens nog een glimlach op ons gezicht toverde toen we hem thuis nog eens open maakte.

Zelf waren we ingeschreven voor het seminarie 'natuur-, landschap-, en macrofotografie. Ik wil dan ook mijn dank en uiterste respect betuigen aan Bopatje, Mpke en Lilybie voor de uiteenzetting van hun workshop en voordracht. Ik had een schrijfmap mee, waar ik achteraf gezien totaal geen spijt van had, want zij gaven mij tijdens de voordracht stof tot nadenken, handige tips en tricks en ideeën voor komende winter, goed voor 2 x een A4tje vol notities.

In de namiddag was het vrolijk huppelen tussen de 2 flitsstudio's om de verschillende modellen toch eens voor de lens te krijgen, waarvoor onze dank.
    D90, D300s Nikkor 28-80, Nikkor 18-105 VR I, Sigma 70-300
    www.revolta-pictures.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revolta Bekijk bericht
    ....Dit evenement is ZEKER zijn geld waard....
    Ik voelde mij toch een beetje gefopt daar ik mij had ingetekend voor een workshop "van speedlight tot Lightroom".

Hoewel de heren nuttige informatie te vertellen hadden betekende een workshop voor mij toch wel iets meer dan een ganse voormiddag op je stoel blijven zitten, plaspauze niet meegerekend.
    In vergelijking met wat de titel van de workshop laat vermoeden kwam Lightroom mijn inziens ook iets te weinig aan bod.

Uiteindelijk en gelukkig heb ik meer info opgedaan tijdens de Lightroom sessie van 45 min. gegeven door iemand van Adobe in de namiddag.

Al bij al heeft de namiddag nog wat goed gemaakt voor mij maar als ik het achteraf bekijk had ik mij wat geld kunnen besparen met een namiddag ticket.

Voor mij was het de eerste maal dat ik dit evenement volgde en ben vol inspiratie en voldoening naar huis gegaan. Ik heb de workshop natuur, landschap, macro gevolgd. Vooral het deel macro vond ik super.

In de namiddag is een nieuwe wereld voor me open gegaan. Had nog nooit in dergelijke flitsstudio's gestaan en modellen trachten te fotograferen. Dacht aanvankelijk dat dit niks voor me zou zijn maar achteraf bekeken toch echt gene spijt dat ik ook met deze tak van de fotografie kennis heb gemaakt met dank en veel respect voor de modellen die daar de ganse namiddag het beste van zichzelf hebben gegeven om ons fotoliefhebbers een leuke namiddag te bezorgen en vooral dan mensen zoals ikzelf de eerste keer de kans hebben gekregen om dit te kunnen doen.

Ook een dankwoordje aan de organisatie voor deze fijne dag, het zal dan ook niet verbazen dat ik volgend jaar opnieuw van de partij zal zijn.

Ik zou wel eens willen weten wie dat 'Duracell' konijn was die optrad als speaker en ook de tombola uitgereikt heeft.

Ik had de workshop in de voormiddag wat informatiever verwacht. De nadruk lag te veel op het 'dure' materiaal (wat niet altijd nodig is om met strobist te beginnen) dan op de pure techniek.

De beste stuurlui staan natuurlijk aan wal, maar zie het als een feedback en niet als negatieve kritiek.
    Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
    ----------------------------------------------
    Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revolta Bekijk bericht
    Dit brengt ons naadloos over tot de ledenwerving natuurlijk, waarbij, na het betalen van je lidgeld, niet alleen beschikt over een jaarabonnement van Shoot-magazine, maar ook je eigen lidkaart, met vermelding van je forumnickname.
    Dit is niet hetgeen ik bedoel... Ik zie mezelf niet de hele dag met een lidkaart in de hand op BDLite lopen... Ik had het meer over een sticker of zo die op de kledij geplakt kan worden met je nickname op... Voor mij heeft dit niets te maken met het al dan niet betalend lid zijn van BD.

Dit is niet hetgeen ik bedoel... Ik zie mezelf niet de hele dag met een lidkaart in de hand op BDLite lopen... Ik had het meer over een sticker of zo die op de kledij geplakt kan worden met je nickname op... Voor mij heeft dit niets te maken met het al dan niet betalend lid zijn van BD.
    Ik had volledig dezelfde bedenking. Het voorzien van een kleine badge/sticker (voor alle deelnemers) zou ook de interactie tussen deelnemers bevorderd hebben. Ik was alleen op het evenement en ik vond het ontbreken van een badge ook wel een gemis.

De workshop macro was echt goed gedaan. Mijn felicitaties voor Bopatje, Lillybie en Mpke !!!

Ann
    Laatst gewijzigd door Mouseketeer; 17 oktober 2011 om 20:58
    Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirre Bekijk bericht
    Ik zou wel eens willen weten wie dat 'Duracell' konijn was die optrad als speaker en ook de tombola uitgereikt heeft.
    Ik denk dat je "JaJa" bedoelt.
    Maar als je spreekt van een duracell-konijn, dan moet ik toch echt meer aan die spreker van Adobe denken, die kon er ook wat van.
    Ann
    Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mouseketeer Bekijk bericht
    Ik denk dat je "JaJa" bedoelt.
    Maar als je spreekt van een duracell-konijn, dan moet ik toch echt meer aan die spreker van Adobe denken, die kon er ook wat van.
    Ann
    Ok!! Ok!! Ok!! (quote van onze adobe-man)

Nu even serieus... Ik heb van die man toch wel wat opgestoken, net zoveel als van onze drie macrofotografen, mijn dank hiervoor aan deze personen.

Wat ik iets teleurstellender vond, en nu moet ik voorzichtig zijn om niet verkeerd begrepen te worden en op die manier misschien verkeerdelijk afbreuk zou doen aan een topfotograaf, is de presentatie van Marsel Van Oosten. Al vanaf zijn eerste foto die ik van hem zag, was ik al een superfan, laten we dat goed begrijpen. Ik keek er dan ook echt naar uit om de man te kunnen aanhoren. Zijn presentatie was heel knap en werd goed gebracht, alleen had ik gehoopt net van hem iets bij te leren. Ik had gehoopt dat hij ons wat tips en uitleg kon geven over het maken van een prachtige landschaps - of dierenfoto. Dat heb ik dus gemist. Maar ja, dat is zoals bij meesterchefs in de keuken zeker, die geven ook hun geheimen niet prijs!
    Al bij al voor mij toch een geslaagde dag!
    Geniet van het leven, want dood zijn we altijd en leven doen we maar even...

Ook voor mij was dit mijn eerste ervaring met BelgiumDigitalLite en het is zeker voor herhaling vatbaar.

Heb door de dag heel wat opgestoken qua Lightroom. Het was eveneens een verrijking om een 'studioshoot' te kunnen houden met verschillende modellen op verschillende achtergronden en met verschillende lichtbronnen... en ik maar zeggen dat dit naar meer smaakt

Oeps ...

Julia van Nick software heeft me ook al gevraagd om als stand-up comedian te fungeren in hun komende "roadshow" ...

Jaja
    (normaal gezien brave voorzitter van Belgiumdigital VZW en mede-oprichter van Belgiumdigital in 1999 ... toen 1.3 Megapixel de max was!)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirre Bekijk bericht
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon D500/D7200/D5200, Olympus E-M10MkII en ook enkele Sony's ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Red face Re: BD Lite 2011

Beste forumleden en organisatoren van het Belgiumdigital event van afgelopen zondag. Voor mij was deze dag toch een vrij grote teleurstelling.

Ikzelf ben een gewone fotografieliefhebber met een beperkt arsenaal(tje) aan materiaal. Grote budgetten heb'k niet, maar desalniettemin fotografeer ik regelmatig, ben ik heel erg bezig met compositie en schaaf ik graag langzaam aan mijn techniek (al doende leert men). Ik haal graag het uiterste uit het materiaal dat ik ter beschikking heb.

Ik volgde de sessie 'Macrofotografie, natuur- en landschap' in de voormiddag.

Mijn punten van (opbouwende) kritiek:
    De moedige dame vond ik sympathiek, maar het was duidelijk dat ze nog nooit een presentatie had gedaan... dit werd op den duur een beetje storend (zelfs genant), gezien ze best wel een verhaal te vertellen had. Ik werd echter zodanig afgeleid door het geknoei met de muis (draadloze pointer iemand?), de vele onduidelijkheden in haar verhaal, de taalfouten op het scherm, ...
    De heer vond ik ook best sympathiek, maar ook hier had'k het gevoel dat hij voor de leeuwen werd geworpen, maar wederom stoorde de 'stunteligheid' mij.
    De jonge kerel vond ik dan weer wel interessant... en misschien nog het meest door zijn frisse aanpak, zijn vlotheid en zijn expertise (en dat voor zijn jonge leeftijd). Ik was verbaasd! (ik had hem effectief ook al wel eens in de media opgemerkt).

Conclusie: ik denk dat - zelfs voor een bijeenkomst van amateurfotografen - het toch nuttiger moest zijn wanneer er meer 'professionals' een praktisch exposé komen doen. Ik begrijp dat dit event een 'presenteerblaadje' wil zijn van een hechte groep forumleden, die het elkaar gunnen om ook eens op de voorgrond te treden. Met alle respect gun ik deze mensen dit. Echter, wanneer ik toch een klein bedragje ophoest voor een foto-event van een hele dag, hoop ik vooral iets bij te leren wanneer ik ter plaatse kom. En om de amateurs echt iets bij te brengen, nodigen ze dan niet best hun grote voorbeelden, de pro's uit (die ervaring hebben met een gestructureerde uitleg, aantrekkelijke slides, ...).

Ik hoor jullie al komen, de lezing over natuur- en landschapsfotografie was toch van een pro... Absoluut. En deze man is een topper op fotovlak, fantastisch dat hij er was. Jammer (zoals ik al in een andere reactie las) dat hij de focus zo legde op zijn 'verhaal'. Wat had het interessant geweest moest hij effectief wat dieper zijn ingegaan op zijn techniek, praktische voorbeelden, 'mensen haal jullie toestel maar eens boven'-momenten... Deze voormiddagsessie was moeilijk een 'workshop' te noemen naar mijn bescheiden mening.

Ik bleef met een vrij leeg gevoel achter, en dat vind'k jammer.

Nog een minpuntje over de locatie. Wederom alle respect voor San Marco Village en hun 'doelpubliek', maar is dit nu een ideale locatie voor een foto-event...? Wat een 'donker hol', verschrikkelijk vond'k het (en wat een kitch!)... maargoed, dat is misschien eerder een persoonlijk smaakverschil ;-)

Een laatste punt van kritiek: de standen met materiaal.
    Voor mij was het (ook door het zicht op wat sommigen meesleurden in hun hypergrote en zware tassen) duidelijk dat de focus lag op duur en professioneel (veelal studio-)materiaal.
    Ik ben niet persé zelf geïnteresseerd in een studio, maar bv. een stand van Nikon of Canon om body's te testen, een stand met verschillende merken van lenzen (enkel Tamron had vakkundig zijn lenzen wat verstopt, 'k heb ze gelukkig toch eens kunnen proberen). Waarom geen stand buiten? Misschien op een andere locatie een mini-test-site met wat natuurelementen opstellen om bepaalde dingen uit te testen, ...
    Jammer genoeg had ik geen nood aan peperdure studiolampen of professionele statieven :-D

Tot daar mijn (wat lang uitgevallen) uiteenzetting. Misschien ligt het wel aan mij en ben ik met de verkeerde verwachtingen naar dit event gekomen, mea culpa in dit geval. Hopelijk wordt jullie volgende event opnieuw een succes. Het is jullie van harte gegund.
    Ik zal jammer genoeg passen.

PS: ook ik vond het 'gebrabbel' van de 'centrale omroeper' behoorlijk storend. Precies de Deus ex Machina die ten (on)gepaste tijden even dag kwam zeggen. Gezien de beperkte grootte van dit fake Venetië vond ik zonder problemen de soepstand, maar toch bedankt ;-)

De leden krijgen een koordje met een plastic zakje waarin de lidkaart met een duidelijke nickname precies in past.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
    De leden krijgen een koordje met een plastic zakje waarin de lidkaart met een duidelijke nickname precies in past.
    Dit is mogelijk, maar dan heb ik er toch niet veel zo zien rondlopen...
    De meeste personen bleven toch anoniem, wat ik jammer vind...

@tfmichie: Ik zat zelf met een identiek sentiment over het hele gebeuren. Bedankt, zo moet ik het zelf niet neerpennen

Eerst en vooral een bedankje aan het bestuur van BD, het onthaal, de sprekers, de leden van BD aan de verschillende standen, de lieftallige modellen en de mensen achter de schermen die deze dag mogelijk gemaakt hebben.

-punten:
    • De tips van Liliane (Lilybie), Patrick (Bopatje) en Maxim (Mpke) tijdens de uitleg over macrofotografie waren zeer interessant en ondanks dat zij geen ervaren sprekers zijn (ik had niet graag in hun schoenen gestaan) was het een aangename en leerrijke ervaring.
    • Tips van de verantwoordelijken bij de studio's
    • Verrassing in het welkomzakje

-punten:
    • Inkomprijs
    • Verlichting in de grote zaal (ideaal voor de studio's, maar niet erg geschikt voor de bezoekers aan de andere standen)
    • 's Namiddags werd de uitleg van de presentatie PS en Demo macrofotografie in 'La Stazione' verstoord, omdat ze in dezelfde zaal hun presentatie deden en daardoor tegen elkaar moesten inspreken, om zich verstaanbaar te kunnen maken.

Tips voor de toekomst:
    • Indien mogelijk een andere locatie, of aangepaste verlichting, zo dat je kan zien wat er aangeboden wordt
    • Aparte zaal voor de studio's en diverse presentaties
    • Vertegenwoordiging van Canon, Nikon en ..., met een eventuele gratis sensorreininging zoals op andere evenementen gebruikelijk is
    • Stand van Canon, Nikon, ..., om materiaal uit te testen
    • Tentoonstelling van geselecteerde werken van BD-leden
    BD0681BE - Graag uw mening...
    Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Ik moet tfmichie tegenspreken.

Ik vond dat de 3 sprekers van macro het wel goed deden.

Ok, ze zijn ms niet gewend om voor publiek te spreken, maar de foto's spreken voor zich.

Vorig jaar was er een 'professional' (die zijn brood verdient met macrofotografie), en die verstond je gewoon niet omdat hij een Nederlands Limburgs accent had.

Je moest je meer concentreren om hem te begrijpen dan je te kunnen focussen op de inhoud.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jumpingjacquesflash Bekijk bericht
    Eerst en vooral een bedankje aan het bestuur van BD, het onthaal, de sprekers, de leden van BD aan de verschillende standen, de lieftallige modellen en de mensen achter de schermen die deze dag mogelijk gemaakt hebben.

-punten:

-punten:

Tips voor de toekomst:
    Jumpingjaquesflash heeft dit zeer correct weergegeven, als bezoeker waar je op voorhand de prijs kent en weet dat het een Lite versie is hoeft niet te klagen.
    Zoveel tips , aanbiedingen en cursussen vind je niet als amateur op 1 locatie.
    Ik denk dat lylibie met haar volgende SD dagen veel volk zal trekken.
    je ziet maar tips van amateurs kunnen waardevoller zijn dan de gesloten doos van de profs.
    Nog wel een tipje,de trappen tonen aan dat er een tekort is aan zeteltjes, een
    lougne hoekje om te verpozen om te babbelen zonder dat je in de weg staat zou welkom zijn.
    ik vond het

Ik vond het tof dat er ook beklemtoond werd dat je met simpele (goedkope) middelen aan macro kan doen. Of met huis - en tuintoestanden.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door primaatje Bekijk bericht
    Nog wel een tipje,de trappen tonen aan dat er een tekort is aan zeteltjes, een
    lougne hoekje om te verpozen om te babbelen zonder dat je in de weg staat zou welkom zijn.
    was mijn klacht vorig jaar.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

d'r was dus wel een groot verschil met de vorige 'normale' edities. Dit was een lite versie.
    En ik kan vergelijken met de 2 vorige BDdagen:

(zo uit het hoofd)

- de 'amateuristische' macro-workshop was inderdaad amateuristisch, maar ook heel leerrijk en interesssant (met 1 "s" minder).
    Ik heb - toen de dieren nog spraken - zelf nog kookles gegeven, en om zo voor een 'menigte' te spreken, is niet van zelfsprekend.
    Ik heb veel bewondering voor de mensen die dit vrijwillig en uit interesse gedaan hebben. En... we hebben allemaal veel bijgeleerd!

- Er was hier ook iemand die commentaar had op de volgende professionelere workshop (natuur en dieren). Gedeeltelijk had ie wel gelijk: het werd saai op een bepaald moment; tips kreeg je langs geen kanten (uitgezonder eentje ivm het fotograferen van sterren). Maar het was wel een mooie diavoorstelling (remember the 70's) met heel erg mooie foto's.

- in de namiddag stoorde het wel dat er in 1 zaal twee 'demo's' tegelijk gegeven werden, die dan ook nog véél te kort waren:
    bvb de photoshop elements 10: die brave 'coooooooooooole' jongen - die ik me nog zeker herinner van vorig jaar - moest er echt door crossen. Hij had geeneens tijd om de (beta)foutjes te herstellen. Tegelijk hoorde je ook de mensen van de andere workshop bezig.
    Vorige keren waren de verschillende workshops in verschillende zaaltjes (ik weet niet of de organisatie die apart moest reserveren en betalen, maar in ieder geval stonden die zaaltjes nu gewoon leeg. )

- Er was merkelijk Véél minder volk dan de vorige edities. Wegens veel duurder dan die vorige dingen (10 euro ingang en 5 euro per workshop; reken maar uit). Gelukkig was m''n eerste Duveltje aan de verkeerde prijs )

- Dat van die "enerverende spreker" versta ik gedeeltelijk wel, maar dat was ook een deel van de atmosfeer , 'k zou hem gemist hebben, denk ik

- De voorstelling van Nikproducten was heel erg interessant, maar zo-een-beetje-heel-erg-veel weggestoken in een hoekje, en zo zonder microfoon...

- (vorig jaar vond ik de pasta met scampi beter van smaak )

- m'n grootste 'minpuntondervinding'?
    Het niet aanwezig zijn van naamplaatjes, of toch de mogelijkheid tot.
    Ik denk dat er heel veel mensen elkaar gewoon mislopen hebben, wegens het 'gebrek aan durf' om te vragen wie je bent.
    Wij (Nelita, Koekje en ik) waren heel erg op gebrand om al die verschillende mensen te leren kennen. Maar je kan moeilijk aan iedereen vragen: 'wie ben je?' En indien je dan die nickname niet kent, sta je daar met beschaamde kaken...

- Wat ik ook nu mis? Een 'deftig' forumonderdeel over de editie van dit jaar

Volgend jaar... hopelijk de 'normale' formule weer
    indien niet...
    zal ik er toch weer zijn

(heb toch een Blackrapid gekocht - na heel lang twijfelen; vanavond voor de eerste maal écht testen tijdens de les)
    Laatst gewijzigd door noenkelMi; 21 oktober 2011 om 00:13
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
    Ik moet tfmichie tegenspreken.

Ik vond dat de 3 sprekers van macro het wel goed deden.

Ok, ze zijn ms niet gewend om voor publiek te spreken, maar de foto's spreken voor zich.

Vorig jaar was er een 'professional' (die zijn brood verdient met macrofotografie), en die verstond je gewoon niet omdat hij een Nederlands Limburgs accent had.

Je moest je meer concentreren om hem te begrijpen dan je te kunnen focussen op de inhoud.
    Ik heb niet gezegd dat de foto's niet goed waren... de sprekers op zich waren dat echter niet. Een goede spreker in combinatie met goede foto's was beter geweest.

Wat betreft het accent van de professional van vorig jaar... de 'amateurs' van dit jaar hadden ook een vreselijk accent...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tfmichie Bekijk bericht
    Wat betreft het accent van de professional van vorig jaar... de 'amateurs' van dit jaar hadden ook een vreselijk accent...
    tja, daarvoor zijnt amateurs hé; niet iedereen volgt dixie
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

Waarom zet niemand hier eens een fotootje?
    Met deze de trampoline actie. 3200 iso 1/80 sec.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jivo Bekijk bericht
    Waarom zet niemand hier eens een fotootje?
    Ik heb er hier al eentje gepost: Model BD Lite

Hartelijk bedankt aan iedereen die heeft meegeholpen dat ik mijn sb900 heb teruggevonden.

De bd-lite vond ik heel geslaagd. De speedlight to lightroom-cursus, de aanwezigheid van de modellen, de stand van rubens (die wel wat logistieke problemen hadden), het weerzien met de bd-ers,... .
    Volgend jaar ben ik er zeker bij.
    (en ik zal wat beter op mijn flits letten)

Groetjes

Peter

Regels voor berichten