Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe het hoort.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hoe het hoort.



    ook Weenix en andere grote Hollandse meesters waren toen 'avant-gardisten', Het stilleven was in die tijd iets vernieuwend; de meesters van de Renaissance, Late Gotiek, en Hoge barok hielden zich hier niet mee bezig. Het was wél een oplossing voor de rijke VOC leden, die naast specerijen opeens iets hadden om hun geld op te soeperen.
    Leuk draadje is dit.

    PS. Jackson Pollock nr 5 werd verkocht vorr 140.000.000 $ en Damien Hirst heeft de duurste productie kosten van een kunstwerk: 16.000.000€, vandaar.
    Last edited by Nerdifant; 28 mei 2009, 13:41. Reden: PS
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #17
      Re: Hoe het hoort.

      Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht


      ook Weenix en andere grote Hollandse meesters waren toen 'avant-gardisten',
      Leuk draadje is dit.
      mee eens, maar of TS er veel aan heeft?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #18
        Re: Hoe het hoort.

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        mee eens, maar of TS er veel aan heeft?
        grt,bouk.
        Het meesterschap komt (of dit nu fotografie' of een andere kunstrichting is), wanneer men bewust dat stapje verder kan en wil gaan. In de andere fora wordt oneindig gezeurd over techniek, regels, blabla - ISO dit, DOF dat, sluitersnelheid zus, en EXIF zo. Bwa.
        Leuk dat de TS over macro begint, want daar valt veel over te zeggen (neen ik begin niet opnieuw)

        Ik voeg hier een foto bij waar fotografisch gezien ALLE regels overtreden worden:

        http://i.pbase.com/o4/98/316398/1/61...ember11946.jpg

        -m-
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment


        • #19
          Re: Hoe het hoort.

          Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
          In de andere fora wordt oneindig gezeurd over techniek, regels, blabla - ISO dit, DOF dat, sluitersnelheid zus, en EXIF zo. Bwa.
          Leuk dat de TS over macro begint, want daar valt veel over te zeggen (neen ik begin niet opnieuw)
          Jij hebt daar je mening over, da's duidelijk
          De vraag is natuurlijk of elke (showcase) macrofoto kunst met een grote K moet zijn?
          Het komt alvast érg snobistisch over wanneer je technisch perfecte foto's afdoet als minderwaardig (die indruk maak je toch).

          Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
          Link werkt niet.
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

          Comment


          • #20
            Re: Hoe het hoort.

            Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
            Het komt alvast érg snobistisch over wanneer je technisch perfecte foto's afdoet als minderwaardig (die indruk maak je toch).
            Deze zijn niet minderwaardig. ze interesseren me gewoon niet. Exact mijn punt met de gouden relgels van de TS. Niks te zien of te ontdekken, of te interpreteren. Zij die dit leuk en boeiend vinden - by all means.

            -m-
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

            Comment


            • #21
              Re: Hoe het hoort.

              Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
              Deze zijn niet minderwaardig. ze interesseren me gewoon niet. Exact mijn punt met de gouden regels van de TS. Niks te zien of te ontdekken, of te interpreteren.
              Niet akkoord hoor, maar goed, ik veronderstel dat je weinig van biologie etc. afweet en dus idd moeilijk een waardeoordeel kunt maken.
              Kijk eens naar de macro-sectie op onexposure. Daar staan beelden die de regeltjes doorbreken mooi naast technisch bewonderenswaardige foto's.
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

              Comment


              • #22
                Re: Hoe het hoort.

                Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                Niet akkoord hoor, maar goed, ik veronderstel dat je weinig van biologie etc. afweet en dus idd moeilijk een waardeoordeel kunt maken.
                Kijk eens naar de macro-sectie op onexposure. Daar staan beelden die de regeltjes doorbreken mooi naast technisch bewonderenswaardige foto's.
                Hmmm. Ik weet niks van biologie af. geef dat toe. Macro is de allermoeilijkste discipline, zonder twijfel. Ik stel zelfs: ik kan het niet. Ik kan geen macro foto maken die een interpretatie is van mijn denken, levensbeschouwing en voelen - want macro biedt hier weinig ruimte voor. Zoals gezegd, die technische issues zijn een kwestie van $$$, en niks anders.
                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                Comment


                • #23
                  Re: Hoe het hoort.

                  Ben eigenlijk wel nieuwschierig naar die not done foto.
                  Want die link werkt hier ook niet
                  https://www.facebook.com/wilfried.solarz.1

                  Comment


                  • #24
                    Re: Hoe het hoort.

                    Oorspronkelijk geplaatst door wil53 Bekijk bericht
                    Ben eigenlijk wel nieuwschierig naar die not done foto.
                    Want die link werkt hier ook niet
                    ik probeer een andere link:

                    Arnold Newman was a celebrated American photographer known for his environmental portraits of artists and celebrities such as Pablo Picasso, Igor Stravinsky, and Marilyn Monroe. View Arnold Newman’s 871 artworks on artnet. Find an in-depth biography, exhibitions, original artworks for sale, the latest news, and sold auction prices. See available photographs, prints and multiples, and paintings for sale and learn about the artist.

                    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Hoe het hoort.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                      Ik kan geen macro foto maken die een interpretatie is van mijn denken, levensbeschouwing en voelen - want macro biedt hier weinig ruimte voor.
                      Daar kan ik mee leven

                      Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                      Zoals gezegd, die technische issues zijn een kwestie van $$$, en niks anders.
                      Misschien gaan we nog tot consensus komen. Geduld, oefening, kennis en ervaring komen er toch ook bij kijken? Eén van de meest succesvolle macrofotografen (op onexposure) gebruikt een 3.2MP Konica Minolta Z10...

                      Edit: je link: knappe foto!
                      Last edited by ThierryM; 28 mei 2009, 15:56. Reden: aanvulling
                      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Hoe het hoort.

                        dat is idd niet een allerdaagse.
                        Tja die meneer kijkt niet vrolijk en is niet scherp maar vind het wel een boeiend(triest) plaatje
                        https://www.facebook.com/wilfried.solarz.1

                        Comment


                        • #27
                          Re: Hoe het hoort.

                          tis wel een opname die sterk is door de vlakverdeling.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #28
                            Re: Hoe het hoort.

                            Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                            Volledig akkoord, maar 't is niet omdat een foto de regels niet volgt dat hij daarom automatisch ongelooflijk goed is hé...

                            Eueueh, heb je mij dat zien typen?

                            Toevoeging:
                            Over het algemeen klopt het wel dat foto's die aan de regels voldoen lekkerder kijken dan foto's die onbewust niet aan de regeltjes voldoen.
                            Verder wil ik er nog over kwijt dat het vaak voorkomt dat als mensen het over de regel van derden hebben ze vaak niet weten waar ze het over hebben. Er bestaat nl geen regel van derden, wel de reeks van Fibonacci. Als je die uittekent krijg je een vlakberdeling met 4 snijpunten die bijna op 1/3 liggen maar niet exact.


                            Gr. X.
                            Last edited by Xarder; 28 mei 2009, 21:54. Reden: toevoeging

                            Comment


                            • #29
                              Re: Hoe het hoort.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
                              Eueueh, heb je mij dat zien typen?

                              Toevoeging:
                              Over het algemeen klopt het wel dat foto's die aan de regels voldoen lekkerder kijken dan foto's die onbewust niet aan de regeltjes voldoen.
                              Verder wil ik er nog over kwijt dat het vaak voorkomt dat als mensen het over de regel van derden hebben ze vaak niet weten waar ze het over hebben. Er bestaat nl geen regel van derden, wel de reeks van Fibonacci. Als je die uittekent krijg je een vlakberdeling met 4 snijpunten die bijna op 1/3 liggen maar niet exact.


                              Gr. X.


                              Het leuke is dat ik me eens geamuseerd heb wat dieper in te gaan (ism de academie voor schone kunsten) op wat men visueel interressant vindt - uiteraard maar NIET uitsluitend komt de reeks van Fibonacci of algemeen de Gulden Snede tot uiting (wiskundig gegeven door de kwadratische vergelijking phi-1= 1/phi met 2 nulpunten gegeven door phi(1,2) = (1+/- sqrt(5) over 2)
                              Bemerkingswaardig was dat de verhoudingen altijd min of meer 1:sqrt(x) waren, met X een klein priemgetal, meestal 5.

                              -m-


                              -m-
                              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Hoe het hoort.

                                dan wordt het toch niet leuk meer als het zo benaderd wordt

                                Ben het overigens lang niet altijd eens met het feit dat foto's die aan de regels voldoen lekkerder kijken.
                                Dat is eigenlijk onderdeel van mijn punt.
                                https://www.facebook.com/wilfried.solarz.1

                                Comment

                                Working...
                                X