Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Shoot nr6

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: De Shoot nr6

    Oorspronkelijk geplaatst door erikdr Bekijk bericht
    iedereen van wie een foto in Het oordeel gepubliceerd wordt krijgt normaal een nummer toegezonden, of je nu al abonnee bent of niet. Die nummers vertrekken vandaag.
    Bedankt voor de opheldering maar van die vorige heb ik er ook maar 1 exemplaar gekregen.Alleen bij de eerste wel.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #17
      Re: De Shoot nr6

      Ik ben een pak minder tevreden met de laatste shoot. Nauwelijks nog EXIF informatie bij de foto's; zeker bij de foto's rond vogelfotografie had dit interessant kunnen zijn!

      Ik heb mijn grieven dan ook verleden week gemaild naar de redactie, maar nog niets teruggekregen van daar uit.

      Comment


      • #18
        Re: De Shoot nr6

        Beste Threesa,

        voor zover ik kan zien heb ik geen mail met jouw grieven ontvangen. Kan je me mailen op erik (at) shoot.be ?

        mvg
        Erik

        Comment


        • #19
          Re: De Shoot nr6

          Beste,

          ik had dit via de website gemaild, maar ik ben blij met deze opvolging!
          Ik heb de mail teruggevonden en zal deze nu naar u sturen!

          Alvast bedankt voor uw tijd!

          Comment


          • #20
            Re: De Shoot nr6

            Hetgene wat mij stoort is de kwaliteit van het papier.Van elke Shoot die ik tot nu toe ontvangen heb blijkt het papier gegolft te zijn en dat vind ik echt wel spijtig.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

            Comment


            • #21
              Re: De Shoot nr6

              Ik heb mijn tweede exemplaar nu ook gekregen.
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #22
                Re: De Shoot nr6

                Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                Ik heb mijn tweede exemplaar nu ook gekregen.
                Ik ook.
                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                Comment


                • #23
                  Re: De Shoot nr6

                  Ik heb 'm gisteren toen ik toch moest wachten in Brussel-Centraal gekocht (lees meestal Focus).

                  Heb wel ergens gelezen dat je met een kleiner diafragma dan f/5.6 je autofocus verliest (er werd geen merk vermeld dus zouden we dit mogen rekenen als algemene waarheid).

                  Ik weet niet hoe het bij Nikon zit, maar bij Sony bijvoorbeeld is dit niet zo (Sony heeft een 18-250 f/3.5-6.3 bijvoorbeeld met autofocus die perfect werkt, ook een 500mm f/8 reflex met AF). Bij Canon heb je wel nog AF, zij het dan alleen maar op de 1D serie ofzo en dan alleen het centraal AF-punt nog als ik het goed heb.

                  Leuk magazine , maar door zo'n dingen merk je wel dat het (logisch uiteraard als je naar het marktaandeel kijkt) hoofdzakelijk op Canon- en Nikongebruikers gericht is. Persoonlijk vind ik maandelijks beter dan nu tweemaandelijks.

                  Als ik nog opmerkingen/suggesties heb post ik het nog wel.
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • #24
                    Re: De Shoot nr6

                    Ik heb shoot tot op heden nog steeds niet ontvangen (de vorige 5 was ook wel verlaat aangekomen). Is dit normaal?
                    Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

                    Comment


                    • #25
                      Re: De Shoot nr6

                      Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                      ...
                      Heb wel ergens gelezen dat je met een kleiner diafragma dan f/5.6 je autofocus verliest (er werd geen merk vermeld dus zouden we dit mogen rekenen als algemene waarheid).

                      Ik weet niet hoe het bij Nikon zit, maar bij Sony bijvoorbeeld is dit niet zo (Sony heeft een 18-250 f/3.5-6.3 bijvoorbeeld met autofocus die perfect werkt, ook een 500mm f/8 reflex met AF). Bij Canon heb je wel nog AF, zij het dan alleen maar op de 1D serie ofzo en dan alleen het centraal AF-punt nog als ik het goed heb...
                      Omdat het hier nergens vermeld staat, toch even zeggen dat je je autofocus verliest bij gebruik van een teleconverter in combinatie met een niet-lichtsterk objectief. Is het dat wat je bedoelt?
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #26
                        Re: De Shoot nr6

                        Oorspronkelijk geplaatst door -Will- Bekijk bericht
                        Ik heb shoot tot op heden nog steeds niet ontvangen (de vorige 5 was ook wel verlaat aangekomen). Is dit normaal?
                        nee, dat is niet normaal. Stuur aub een mail naar abonnementen@minoc.com met vermelding van je naam en adres, dan kunnen zij het uitzoeken en een nummer nasturen.

                        Erik

                        Comment


                        • #27
                          Re: De Shoot nr6

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Omdat het hier nergens vermeld staat, toch even zeggen dat je je autofocus verliest bij gebruik van een teleconverter in combinatie met een niet-lichtsterk objectief. Is het dat wat je bedoelt?
                          Ja, dat is wat ik bedoelde - de extender ben ik vergeten te vermelden, mea culpa. Uit het feit dat Sony een reflexlens (500mm f/8) heeft met een relatief kleine opening en die superzoom met f/6.3 op het tele-eind, zou ik aannemen dat die stelling van f/5.6 niet altijd klopt...

                          Kan er iemand van de redactie ofzo dit eens checken ? Interesseert me wel...
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                          Comment


                          • #28
                            Re: De Shoot nr6

                            Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                            Ik ook zééééééééééér blij met m'n foto op een ganse bladzijde. LINK
                            Dat is logisch hoor dat je daar blij mee bent

                            Wat me alleen matenloos irriteerd ( en dat heeft niks met jou te maken hoor ) is dat zogezegd Shoot en BD aan elkaar hangen.
                            Waarom staat je nickname niet bij je foto?

                            Ik heb het al eens eerder aangegeven in een Shoot topic:
                            Het hele forum herkent de mensen aan hun nickname, waarom worden deze dan niet in het blad bij de foto's vermeld


                            Greetz rich
                            D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                            Comment


                            • #29
                              Re: De Shoot nr6

                              Je bent vrij je nickname of eigen naam te gebruiken.
                              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                              Comment


                              • #30
                                Re: De Shoot nr6

                                Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                                Ja, dat is wat ik bedoelde - de extender ben ik vergeten te vermelden, mea culpa. Uit het feit dat Sony een reflexlens (500mm f/8) heeft met een relatief kleine opening en die superzoom met f/6.3 op het tele-eind, zou ik aannemen dat die stelling van f/5.6 niet altijd klopt...

                                Kan er iemand van de redactie ofzo dit eens checken ? Interesseert me wel...
                                Die stelling klopt inderdaad niet altijd. Ze gaat niet op voor pro-bodies, die ook aan f/6.3 of zelfs f/8 het centrale autofocuspunt nog kunnen gebruiken.
                                De 500mmm Sony ken ik niet maar daarover lees ik: In terms of the Minolta AF and subsequent Sony α SLR systems, this lens is an anomaly, being the only lens able to auto focus at f/8 (with the exception of this lens, all other AF lenses must be f/6.3 or larger for AF to function).

                                Comment

                                Working...
                                X