Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pete-one

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Pete-one

    Ok, uiteindelijk toch een paar uurtjes vrijheid gevonden vanochtend om erheen te gaan met, JochenVDE die hier soms ook nog op BD ronddoolt.

    Er liep nog een andere fotograaf rond die van achter Antwerpen afkwam, 2 uurtjes reizen, maar die zit niet op BD.
    En er was een hele groep modellen die een fotoshoot kwamen doen voor een klerenwinkel, allen te bibberen in zomercollectie...

    Nog niet meteen tijd gehad om de foto's te postprocessen, maar dat komt nog ;-)

    P.S. een paar graffiti waren al wat overschilderd door een tagger, waaronder deze:

    Oorspronkelijk geplaatst door KoenMol
    Enkele van mn foto's van zondag


    18mm - f3,5 - 1/4 - ISO 100[/CENTER]
    En uit deze muur waren al stroken uitgesneden, denk dat er een soort behangpapier achter zat, de rechterjoker staat er niet meer op:




    Deze van Amy Whinehouse zocht ik, maar ben ik niet tegengekomen:



    Ben nochtans elke ruimte doorgelopen... staat me vreemd dat ik die zou overgeslaan zijn,... misschien was ie overschilderd.
    Last edited by Laurens; 2 februari 2014, 22:35. Reden: Enkel eigen foto's tonen - de rest achter een linkje!

    Comment


    • #32
      Re: Pete-one

      Om toch al 2 beelden opgeladen, een zelfportret met een PeteOne graffiti op de achtergrond:


      PETE by Dirk Desmet, on Flickr

      En hier nogmaals een 'selfie', het was een mooie ochtend, staalblauwe lucht... véél fietsers daar in de Vlaamse-Ardennen. Mooie streek, moet gezegd !


      Docus the Gnome by Dirk Desmet, on Flickr

      Excuses voor de lelijke bokeh, was geen primelens, maar een breedhoek met als grootste opening f4.5

      Meer komt later, first things first...
      Al moet ik zeggen dat ik voor de rest niet veel nieuws toe te voegen heb aan het rijtje foto's die jullie al hadden, omdat ik zowat altijd de graffiti frontaal in beeld nam, veel te makkelijke fotografie: het kunstwerk gewoon 'kopiëren'... het gebouw op zich was kaal, alles was leeggeplunderd en kapot... en dus niet veel spectaculaire beelden voor de rest. Maak als ik ze verwerkt heb post ik ze wel
      Last edited by anonymous; 2 februari 2014, 21:20.

      Comment


      • #33
        Re: Pete-one

        [MOD]@anonymous: De fotohoek is er om foto's te tonen - en 'Waarheen vandaag?' is er puur om locaties of evenementen te bediscuteren. Gelieve daar in de toekomst rekening mee te houden.
        ...en als er foto's getoond worden, dan enkel je eigen werk. Andermans foto's moeten achter een linkje blijven staan. Ik heb enkele beelden verwijderd.
        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

        Comment


        • #34
          Re: Pete-one

          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
          Ok, uiteindelijk toch een paar uurtjes vrijheid gevonden vanochtend om erheen te gaan met, JochenVDE die hier soms ook nog op BD ronddoolt.

          Er liep nog een andere fotograaf rond die van achter Antwerpen afkwam, 2 uurtjes reizen, maar die zit niet op BD.
          En er was een hele groep modellen die een fotoshoot kwamen doen voor een klerenwinkel, allen te bibberen in zomercollectie...

          Maar idd : slechts weinig werken lenen zich tot persoonlijke foto-interpretatie. Aan de andere kant mogen we fier zijn met deze kwaliteit, ik heb nog half Zweden afgedweild naar mooie graffiti, meer dan wat taggen kunnen ze niet. Van een ROA, een Pete-one of een Mata-one kunnen ze enkel dromen.

          Nog niet meteen tijd gehad om de foto's te postprocessen, maar dat komt nog ;-)

          P.S. een paar graffiti waren al wat overschilderd door een tagger, waaronder deze:



          En uit deze muur waren al stroken uitgesneden, denk dat er een soort behangpapier achter zat, de rechterjoker staat er niet meer op:




          Deze van Amy Whinehouse zocht ik, maar ben ik niet tegengekomen:



          Ben nochtans elke ruimte doorgelopen... staat me vreemd dat ik die zou overgeslaan zijn,... misschien was ie overschilderd.
          Die kerel van de foto, die heeft toch alleen maar wat aan de verf gekrabt ?
          Voor de andere moet ik terug kijken op de oorspronkelijke reeks. Amy Winehouse moet wel degelijk weg zijn.
          Ik heb ze verleden jaar ook nergens gezien

          Comment


          • #35
            Re: Pete-one

            En nog een paar sfeerbeelden:

            Comment


            • #36
              Re: Pete-one

              Hierbij mijn foto's (ben wel eindje terug geweest, november 2013): http://www.trinitity.be/galerij.html...ffiti%20School

              Ik probeer zeker nogmaals terug te gaan, amai zo'n schone kunstwerken! Benieuwd naar welke nieuwe locatie Pete-One zal nemen :-)
              ------------------------------ www.trinitity.be ------------------------------

              Comment


              • #37
                Re: Pete-one

                Hey Dirk,

                Toen ik hem zag was hij juist begonnen aan het werk van jouw eerste foto, de Joker
                Foto's op de site.

                Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht

                Comment


                • #38
                  Re: Pete-one

                  Is deze locatie momenteel nog toegankelijk?
                  Ik ben vrijdag nl. "in de buurt"van Ronse (dwz op 1 uurtje ervanaf) en wil nog graag wat foto's maken van deze prachtige graffiti.
                  Maar nu hoorde ik via een ander forum dat het gebouw recentelijk dicht genageld is met houten panelen. Wat mij straf lijkt. Kan iemand mij er wat meer info over geven, aangezien ik geen 2 uur wil omrijden om van een "kale kermis"terug te komen...

                  Ik hoef geen adresgegevens , want die heb ik al...

                  Comment


                  • #39
                    Re: Pete-one

                    Daar geloof ik niet veel van....
                    Ik was er 2-3 weken geleden en ik weet zeker dat Pete-one nadien zijn joker nog heeft afgemaakt. Maar het kan natuurlijk heel recent zijn....
                    Ik zal eens navragen want ik stel me vragen bij het "nut" van het toenagelen. Als het zo zou zijn : vergeet de ingang via de kelder niet te checken want meestal is het niet de slimste van de bende die ze zo'n werk geven.
                    En in het andere geval : ik heb zelf ook al de onnodige km's gereden, verleden zondag nog trouwens. Niet leuk, maar ja...
                    Mijn allergrootste ontgoocheling stamt uit mijn beginnerstijd, villa De Winter sprak me enorm aan. Het onmogelijke gedaan en uiteindelijk gevonden via een oude postkaart. Dus ik naar Erembodegem (ook niet écht bij de deur). Resultaat : barre grond.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Pete-one

                      Hartelijk dank voor je antwoord alvast. Ook ik stel er mij vragen bij, waarom dichttimmeren als het volgende maand toch gesloopt wordt?
                      Ben even navraag aan het doen via een vriendin die familie heeft regio Ronse.

                      We shall see ;-)

                      Comment


                      • #41
                        Re: Pete-one

                        just in : volgens die vriendin haar familielid is het nog dag en nacht wagenwijd open- zoals verwacht ;-) ... vraag me af waarom er dan mensen zulke valse geruchten verspreiden... "gunnen"ze het een ander dan gewoon niet om er eens te gaan kijken, nu het nog kan? Of hebben ze zelf andere/mindere bedoelingen met de locatie en raden ze daarom anderen af om te gaan, omdat ze geen pottenkijkers willen?

                        Comment


                        • #42
                          Re: Pete-one

                          Oorspronkelijk geplaatst door memphisbelle Bekijk bericht
                          just in : volgens die vriendin haar familielid is het nog dag en nacht wagenwijd open- zoals verwacht ;-) ... vraag me af waarom er dan mensen zulke valse geruchten verspreiden... "gunnen"ze het een ander dan gewoon niet om er eens te gaan kijken, nu het nog kan? Of hebben ze zelf andere/mindere bedoelingen met de locatie en raden ze daarom anderen af om te gaan, omdat ze geen pottenkijkers willen?
                          Dacht ik al.
                          Welcome to the fascinating world of urbex photography
                          De wereld waarin velen het licht in de lens van een ander niet gunnen en waarin een aantal die er totaal niks van begrepen hebben menen commentaar te moeten leveren en zichzelf het wereldgeweten wanen ongeacht het feit dat ze geen beelden kunnen voorleggen.
                          De wereld waarin het vanzelfsprekend wordt gevonden dat je het er moet voor over hebben dat je op je rug in de olie gaat liggen om de foto te nemen van het plafond, althans volgens personen die nog nooit een foto op locatie hebben getoond.

                          Paul

                          Comment


                          • #43
                            Re: Pete-one

                            you've got mail

                            Comment


                            • #44
                              Re: Pete-one

                              Vandaag het volgende vernomen van mijn klant die in Ronse woont :

                              - In een plaatselijke krant van Ronse zou er een artikel verschenen zijn dat er een verbod is om het terrein te betreden.
                              - Vanaf 10 maart starten ze met de afbraak van de gebouwen.

                              Ben deze avond na het werk eens naar de site gereden.
                              2 fotografen waren er aanwezig, het ligt er vol glas op de vloeren.
                              De site was vrij toegankelijk, dus geen dichtgetimmerde toestanden ofzo.

                              Mijn advies : Doe zeker schoeisel aan met stalen tippen en zolen om geen verwondingen te krijgen aan je voeten.

                              Ik hou jullie op de hoogte wanneer ze effectief starten met de werken.
                              Ik ben er nu en dan en de buurt voor mijn werk.

                              Succes.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Pete-one

                                Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                                Vandaag het volgende vernomen van mijn klant die in Ronse woont :

                                - In een plaatselijke krant van Ronse zou er een artikel verschenen zijn dat er een verbod is om het terrein te betreden.
                                - Vanaf 10 maart starten ze met de afbraak van de gebouwen.

                                Ben deze avond na het werk eens naar de site gereden.
                                2 fotografen waren er aanwezig, het ligt er vol glas op de vloeren.
                                De site was vrij toegankelijk, dus geen dichtgetimmerde toestanden ofzo.

                                Mijn advies : Doe zeker schoeisel aan met stalen tippen en zolen om geen verwondingen te krijgen aan je voeten.

                                Ik hou jullie op de hoogte wanneer ze effectief starten met de werken.
                                Ik ben er nu en dan en de buurt voor mijn werk.

                                Succes.
                                Dat is tenminste eens informatie waarmee we iets kunnen doen.
                                Niet die holle one-liners waar bepaalde personen hier uitermate sterk in zijn. Veel blaten en geen wol.

                                Comment

                                Working...
                                X