Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brugse Reiefeesten - 23-25-27-28 augustus 2004

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Brugse Reiefeesten - 23-25-27-28 augustus 2004

    Vanop http://www.brugge.be :

    Dit driejaarlijkse openlucht-evenement heeft plaats op een afgesloten parcours in het historische centrum van Brugge.

    Op en rond de Reitjes worden van 21 u. tot middernacht historische taferelen uit de geschiedenis van de stad weer tot leven gebracht.

    Daarbij gaat telkens grote aandacht naar de historische gebouwen die het decor vormen, en naar het water, dat een belangrijke rol speelt in Brugge.

    Het gaat om korte spektakels, die in de loop van de avond een tiental keer worden uitgevoerd.

    Eenmaal op het parcours, beslist het publiek zelf welke taferelen het in welke volgorde bekijkt.

    In 2004 gaan de scènes ondermeer over de terechtstelling van Bakelandt, de dood van Maria van Bourgondië, Karel II van Engeland in Brugge en de geschiedenis van de haven van Zeebrugge.

    De taferelen worden op diverse manieren ingevuld : sfeervol verlichte gevels, openluchttheater, dans en muziek, en dit jaar voor het eerst ook een multimediaal tafereel vol special effects.


    Toegangsprijs : 13 euro (verschillende toegangspunten)
    Voorverkoop (tot 13 augustus) : 11,50 euro - groepen (vanaf 20 personen) : 10 euro


    Reservatie : Tinck, tel. 070/22.50.05 of online via www.tinck.be
    Info : Toerisme Brugge, Burg 11, B-8000 Brugge
    tel. 050/44.86.86 - fax 050/44.86.00
    E-mail : toerisme@brugge.be
    Website : http://www.reiefeest.be
    Organisatie : Comité voor Initiatief Brugge m.m.v de Stad Brugge
    Ik ben gisteren zelf geweest en vond het schitterend. Indien je gaat, zorg dan wel dat je om 9u zeker al op een locatie bent, anders zou het wel eens nipt kunnen worden om alle taferelen te bekijken...

    Kennis van het Brugs is geen must, soms wel aangenaam (degenen die de viswuven en andere gezien hebben, weten wel wat ik bedoel...

    Hieronder een fotootje van het tafereel rond Bakelandt:

    mvg,
    Dieter

  • #2
    Re: Brugse Reiefeesten - 23-25-27-28 augustus 2004

    Ik was er gisteren ook, om 21:00 uur begonnen en toch niet rond geraakt. Dit kwam voornamelijk doordat soms de vertoning als je er aan komt al bezig is en dan moet je een tijdje wachten wil je ook het begin zien (en een beetje vooraan staan om foto's te nemen).

    Met mijn G3-ke kwam ik wel heel wat tekort, de lichtomstandigheden waren niet echt goed te noemen. Wel is 13€ per persoon veel inkomgeld als je met je gezin op stap bent, je hebt dan nog niets gedronken of geen hapje gegeten. Overigens de horeca zal er geen gouden zaken gedaan hebben, op de meeste terasjes zat bijna geen volk.

    Niet tegenstaande zou ik er de volgende editie toch terug naar toe gaan want het is heel gezellig en een mooi spektakel.

    Groetjes,
    Rudy
    Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

    Comment


    • #3
      Re: Brugse Reiefeesten - 23-25-27-28 augustus 2004

      Wij gaan het deze week ook nog proberen te doen.
      Is lang geleden dat ik ze nog eens gedaan heb maar herinner me wel van de vorige keren dat ik het niet heb gehaald....er is ook helemaal geen tijd om terrasje te doen als je alles wilt zien.

      Maar ja, om nu 2x inkom te betalen?!
      ***Canon 300D * kitlens * ...

      Comment

      Working...
      X