Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

9 februari tot 5 juni - Expo 'Hungry Eyes' - FotoMuseum Antwerpen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 9 februari tot 5 juni - Expo 'Hungry Eyes' - FotoMuseum Antwerpen

    Gelezen in Metro:

    De huidige expo 'Hungry Eyes' bundelt drie foodfotografen.
    Naast Tony Le Duc, hekelt de Rus Dimitri Tsykalov met zijn foto's onze consumptiegewoontes.
    De Franse fotografe Valérie Belin maakt van ons alledaagse voedsel haast onherkenbare esthetische beelden.

    Meer info hier en hier
    BD0681BE -
    Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

  • #2
    Re: 9 februari tot 5 juni - Expo 'Hungry Eyes' - FotoMuseum Antwerpen

    Ik was maandagavond op de vooropening en ga zeker nog een paar keer terug.
    Vooral de foto's van de rus Dimitri Tsykalov hebben op mij en mijn echtgenote grote indruk gemaakt.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: 9 februari tot 5 juni - Expo 'Hungry Eyes' - FotoMuseum Antwerpen

      De tentoonstelling is inderdaad de moeite waard maar toen ik een fotootje wilde nemen van een stukje tekst over oude kookboeken werd me dat verboden.

      De verder wel vriendelijke suppoost die me dit verbood wist te vertellen dat het afhankelijk is van de tentoonstelling of je al dan niet mag fotograferen in het fotomuseum. Ik kan begrijpen dat tentoonstellende fotografen bang zijn voor inbreuken op hun copyright. Mocht iemand met een statief zorgvuldig één van de werken fotograferen en daarbij met een scherm lichtreflecties weren, dan kan ik begrijpen dat een suppoost ingrijpt. Waarom zou je echter geen sfeerbeeld van een tentoonstelling in een overheidsgebouw mogen maken? Ik wilde zelfs niet meer dan een stukje tekst uit een 500 jaar oud boek fotograferen! Alle rechten daarop zijn al enkele eeuwen geleden vervallen.

      Ik vind het belachelijk dat een museum datgene verbied wat eigenlijk haar bestaansreden is. Mocht fotografie overal verboden zijn, dan zou het fotomuseum gewoon niet bestaan.

      Ik was zo kwaad dat ik de tentoonstelling heb verlaten en dan maar het cafetaria heb bezocht. Gelukkig mocht je daar wel nog iets drinken
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

      Comment


      • #4
        Re: 9 februari tot 5 juni - Expo 'Hungry Eyes' - FotoMuseum Antwerpen

        tekst uit een 500 jaar oud boek fotograferen, dat laat men inderdaad niet toe, te kwetsbaar voor flitslicht waar die dingen niet echt goed tegen bestand zijn.
        Mocht jij trouwens met een reflex naar boven of was het een compactje? Compactjes mag je inderdaad meestal wel gebruiken. Grotere toestel vraagt men meetsal weg te bergen in de lockers tijdens het bezoek.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Re: 9 februari tot 5 juni - Expo 'Hungry Eyes' - FotoMuseum Antwerpen

          Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
          tekst uit een 500 jaar oud boek fotograferen, dat laat men inderdaad niet toe, te kwetsbaar voor flitslicht waar die dingen niet echt goed tegen bestand zijn.
          Het was een facsimile, gedrukt in 1997 of zo - geen originele versie van 1480. Ik was trouwens niet van plan mijn flits te gebruiken.

          Ik heb speciaal aan de kassa nog eens gekeken en daar hangen verbodstekens voor allerlei dingen behalve camera's. Pas toen ik mijn toestel aanschakelde in de zaal greep een suppoost in.
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

          Comment


          • #6
            Re: 9 februari tot 5 juni - Expo 'Hungry Eyes' - FotoMuseum Antwerpen

            Awel, dat ga ik ook eens proberen. Zal u op de hoogte houden.
            Wou toch gaan bezoeken.
            B.t.w.
            Ik ben eens aangesproken geweest in een Antwerps kerkhof omdat ik gewoon wat sfeerbeelden ( geen namen e.d. ) wou fotograferen.
            Moet eerlijk zeggen in de tijd van de D.D.R. en ex. communistisch Polen, was het daar wel mogelijk.
            Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

            Comment

            Working...
            X