Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

23+24 september 2017 - Chemin de fer des trois vallees - Mariembourg-Treignes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 23+24 september 2017 - Chemin de fer des trois vallees - Mariembourg-Treignes

    Qua lokatie voor mij iets minder vlot bereikbaar, maar qua hoeveelheid materiaal erg aantrekkelijk voor fotografen (en in de buurt zitten er ook ijsvogels - er schijnt op de route langs de rivier een brug te zijn waar ze met meerdere tegelijkertijd zitten te vissen).



    Thema schijnt iets rond oude fietsen te zijn - vermoedelijk ook met verkleedpartijen e.a. In't oog te houden dus.

    Wellicht dit jaar met meer stoom dan in Ciney. Het valt gebruikelijk half september - dit jaar dus iets later. Het programma zal wellicht nog aangevuld worden. Voor deze site heb ik alvast een iets langere verplaatsing aan m'n broek, maar 't is het waard. Wie niet zo voor stoom is - er is voldoende te zien in de buurt - mooie landschappen, natuur, zelfs een filmdorp, archeologisch museum, treinmuseum...

    Tijdens het evenement kan u ter plaatse ook in een treinwagon gaan eten - 't kan daar behoorlijk druk zijn in Treignes + cafétaria (met zanger). In Mariembourg is er een cafétaria ter plaatse (zonder gezang en animatie - maar met extra dosis broodnodige steenkoolgeur+doemp van de loks) broodjes verkregen worden in het cafetaria van de organisatie, daar kan je je ook inschrijven (dat kan even aanschuiven betekenen - misschien op voorhand boeken?) - en natuurlijk de gebruikelijke dranken (er is geen warm middagmaal op deze locatie en ook geen restaurantwagon). De lokale horeca is ietsje minder uitgebreidt dan in Ciney/Spontin. De omgeving loont ook echt de moeite, maak zeker ook is een ommetje in de kleinere dorpjes in de buurt!

  • #2
    Re: 23+24 september 2017 - Chemin de fer des trois vallees - Mariembourg-Treignes

    @ Mutley69 : tis nog heel vroeg en we weten nog niets van het weer, maar ga jij zaterdag, zondag of beiden?
    zin in eventueel carpool?
    blijf jij enkel op het traject mariembourg - treignes? of wandel jij graag? zodat we bijvoorbeeld vanuit het bos foto's kunnen pakken als de stoomtreinen uit de tunnel komen of over een brug rijden?

    met vriendelijke groeten

    Pieter
    Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

    Comment


    • #3
      Re: 23+24 september 2017 - Chemin de fer des trois vallees - Mariembourg-Treignes

      Beste Pieter,
      Ik wacht nog even af om het programma te kennen, om te bekijken wat we daar kunnen aanvangen. Op zich is de streek ginds prima te doen om te fotograferen tussen de heuvels door. Ik denk een mini-plooifietjes te gaan zoeken (mijn 4wieler heeft helaas geen trekhaak).
      Zelf ben ik al vaak genoeg op de site geweest - 't mag gerust 's wat anders worden (met langer glas en statief) - er zijn daar ook een paar plaatsjes die de moeite zijn op de lijn zelf, voor wat scenery te schieten en daar kruissen de treinen meestal mekaar. Dus als je't goed aanpakt - moet je geen stap te veel zetten - uiteraard moeten we rekening houden met de zon - of we op 't kasteel kruipen of de andere kant moeten nemen...
      Een carpool is zeker mogelijk (je kan rustig bij mij thuis parkeren mocht je dat willen).

      Comment

      Working...
      X