Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

12, 13 + 15 augustus 2017 - treinfestival op de Chemin de Fer du Bocq - Ciney

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 12, 13 + 15 augustus 2017 - treinfestival op de Chemin de Fer du Bocq - Ciney

    Beste trein-liefhebbers,

    Deze spoorlijn is denk ik erg goed gelegen (beter dan deze in Mariembourg-Treignes) - voor velen (ikzelf ben op een dik uur en een kwart ter plaatse). En 't loont ook echt de moeite om van op afstand te proberen vanuit het landschap mooie beelden te schieten. Een lekkere hap nadien kan in Ciney, of Spontin - en zelfs Dinant is niet zo ver af.

    De poster/site geeft ons alvast een eerste indruk van wat we mogen verwachten... Blijkbaar toch meer diesel dan stoom - ik zou 't toch vanop afstand in de gaten houden. Tegenover een paar jaar terug rijdt men nu ook weer een klein stukje verder richting Yvoir (als dat ooit afgeraakt krijg je een heel mooie uitstap). God weet zijn de vrouwelijke stokers van de luxemburgse lok ook weer aanwezig - die doen dus in niks onder voor de mannen hé!

    algemene info:



    info rond festival zelf:


    Parkeren gaat vlot in zowel Ciney - als in 't iets kleinere Spontin (alles is daar prima bereikbaar eigenlijk).

  • #2
    Re: Eindelijk terug treinfestival op de Chemin de Fer du Bocq - 12 + 13 +15/8

    We zijn er een paar jaar geleden eens geweest.
    Na de rit met de stoomtrein zijn we (vanuit Dorinne) op het wandelpad langs de Bocq gegaan, je kan dan op verschillende plaatsen vlakbij het spoor foto's nemen (wel opletten).
    Spijtig genoeg reed er alleen nog een dieselloc.
    De tunnel naar Yvoir is gesloten en zal vrees ik nooit meer gebruikt kunnen worden.

    Comment


    • #3
      Re: Eindelijk terug treinfestival op de Chemin de Fer du Bocq - 12 + 13 +15/8

      Uit wat ik gehoord heb - van die ene treinbegeleider van de lijn Baasrode-Puurs trouwens - is dat niet alle hoop vervlogen is. Het is in feite de tunnel aan de steengroeve gedeeltelijk ingestort is - hoe erg - daar heb ik geen idee over. De route is ondertussen toch in al die jaren een klein stukje langer geworden, wie weet komt er is een wilde weldoener met veel poen die die tunnel wil fixen.
      Trouwens de stad Brussel haalt uit dat gebied veel van het water dat uit de kraan stroomt (ik heb zo m'n bronnen :-) ).

      Comment

      Working...
      X