Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1 september 2012 - Sint Job Zomert 2012 - Brecht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1 september 2012 - Sint Job Zomert 2012 - Brecht

    Dames, Heren,

    op zaterdag 1/09/2012 organiseren we voor de 5de keer Sint Job Zomert.

    In de namiddag hebben we een Festival Familial waarbij tal van lokale verenigingen diverse animatie verzorgen.

    De avond vullen we met live-optredens van toch wel bekende groepen.

    1. Noble tea (met Oliver die een paar jaar geleden naar Eurosong for kids ging, je weet wel 'Shut up')
    2. Willow (Geen voorstelling nodig denk ik, wordt platgedraaid op StuBru en spelen op vele festivals)
    3. Customs (Een gevestigde waarde)
    4. The messieurs blues (Klinkt niet bekend, maar ze spelen o.a. op marktrock in Leuven. Bestaat uit enkele bekende muzikanten zoals Patrick Riguelle van de Laatste Showband, Filip Casteel van EL Fish, Jean-Marie Aerts ex-TC-Matic,....)

    Zelf zijn we grote fotoliefhebbers en amateurs, maar helaas valt fotograferen en een festival organiseren niet te doen. Dus zijn we opzoek naar enkele fotografen die dit wel willen/kunnen doen.

    We zijn een gratis festival, wat betekend dat we goed op onze centen moeten letten. We doen dit allemaal vrijwillig om mensen op een leuke manier bij mekaar te brengen.

    Wat we graag willen is: een aantal fotos van de optredens, en ook van het publiek aanwezig. Deze fotos willen we op onze website plaatsen (uiteraard met de vermelding van de fotograaf, zoals het hoort).

    Wat kunnen we bieden?:

    Helaas geen geld, we zitten door ons budget heen. Maar als verantwoordelijke voor alles wat op en achter het podium gebeurd, kan ik wel iets forceren voor een beperkt aantal mensen. Dit houdt in, backstage pasje, een aantal gratis dranken, een T-shirt en natuurlijk één van de bevoorrechte plaatsen voor het podium.


    Mij lijkt het een uitstekende kans voor mensen die met event-fotografie en podium-fotografie bezig zijn.

    intresse? Stuur even een mailtje naar fotos@sintjobzomert.be en we spreken verder af.

    Je kan ons alvast terugvinden op www.sintjobzomert.be of www.facebook.com/sintjobzomert

    ALvast bedankt

    Dominiek
    Last edited by DoMiVa; 20 augustus 2012, 22:51.
    EOS 350D : Kitlens 18-55 :Sigma 18-200
    Mijn fotosite @ fotopic
    Mijn fotosite @ deviantart

  • #2
    Re: Sint Job Zomert 2012

    Noble Tea is een fantastische band met toffe muzikanten, ze stonden vorig jaar op ons podium tijdens Kalifiesta.

    Ik zou jullie gerust uit de nood willen helpen wat fotograferen betreft maar op dezelfde dag organiseren wij onze jaarlijkse Kalifiesta dus ik zit daaraan vast
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

    Comment


    • #3
      Re: Sint Job Zomert 2012

      Voor mij een beetje hetzelfde verhaal als bij Kirsten ...
      Ik fotografeer voor www.wezelopdefoto.be en die dag staat de zandbergrun op het programma voor mij .
      Het is een rondrit voor gehandicapten met een 200 tal zijspannen en oldtimers ... Misschien volgend jaar .
      Succes alvast .
      Groetjes
      Luc
      Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

      Comment


      • #4
        Re: Sint Job Zomert 2012

        Ik kan er zelf ook niet bij zijn, maar ik kan wel tips geven aan de fotografen die er wel zullen zijn.

        Als je foto's wil maken van mensen uit het publiek, zorg er dan voor dat je als fotograaf een website hebt, en dat je een heleboel kaartjes bij hebt om uit te delen.
        Op dat kaartje moet niet teveel informatie staan, je adres en telefoonnummer moeten ze niet hebben, de link naar de website en eventueel een e-mail adres is voldoende (ik zet er altijd mij e-mail adres op, als iemand zijn of haar foto toch liever niet online ziet staan, dan kan die persoon mij altijd bereiken, maar dat is tot nu toe nog nooit nodig geweest).

        Ik merk zelf dat het veel gemakkelijker is om mensen op de foto te krijgen als ze het resultaat achteraf kunnen bekijken.
        Als ze weten wat je aan het doen bent, en waarvoor de foto's dienen, dan komen er geregeld mensen vragen om foto's (portretjes) te maken (meestal met een paar tegelijk), dan moet je dat ook doen (levert soms wel leuke plaatjes op, zeker als ik dan net de fisheye op de camera heb zitten).
        Gisteren heb ik op Merksplas Feest ook kaartjes uitgedeeld, en ik zie dat de mensen al vlot hun weg hebben gevonden naar mijn website.
        Ik vraag niet altijd eerst toestemming als ik mensen fotografeer, want dan mis je de beste foto's.
        Maar als ik iemand echt in close-up fotografeer, dan ga ik daarna gewoonlijk even het resultaat tonen (dat is een van de sterke punten van digitale fotografie, je kan de foto meteen bekijken), en geef dan een kaartje af.

        Snelheid is ook heel belangrijk, wacht niet te lang om de foto's online te zetten, want als ze een paar keer zijn komen zien, en de foto's staan er nog niet op, dan komen ze toch niet meer terug.
        Daarom zet ik de foto's gewoonlijk al s' nachts op de website (als ik de volgende dag niet moet werken), of de dag na het evenement (dan begin ik er meteen aan als ik thuis kom van het werk).

        De meeste sport, muziek... evenementen hebben hun eigen website, als de organisatoren op die website een link naar jouw website zetten, dan is het voor iedereen gemakkelijk om de foto's terug te vinden.
        Voor de organisatoren is dat ook een pluspunt, want voor jaarlijkse evenementen willen de bezoekers gewoonlijk wel eens zien hoe het er de vorige jaren uit zag.
        Daarom is het heel belangrijk dat er voldoende sfeerfoto's tussen zitten, ik gebruik daarom zelden een flitser en probeer zo goed als elke foto te maken met het aanwezige licht (toch zeker bij optredens).
        Ik zie lever wat ruis in de foto's dan dat de sfeer compleet weggeflitst is. Als ik op iso 12800 moet werken, dan is dat maar zo (dat gaat nog heel redelijk met de 5D MKIII).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Sint Job Zomert 2012

          Leuk van la zo'n reacties te zien. Ik ga het zeker niet laten van zelf ook eens met de camera rond te trekken en dan zijn zulke tips erg handig.

          Helaas, zal dat niet de ganse tijd kunnen Het nadeel van organisator te zijn.

          gr

          Dominiek
          EOS 350D : Kitlens 18-55 :Sigma 18-200
          Mijn fotosite @ fotopic
          Mijn fotosite @ deviantart

          Comment


          • #6
            Re: Sint Job Zomert 2012

            Nog geen gegadigden gevonden....Niemand interesse? Wees er snel bij wan het kan snel gaan!
            EOS 350D : Kitlens 18-55 :Sigma 18-200
            Mijn fotosite @ fotopic
            Mijn fotosite @ deviantart

            Comment


            • #7
              Re: Sint Job Zomert 2012

              zie pm

              Comment


              • #8
                Re: Sint Job Zomert 2012

                Zoiets spreekt me zeker en vast aan.
                Maar ik ben zeer amateuristisch, dus weet niet of ik voor jullie genoeg kwaliteit kan brengen.
                't Zou ook mijn eerste keer zijn dat ik dan concert-fotografie probeer.
                Dus ik laat het aan jullie over of dit "past".

                Groeten,
                Koeno
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • #9
                  Re: Sint Job Zomert 2012

                  Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                  Zoiets spreekt me zeker en vast aan.
                  Maar ik ben zeer amateuristisch, dus weet niet of ik voor jullie genoeg kwaliteit kan brengen.
                  't Zou ook mijn eerste keer zijn dat ik dan concert-fotografie probeer.
                  Je moet er ooit ergens mee beginnen, anders zal je het ook niet leren.
                  Als de foto's in het begin tegenvallen, dan moet je leren uit de fouten, en de volgende keer beter proberen te doen.

                  Een heel belangrijke tip voor concertfotografie, gebruik zoveel mogelijk het aanwezige licht, want met een flitser verknoei je de sfeer.
                  Er zijn al verschillende topics geweest over concertfotografie, met de zoekfunctie van het forum zal je die wel vinden.
                  Last edited by Black B@ndit; 22 augustus 2012, 18:08.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sint Job Zomert 2012

                    Beginner of pro...je bent welkom.... Ik zelf ben ook een amateur. Ik heb laatst de kans gekregen van te gaan fotograferen op marktrock in Leuven en heb er toch ook een paar juweeltjes kunnen schieten. Het is dus vooral een kwestie van de kans krijgen en oefenen.
                    EOS 350D : Kitlens 18-55 :Sigma 18-200
                    Mijn fotosite @ fotopic
                    Mijn fotosite @ deviantart

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sint Job Zomert 2012

                      Op welke manier kunnen de foto's doorgestuurd worden? Wat zijn de bes bruikbare manieren voor grote bestanden te versturen?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sint Job Zomert 2012

                        Oorspronkelijk geplaatst door spice Bekijk bericht
                        Op welke manier kunnen de foto's doorgestuurd worden? Wat zijn de bes bruikbare manieren voor grote bestanden te versturen?
                        Grote bestanden doorsturen: https://www.wetransfer.com/
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sint Job Zomert 2012

                          Ik heb ze via mijn gehuurd web-space in zip aangeboden.
                          Was wel een zéér leuke avond...
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment

                          Working...
                          X