Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[1 hour photo] de maan vandaag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [1 hour photo] de maan vandaag

    Challenge challenge !

    Mannekes, iedereen naar buiten nu.

    De maan staat weer prachtig vandaag. Ergens in het westen dacht ik.

    Binnen 1 uur gaat ze onder, en ze wordt groter naarmate ze de horizon nadert.

    Ik ga er even tussenuit nu om een kiekje te nemen in de buurt. Hopelijk jullie ook?

    Post hier straks je resultaat!

    Tot zo!

  • #2
    Re: [1 hour photo] de maan vandaag

    't is mislukt

    Toen ik de kinders naar school bracht, stond de maan net nog mooi boven de bomen.
    Ik zag een spiegeling boven de rivier, en vlug met de gsm een 'snapshot' genomen, die uiteindelijk niet veel zegt.
    In het echt zag de maan er véél groter uit dan het resultaat op de foto, mede door de groothoeklens die erin zit.

    Ik dacht, als ik thuis ben neem ik mijn DSLR en keer ik terug, maar "het moment" was natuurlijk al voorbij: de maan was al te laag gezakt en niet meer zichtbaar.



    Nog gauw naar een hoger gelegen punt gefietst waar de maan wel nog zichtbaar was, maar het was niet mooi...

    Gisteren echter stond de maan fantastisch. Het was ook een uur vroeger, nog iets donkerder, en de kleuren waren alsof er een dikke pompoen boven de horizon zweefde.
    Toen had ik helaas ook geen camera mee.

    Ach, volgende keer beter

    Comment


    • #3
      Re: [1 hour photo] de maan vandaag

      Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht

      Nog gauw naar een hoger gelegen punt gefietst waar de maan wel nog zichtbaar was, maar het was niet mooi...
      Nouja, niet mooi is relatief natuurlijk... Het kan in elk geval veel beter.

      Comment


      • #4
        Re: [1 hour photo] de maan vandaag

        De luchtvervuiling staat er wel goed op.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: [1 hour photo] de maan vandaag

          Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
          De luchtvervuiling staat er wel goed op.
          Uhu, het is zoals het is hé. Ik ga het niet anders voordoen op foto.

          In elk geval ben ik er met de fiets op uitgetrokken, door de kou, en niet met een auto om nog meer van die luchtvervuiling te veroorzaken.

          Comment


          • #6
            Re: [1 hour photo] de maan vandaag

            .... intussen is de maan opnieuw opgekomen!
            Tijd voor nieuwe uitdagingen

            Maar nu is 't aan jullie !

            Comment

            Working...
            X