Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Brussel by night : update : nieuwe datum : 12 maart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD Brussel by night : update : nieuwe datum : 12 maart

    De eerste shoot is serieus in de sneeuw gevallen. Dit vraagt om een herkansing... ik stel voor op 12 maart wie gaat ermee:? Aanvang : 16h30 - Warandepark, ingang pal over koninklijk paleis.
    Brussel is echt erg mooi, zeer véél nachtverlichting, erg leuke stukjes om te fotograferen en (zeker in groep) geen enkele reden om bang te hebben 's avonds op de plaatsen die we gaan bezoeken
    Tot hiertoe zijn we met 13
    • sugar
    • witam77
    • JePe
    • Roland Cuypers
    • fotomania
    • KrisC
    • Linda16093
    • Jan Bon Jr
    • Seppuku
    • LucO
    • SDX
    • Anendel
    • DavidVV68


    Gezien het iets later donker (19h00) wordt zal het programma ook lichtjes aangepast worden... Ik sta open voor alle tips, maar ik zou zelf starten in het centrum (bij daglicht) en dan zeker de marollen aandoen. Indien mogelijk nog effe tot aan het station gaan, en dan terug naar de grote markt, zavel en het huisje van Albert & Paola
    De echte dapperen kunnen daarna nog mee een extreme nightshoot doen : ik ga immers nog naar het Atomium na 22h00





    OK even recapituleren. Er is duidelijk een heleboel interesse.

    Wat ik voorstel is zondag 12 februari (er is iets meer interesse voor zondagavond).

    We spreken af om 16h00, zodat we de valavond nog kunnen meepikken. Ikzelf denk het uit te zingen tot 22h00, ik zou om 24h00 in bed willen liggen.

    We reizen 'in groep' zodat niemand zich al te onveilig dient te voelen. Ik stel voor om af te spreken aan het paleis (Hoofdingang Warandepark aan de kant van het Paleis), en van daaruit de metro naar onze eerste bestemming te nemen. Van daaruit stappen we dan terug naar de auto's.

    Brussel is en blijft een klein provinciestadje, we kunnen dus best veel locaties aandoen met een beperkte wandeling en dus veel van de gesiteerde locaties aandoen:

    Een eerste voorstel als wandelplan is :

    Brussel - Zuid >>> Marollen >> Justitiepaleis >> Grote markt >> Zavel >> Warande

    Als er nog een locatie is die er echt bij moet zijn, laat het dan weten, dit is maar een eerste voorstel. Ikzelf heb nog zitten denken aan de Vismarkt, dat is een erg leuke omgeving, maar misschien een beetje teveel uit de richting?
    Eén uur per locatie (15-20 min stappen van 'locatie' tot 'locatie' en 40 min fotograferen) lijkt me een leuke tijdsindeling


    sugar




    Huidige deelnemerslijst
    • sugar
    • etienne
    • internethuman
    • yammee
    • Roland Cuypers
    • Sensor
    • JEPE
    • Witam72
    • Seppuku
    WIL IEDEREEN DIE MEEGAAT DIT OOK AANGEVEN, ZODAT IK DE DEELNEMERSLIJST KAN UPDATEN






    Ik was maandagmorgen erg vroeg in Brussel-zuid (eerste thalys vertrekt om 6h40). Dat was ondertussen weer een tijdje geleden dat ik daar geweest was... en de verbouwingswerken zijn klaar (alleen de zuidtoren nog niet, maar ik denk n iet dat ik daar ga op wachten). Daar staat nu dus een pracht van een kantorenwijk en stationsgebouw met erg leuke verlichting (ten dele blauw)
    Een perfecte plaats voor een shoot by night, maar het is wel een beetje een gure buurt, dus vraag ik me af of er nog andere mensen zijn die geïntereseerd zijn:? We kunnen daarna ook nog even naar het centrum van brussel afzakken voor wat foto's en

    Zijn er geïntereseerden:? Wat betreft de datum heb ik de indruk dat ik het zo snel mogelijk zou willen organiseren, als het warmer wordt loopt er meer volk over het straat en zijn de straten niet zo mooi leeg
    Ik denk dat een zondagavond redelijk geschikt moet zijn

    zondag 29 januari
    zondag 5 februari
    zondag 12 februari

    laat maar iets weten

    sugar

    sugar
    Last edited by sugar; 11 maart 2006, 14:00. Reden: update deelnemerslijst
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

    http://supermasj.zenfolio.com

  • #2
    Re: SD Brussels by night interesse?

    Graag, wil gerust mee...
    Wel vervoer verzorgen, want terugtreinen in het midden van de nacht, lukt net ietsje minder...

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #3
      Re: SD Brussels by night interesse?

      shoot "by night" op een zondag(avond)?? ... en nadien 'afzakken' in het centrum ... lijkt mij wel zinnig voor gepensioneerden maar voor "hardwerkende" Vlamingen heeft de maandagochtenstond goud(?) in de mond!
      "Just do it !"

      http://jr52.be/index.html

      Comment


      • #4
        Re: SD Brussels by night interesse?

        Oorspronkelijk geplaatst door jr52
        shoot "by night" op een zondag(avond)?? ... en nadien 'afzakken' in het centrum ... lijkt mij wel zinnig voor gepensioneerden maar voor "hardwerkende" Vlamingen heeft de maandagochtenstond goud(?) in de mond!
        ach wat zou het.
        Ik ben een hardwerkende vlaming hoor...


        ik sta open voor andere alternatieven, zoals zaterdagmorgen om 04h00 bvb
        vrijdag en zaterdagavidn gaan erg druk zijn denk ik
        sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

        http://supermasj.zenfolio.com

        Comment


        • #5
          Re: SD Brussels by night interesse?

          Interesse, maar dan ook liever op zaterdagavond.

          En 29 februari zal sowieso voor velen niet in hun agenda passen.


          seppuku.

          Comment


          • #6
            Re: SD Brussels by night interesse?

            Oorspronkelijk geplaatst door seppuku
            Interesse, maar dan ook liever op zaterdagavond.

            En 29 februari zal sowieso voor velen niet in hun agenda passen.


            seppuku.
            Zaterdagavond is ook goed hoor, we kunnen nog altijd een datum vastleggen ifv de andere geïnteresseerden

            sugar
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

            http://supermasj.zenfolio.com

            Comment


            • #7
              Re: SD Brussels by night interesse?

              Zeer veel intresse. Maar als het op zaterdag is, dan moet ik passen.
              Hier dus liefst zondag of eventueel vrijdag.
              Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

              Comment


              • #8
                Re: SD Brussels by night interesse?

                afhankelijk van datum lijkt het me wel wat om daar eens te shooten. misschien dat valavond ook leuk is? dan kan zondagavond rond 17u-18u tot 21u voldoende zijn. dan is het toch pikdonker hoor - er is geen meerwaarde aan shooten om 22u (in vergelijking met 21u of zelfs 20u).
                Model of fotograaf ? Registreer je nu op http://www.modellennet.be en vind de ideale partner voor een volgende shoot.

                Comment


                • #9
                  Re: SD Brussels by night interesse?

                  Voor Brussel ben ik altijd te vinden, maar die buurt waarover je spreekt is eentje dat ik vermijd. Ben daar jaren naar 't school geweest, en da's ni de meest rustige buurt van Brussel.

                  Voor 't centrum, Grote markt, of hoger, koningsstraat, gerechtsgebouw, zavel, marollen, paleis, parlement, ... kan je mij altijd vinden. Er is zoveel te zien, dat je met een nacht niet zal toekomen.
                  Frederic
                  „You miss 100% of the shots you don‘t take…“ Wayne Gretzky

                  Comment


                  • #10
                    Re: SD Brussels by night interesse?

                    Misschien interessant om even de tentoonstelling "Meesters van de 19de eeuw Russische fotografie" in de Koninklijke Bibliotheek te gaan bekijken...
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • #11
                      Re: SD Brussels by night interesse?

                      Oorspronkelijk geplaatst door nightowl
                      afhankelijk van datum lijkt het me wel wat om daar eens te shooten. misschien dat valavond ook leuk is? dan kan zondagavond rond 17u-18u tot 21u voldoende zijn. dan is het toch pikdonker hoor - er is geen meerwaarde aan shooten om 22u (in vergelijking met 21u of zelfs 20u).
                      de enige meerwaarde zijn de volledig verlaten straten...
                      maar het uur doet er niet zo toe.

                      Blijkbaar toch wel véél interesse

                      sugar
                      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                      http://supermasj.zenfolio.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: SD Brussels by night interesse?

                        Ik moet bekennen dat ik zo'n SD ook wel zou zien zitten!!
                        Eens tegen een avond toe (valavond)! Spreekt me altijd erg aan enne... schrik van zo'n straatjes heb ik niet echt...

                        Zouden we zoiets tegen eind februari kunnen plannen? Heb nog maar net een SD gedaan in Kiewit en momenteel staat er wel nog wat in de agenda!

                        Als 't me zou passen, dan ben ik er graag bij!

                        Sam
                        My Website: http://pixx.s2m.be
                        Fuji Finepix S3 Pro + Nikon AF-S-DX 18-200

                        Comment


                        • #13
                          Re: SD Brussels by night interesse?

                          Als het mij uitkomt ga ik zeker mee
                          zeker als het op een zondag is; minder hectisch en veel parkeergelegenheid
                          Last edited by sensor; 21 januari 2006, 08:06.
                          Groeten Sensor

                          Comment


                          • #14
                            Re: SD Brussels by night interesse?

                            Goeiedag,

                            Dit is een lovend initiatief!
                            Er zijn fantastische motieven in die wijken als Marollen, Vossenplein enz.
                            Helaas, er alleen opuit trekken in Brussel is om miserie vragen.
                            Je moet niet naar Afrika of dergelijke, om beroofd te worden hoor.
                            Dus in groep(jes) van 3 a 4 personen, en dan nog in elkaars omgeving is heel goed te doen.
                            Op een zondagavond, in februari, zou mooi meegenomen zijn.

                            Onder voorbehoud, zou ik mee willen gaan.

                            Comment


                            • #15
                              Re: SD Brussels by night interesse? >> UPDATE 1

                              update, (cfr startpost)
                              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                              http://supermasj.zenfolio.com

                              Comment

                              Working...
                              X