Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw Nederlands tijdschrift digitale fotografie

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw Nederlands tijdschrift digitale fotografie

    http://www.webwereld.nl/nieuws/13270.phtml

    Nieuw Nederlands tijdschrift digitale fotografie
    Vrijdag, 22 november 2002 - Bezoekers van de HCC Dagen kunnen zich vanaf vrijdag inschrijven op een nieuw tijdschrift over digitale fotografie en video: Zoom Magazine.

    Het blad wordt uitgegeven door IDG en HCC. Hoofdredacteur van Zoom Magazine wordt Eric Verweij. Hij is nu al hoofdredacteur van ComputerTotaal. Verweij: "We merken de laatste tijd dat er veel vragen over digitale camera's en videocamera's van onze lezers komen. Daarnaast zie je dat de markt voor digitale camera's explodeert. Alle reden voor een nieuw blad. Wij willen de mensen voor, tijdens en na de aanschaf van een camera begeleiden."

    Het blad wordt in samenwerking met HCC opgezet. "Het is de eerste concrete uitwerking van het nieuwe samenwerkingscontract dat HCC en IDG in september hebben afgesloten", aldus Verweij. Bij die gelegenheid spraken IDG en HCC af om gezamenlijk een aantal nieuwe tijdschriften op de markt te brengen.

    Mensen die het inschrijfformulier op de HCC Dagen invullen, krijgen 50 procent korting op de introductieprijs van het eerste nummer. "Daarnaast ontvangen ze vanaf volgende week elke twee weken een e-mailnieuwsbrief met informatie en tips voor en tests van digitale camera's en videocamera's."

    "Ook in het blad zelf zullen zaken als tests, workshops en uitleg over digitale- en videocamera's aan de orde komen", aldus Verweij. "Veel mensen kopen een digitale camera, maken 1800 foto's in drie weken en vragen zich dan af: 'Wat nu?'. Daarop geven wij ze op alle mogelijke manieren antwoord."

    Het eerste nummer van het blad zal eind januari of begin februari van de persen rollen.

    Door Maarten Reijnders

  • #2
    Het is ontzettend jammer dat de computerboeren, hoe goed ze het ook (voor hun financieel jaaroverzichtje en eigen salaris) bedoelen, zich met fotografie gaan bezig houden. En dat alleen omdat er een processortje in een computer zit en toevallig ook in een digitale camera.

    Het initiatief is zeker eigenaardig te noemen als men zich realiseert dat er ook processortjes zitten in gewone analoge fototoetstellen, electronische wasmachines, ovens, etc etc. Maar daarover schrijven ze NIETS.

    Het ergste van alles is dat men zich een air van deskundigheid aanmeet die niet eens op kennis is gebaseerd. Testrapporten in computerbladen slaan over het algemeen totaal nergens op en kunnen aan vrijwel elke willekeurige camera worden gehangen. Maar, het verkoopt en daar gaat het de heren om.

    Graag wil ik een lans breken voor de reeds lang bestaande fotobladen die échte deskundigheid in huis hebben. In één adem wil ik graag nog een lans breken voor de computerbladen die écht iets te zeggen hebben, zoals C'T en dus NIET herhaal NIET de bladen van IDG en met name Computer!Totaal. Dat mag u van mij beschouwen als computerpulp. Helaas heeft de HCC die overigens inmiddels allang vergeten is wat de bedoeling was van de oorspronkelijke HOBBY COMPUTER CLUB, zich destijds verbonden met de IDG-pulpgigant. En dit moet er dan ook maar even uit: het lidmaatschap van de PCM heb ik na het ontoelaatbaar toenemen van het Computer!Totaal-gehalte ook opgezegd.

    Fotodeskundigen houden zich bezig met fotobladen en computerdeskundigen met computerbladen. Er bestaat niet voor niets het gezegde "schoenmaker blijf bij je leest"!

    Sorry voor de emotie maar dat moest er even uit ...
    Groetjes,
    Willem
    Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
    http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

    Comment


    • #3
      Willem,


      Sluit me geheel aan bij jouw verhaal, de testen van die bladen ken ik maar al te goed, de grootste bagger geven ze nog een goede koop. Klanten komen bij ons in de winkel omdat ze hebben gelezen dat (.....) de beste koop is volgens dat blad. Nee dames en heren, soms staan er leuke stukjes in, maar de kennis is ver te zoeken in enkele gevallen.

      Maar laten we gerust nog even wachten op het eerste gratis proef exemplaar, en deze eens onder de loep nemen
      http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

      Comment


      • #4
        Willem laat je gerust gaan. Jij zegt wat ik niet goed onder woorden kon brengen.

        Comment


        • #5
          Applaus voor Willem,

          Het zijn inderdaad baggerbladen die ook nog eens een hoop beginnende computeraars op het verkeerde pad zetten die inderdaad bij ons komen met "JA MAAR" niets "ja maar" luisteren naar de baas.
          En als de mensen door zulk soort bladen hun computer om zeep helpen dan worden ze van het kastje naar de muur gestuurd.

          Nee, inderdaad *****schoenmaker blijf bij je leest*****
          Veel Fotoplezier, Riny Smetsers. http://riny.instantlogic.com/


          http://www.riny-smetsers.nl

          Minolta Dimage 5 / Minolta Prog.3600HS(D) flitser.

          Comment


          • #6
            In de laatste Computer Totaal (waar ik dus wel een abonnement op heb ) stond de Canon 1Ds aangekondigd voor de prijs van € 5555,00.
            Fout ! Die kost bijna het dubbele.
            Hannie

            Comment

            Working...
            X