Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boswandeling [update]

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Boswandeling [update]

    Vorige zondag ben ik eventjes door het bos gaan wandelen. Van de paar foto's die ik gemaakt heb, vond ik enkel deze twee iets hebben.
    Bij de tweede foto vind ik zelf vooral de enorme wirwar van takken leuk.

    Het is wederom gebeurd met de Nikon Coolpix 5900, in afwachting van een DSLR apparaat.



    Last edited by Kristof Claes; 11 januari 2006, 07:46. Reden: Tweede foto verkleind en opnieuw toegevoegd

  • #2
    Re: Boswandeling

    Foto is overbelicht. Zie de lucht en de balken.
    De compositie is wel leuk.
    http://www.fotohans.eu

    Comment


    • #3
      Re: Boswandeling

      't Is niet dat ergens een deel lucht nogal wit ziet dat de foto overblicht is he.
      Soit, ik zou toch proberen vermijden de horizon in het midden te zetten, ga eens door de knieen of probeer eens een hoger standpund. De sfeer van de foto zit in ieder geval wel goed!

      Comment


      • #4
        Re: Boswandeling

        Oorspronkelijk geplaatst door ivanc
        't Is niet dat ergens een deel lucht nogal wit ziet dat de foto overblicht is he.
        Soit, ik zou toch proberen vermijden de horizon in het midden te zetten, ga eens door de knieen of probeer eens een hoger standpund. De sfeer van de foto zit in ieder geval wel goed!
        Normaal gezien probeer ik met de horizon rekening te houden. Bij maar bij de eerste foto heb ik de camera op die rechter balk gezet, omdat ik dat wel een leuk punt vond om de brug te bekijken. Hierdoor kwam de horizon toevallig in het midden.

        De tweede foto staat er nu ook bij.

        Comment


        • #5
          Re: Boswandeling [update]

          ik ga ook akkoord met ivanc.
          door de camera iets naar beneden te tilten, had je m.i. een boeiender foto gekregen. maar er staan zoveel 'boeiende' dingen op deze dat het voor het oog soms onduidelijk wordt. beter 'focussen' (als in concentreren, niet scherpstellen) op één, maximaal twee onderwerpen dan proberen het beeld te vullen met alle interessante dingen: reling, horizontale repetitie knuppelpad, verticale repetitie steilen, lijnenspel van de boompjes (berken?) achteraan, rietkraag op bevroren water, ... ).

          wat die kleine overbelichte stukjes betreft (die voor hansel duidlijk van meer belang zijn): niks aan te doen, 't is kiezen of delen hé.
          én ze storen geheel niet!

          mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #6
            Re: Boswandeling [update]

            Zijn deze foto's van het Bosleerpad in Lozen?
            How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

            Portfolio Website

            Comment


            • #7
              Re: Boswandeling [update]

              Oorspronkelijk geplaatst door Sharkdog
              Zijn deze foto's van het Bosleerpad in Lozen?
              Oh, een kenner

              Comment


              • #8
                Re: Boswandeling [update]

                Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Claes
                Oh, een kenner
                Ik woon daar kort in de buurt. En dat houten pad over het meer is er nog niet zo heel lang. En dat kwam me wel erg bekend voor.
                How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

                Portfolio Website

                Comment


                • #9
                  Re: Boswandeling [update]

                  mooi hoor en dan te bedenken, dat het straks DSLR wordt.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment

                  Working...
                  X