Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voetsporen in zand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • voetsporen in zand

    Koude, ruimte, eenzame voetsporen in zand.

    Groeten cellist Nikon D700; Nikon D200; Fuji S2; Nikon 50mm 1.4; Nikon 85 1.8; Nikon 80-200 2.8; Sigma 180 makro; Tamron 28-75 2.8, Tokina 12-24

  • #2
    Re: voetsporen in zand

    Knappe foto en geeft heel goed de titel weer Het scheef zetten van de foto vind ik ook wel geslaagd hier
    Groetjes Vicky

    Comment


    • #3
      Re: voetsporen in zand

      mooi gedaan
      deviantART

      Comment


      • #4
        Re: voetsporen in zand

        Inderdaad een mooie Z/W, met fijne inhoud/compo
        Groeten,
        Ludo

        Comment


        • #5
          Re: voetsporen in zand

          Mooi gedaan, maar het wit gaat wat verloren, wordt sterker met kadertje denk ik.

          Comment


          • #6
            Re: voetsporen in zand

            Oorspronkelijk geplaatst door picasso
            Mooi gedaan, maar het wit gaat wat verloren, wordt sterker met kadertje denk ik.
            Inderdaad een fijn zwart lijntje rond de foto zou een heel verbetering geven.
            Maar zowiezo erg knap
            mvg,
            Ludo V.

            Comment


            • #7
              Re: voetsporen in zand

              Inderdaad een fijn zwart lijntje rond de foto zou een heel verbetering geven.
              Ik heb dat kadertje ook overwogen, maar voor mij deed het afbereuk aan het gevoel van ruimte, nu lijkt er een soort oneindigheid te ontstaan en ik denk met kadertje is net die oneindigheid afgebakend en dus geen oneindigheid meer.
              Groeten cellist Nikon D700; Nikon D200; Fuji S2; Nikon 50mm 1.4; Nikon 85 1.8; Nikon 80-200 2.8; Sigma 180 makro; Tamron 28-75 2.8, Tokina 12-24

              Comment


              • #8
                Re: voetsporen in zand

                Een mooie foto! Mooi hoe het spoor steeds verder de foto inloopt....Het scheef zetten vind ik persoonlijk minder (de zee loopt zo leeg en dat vind ik niet zo geslaagd!)

                Grtz,Fabienne
                Kijk om je heen en je zal zien dat de mooiste dingen gratis zijn.
                BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
                The name of the game is to fill the frame!
                http://Fabke.fotopic.net

                Comment


                • #9
                  Re: voetsporen in zand

                  Oorspronkelijk geplaatst door cellist
                  Ik heb dat kadertje ook overwogen, maar voor mij deed het afbereuk aan het gevoel van ruimte, nu lijkt er een soort oneindigheid te ontstaan en ik denk met kadertje is net die oneindigheid afgebakend en dus geen oneindigheid meer.
                  Dan zou ik bovenaan dat grijs lijntje (dat er nu staat) toch weggelaten hebben

                  Mooie foto
                  Mijn fotowebsite : www.filover.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: voetsporen in zand

                    wordt sterker met kadertje denk ik.
                    Dan zou ik bovenaan dat grijs lijntje (dat er nu staat) toch weggelaten hebben
                    Ik heb er om de vergelijking te kunnen maken toch maar even een grijs kadertje rondgezet. Misschien is het beter???

                    Groeten cellist Nikon D700; Nikon D200; Fuji S2; Nikon 50mm 1.4; Nikon 85 1.8; Nikon 80-200 2.8; Sigma 180 makro; Tamron 28-75 2.8, Tokina 12-24

                    Comment


                    • #11
                      Re: voetsporen in zand

                      Jan,

                      Knappe foto!
                      De foto creeert een atmosfeer waar ik wel van houd. Compositorisch vind ik het sterk dat je op een geslaagde manier van traditionele regels hebt kunnen afwijken.
                      Inhoudelijk heb ik het niet zo heel makkelijk met de foto. De voetsporen zijn geen enkelvoudige voetsporen, hoewel er slechts 1 persoon in beeld is. Iemand is heel bewust in de voetsporen van iemand anders getreden, maar ik heb zelfs de indruk (maar ik ben er niet zeker van) dat de voetsporen in 2 verschillende richtingen lopen.

                      Hoe dan ook, voor mij een bijzonder geslaagde opname.

                      Groeten,

                      Jos
                      http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: voetsporen in zand

                        Erg geslaagd en regels kun je breken als ze de foto verbeteren, zoals hier!
                        Joop Snijder - http://www.joopsnijder.com
                        Ook foto's verkopen? Kijk eens op Dreamstime, IStockPhoto of ShutterStock
                        Bekijk mijn tips & tutorials op mijn blog

                        Comment


                        • #13
                          Re: voetsporen in zand

                          Oorspronkelijk geplaatst door cellist
                          Ik heb er om de vergelijking te kunnen maken toch maar even een grijs kadertje rondgezet. Misschien is het beter???
                          Maar je hebt toch het grijs lijntje bovenaan (tussen foto en kader) laten staan. Dat breekt m.i. toch de oneindigheid die je wou bereiken ? Het lijntje staat trouwens enkel bovenaan en niet aan de zijkanten ???
                          Mijn fotowebsite : www.filover.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: voetsporen in zand

                            Hallo Filipo,
                            Maar je hebt toch het grijs lijntje bovenaan (tussen foto en kader) laten staan. Dat breekt m.i. toch de oneindigheid die je wou bereiken ? Het lijntje staat trouwens enkel bovenaan en niet aan de zijkanten ???
                            Ik zie op mijn scherm niet wat jij ziet denk ik, want ik zie geen grijs lijntje tussen foto en kader. Tenzij je het stukje zee bedoelt wat nog net te zien is en ook grijs is???
                            Groeten cellist Nikon D700; Nikon D200; Fuji S2; Nikon 50mm 1.4; Nikon 85 1.8; Nikon 80-200 2.8; Sigma 180 makro; Tamron 28-75 2.8, Tokina 12-24

                            Comment


                            • #15
                              Re: voetsporen in zand

                              Zeer knappe foto, de compositie en omzetting naar z/w zijn zeer goed geslaagd! Ook heel goed gebruik gemaakt van scherptediepte.

                              In beide versies zie ik ook een dunne (1 pixel) grijze lijn tussen de lucht en de kader. Tussen de witte kader en de foto zelf zou ik toch ook overwegen om een zwart lijntje van 1 pixel breed of zo te zetten, ik denk toch dat dat beter zou werken dan de kader zoals hij nu is.

                              Comment

                              Working...
                              X