Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panorama's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panorama's

    Ik heb de tijd gevonden (gemaakt) om een deel van mijn panorama's en 360° foto's bij elkaar te zetten.

    Je vindt ze hier: PANORAMA-BELEKES

    Alvast een voorbeeldje uit Vietnam:

    Peter

    http://www.belekes.be/

  • #2
    Re: Panorama's

    Mooie panoramafoto's.
    Ik ben ook op je site geweest, erg mooi.
    Ik zou wel willen weten hoe dat het één en ander gedaan is.
    Ik hou mij aanbevolen.

    Grt,
    Hexagon
    Grt,
    Hexagon

    Comment


    • #3
      Re: Panorama's

      Hele mooie pano Pé. En ik ben ook eens gaan kijken op je website. Prachtige panorama's .
      Ik zie dat je ptviewer gebruikt om ze te roteren. Heb je de G2 Java viewer van Immervision al eens geprobeerd ? Heel veel mogelijkheden, waaronder Fullscreen zonder snelheidsverlies, sunflareeffecten,... Het is freeware en dit is de website http://www.immervision.com/home/home__us.php
      Ik gebruik deze ook voor de pano's op mijn website.

      Yvan.

      Comment


      • #4
        Re: Panorama's

        Oorspronkelijk geplaatst door Hexagon
        Mooie panoramafoto's.
        Ik ben ook op je site geweest, erg mooi.
        Ik zou wel willen weten hoe dat het één en ander gedaan is.
        Ik hou mij aanbevolen.

        Grt,
        Hexagon
        Hexagon,

        Ik gebruik PTGui om de foto's aan elkaar te maken (http://www.ptgui.com/). Dit programma is de laatste jaren fel verbeterd en geeft heel goede resultaten. Je moet er wel iets voor betalen. Je vindt er ook uitleg over hoe je kunt te werk gaan.
        Ook hier: panotools info vind je informatie over hoe je dient te werk te gaan.
        En zoals Yvan zegt in een reactie hierboven, zal ik eens moeten gaan kijken bij G2 Java. Op het eerst zicht zeer interessant! Bedankt voor de tip, Yvan!
        Peter

        http://www.belekes.be/

        Comment


        • #5
          Re: Panorama's

          Mooie pano's Pé
          Mijn fotowebsite : www.filover.be

          Comment


          • #6
            Re: Panorama's

            Ik heb er eentje geprobeerd: KLIK HIER .
            Bedankt voor de tip, Yvan!


            Oorspronkelijk geplaatst door birdseye
            Hele mooie pano Pé. En ik ben ook eens gaan kijken op je website. Prachtige panorama's .
            Ik zie dat je ptviewer gebruikt om ze te roteren. Heb je de G2 Java viewer van Immervision al eens geprobeerd ? Heel veel mogelijkheden, waaronder Fullscreen zonder snelheidsverlies, sunflareeffecten,... Het is freeware en dit is de website http://www.immervision.com/home/home__us.php
            Ik gebruik deze ook voor de pano's op mijn website.

            Yvan.
            Peter

            http://www.belekes.be/

            Comment


            • #7
              Re: Panorama's

              wauw, je pano's zijn echt prachtig
              Dit jaar op kamp geweest in Wuustwezel maar deze plekjes heb ik precies gemist

              maar op je site op pano " In de bergen rond Hanoi" zie ik precies altijd een donkerder lijntje, waarschijnlijk de scheiding tussen de foto's

              maar toch, ze blijven super
              You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
              www.koendd.be

              FZ50

              Comment


              • #8
                Re: Panorama's

                Die groene waas op bovenstaande foto, is dat normaal ? Want dat vind k toch niet zo mooi hoor ...

                het lijk wel of er een nucleaire oorlog aan de gang is .

                ps op je site staan wel degelijk pareltjes, maar sommige hebben nog overgangen.

                Je zou de foto van het bouwke eens moeten versnijden in 2 foto's die kant langs de weg is zeer mooi
                Last edited by Xentro; 8 januari 2006, 13:07.
                Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

                Comment


                • #9
                  Re: Panorama's

                  Uitstekende pano's
                  mvg,
                  Ludo V.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Panorama's

                    Oorspronkelijk geplaatst door Xentro
                    Die groene waas op bovenstaande foto, is dat normaal ? Want dat vind k toch niet zo mooi hoor ...

                    het lijk wel of er een nucleaire oorlog aan de gang is .

                    ps op je site staan wel degelijk pareltjes, maar sommige hebben nog overgangen.

                    Je zou de foto van het bouwke eens moeten versnijden in 2 foto's die kant langs de weg is zeer mooi
                    Dat groen is een probleem voor mij: ik ben kleurenblind (een beetje toch). Zulke dingen zie ik echt niet...
                    En die overgangen: ik weet het. Sommige zijn enkele jaren geleden al gemaakt. Ik zou ze eens opnieuw door PTGui moeten gooien. Zou al beter zijn.
                    Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb
                    Peter

                    http://www.belekes.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Panorama's

                      En dat is al ineens een schot in de roos.


                      Oorspronkelijk geplaatst door
                      Ik heb er eentje geprobeerd: KLIK HIER .
                      Bedankt voor de tip, Yvan!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Panorama's

                        Knap werk
                        Meer foto's op mijn website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Panorama's



                          Bedankt voor je info ik heb het één en ander geladen en zal er binnenkort mee aan de slag gaan.
                          Nu heb ik nog een vraag, gebruik je een panoramakop op je statief, zo ja, hoe bepaal je dan het middelpunt van de lens of van de camera.Ik heb hier wel eens iets over gelezen maar ik hoor het liever van iemand uit de praktijk.

                          Grt
                          Hexagon
                          Grt,
                          Hexagon

                          Comment


                          • #14
                            Re: Panorama's

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hexagon


                            Bedankt voor je info ik heb het één en ander geladen en zal er binnenkort mee aan de slag gaan.
                            Nu heb ik nog een vraag, gebruik je een panoramakop op je statief, zo ja, hoe bepaal je dan het middelpunt van de lens of van de camera.Ik heb hier wel eens iets over gelezen maar ik hoor het liever van iemand uit de praktijk.

                            Grt
                            Hexagon
                            Hexagon,

                            Ik moet eerlijk zeggen: neen, ik heb een heel gewoon statief en verschillende van die panorama's zijn zelfs zonder statief genomen. Indien ik naar Vietnam ga, heb ik meestal geen plaats meer in de koffer voor een statief. Dan leg ik de camera op een steen of op een paal en probeer ik. Soms ook gewoon rechtstaand met de camera in de hand. Dan is het een kwestie van rond je middelpunt te draaien en te zorgen dat er een degelijke overlapping is.
                            Nadeel is vaak dat de panorama niet echt recht is (horizon met bultjes) of dat ik nogal wat moet afsnijden van boven- en onderkant.
                            Maar zoals gezegd: PTGui is een sterk programma en kan heel wat goed maken.

                            Ik moet mezelf toch eens een monopod aanschaffen denk ik
                            Peter

                            http://www.belekes.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Panorama's

                              Bedankt voor je uitleg.
                              Ik vind het nu nog knapper.
                              Grt,
                              Hexagon

                              Comment

                              Working...
                              X