Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF gaat nu tot 3GB !!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CF gaat nu tot 3GB !!!

    Hey,

    net gelezen op DPreview, er zullen nieuwe CF kaartjes komen tot 3GB!
    Leuk voor de TIFF filetjes...
    En dan gaan natuurlijk de prijzen weer omlaag voor de lagere capaciteiten...

    Nick
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

  • #2
    EINDELIJK moeten we niet meer van Compact Flash wisselen op een Shooting Day...

    Comment


    • #3
      Originally posted by mic
      EINDELIJK moeten we niet meer van Compact Flash wisselen op een Shooting Day...
      Vermoedelijk wel van portemonee....

      Comment


      • #4
        Mij gaat het nu eigenlijk niet zozeer om die 3GB, maar nu zal ik misschien in de nabije toekomst eens een 512Mb kunnen kopen voor rond de 100€, zou mijn E-10 veel deugt doen
        (Als die het al ondersteunt tenminste...)

        Nick
        Nikon D300 & een beetje glas...
        Iets kleiners als carry everywhere

        Comment


        • #5
          Hallo,

          En zeggen dat er nog steeds nieuwe camera's "uitgeleverd" worden met een CF kaartje van 8 Mb ... .

          JAja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Originally posted by jaja
            Hallo,

            En zeggen dat er nog steeds nieuwe camera's "uitgeleverd" worden met een CF kaartje van 8 Mb ... .

            JAja
            Helemaal geen kaartje meeleveren lijkt me veel beter, dat scheel in prijs van de camera en dan kan je tenminste zelf kiezen hoeveel geheugen je er bij neemt.
            <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

            Comment


            • #7
              Heb wel ergens gelezen dat hoe hoger de capaciteit, hoe trager ze worden!?

              Comment


              • #8
                IS dat type 1 of type 2 ?
                Nikon D70 Kit - SB600 - Sigma 135-400
                www.D-Noizz.be
                wim.proot@gmail.com

                Comment


                • #9
                  Originally posted by jaja
                  Hallo,

                  En zeggen dat er nog steeds nieuwe camera's "uitgeleverd" worden met een CF kaartje van 8 Mb ... .

                  JAja
                  Tuurlijk jaja, die acht MB is om een eerste testfoto te maken he...
                  Daana moet je zelf een echte CF kopen.
                  Als je een nieuwe auto koopt is er ook maar drie liter benzine in de tank... Het eerste wat je moet doen is naar de pomp gaan.

                  Comment


                  • #10
                    Op http://www.pretec.com/ staat alle info.

                    Er zijn 3 verschillende capaciteiten 1.5 GB, 2 GB en 3 GB.

                    Ze zijn alledrie type 1 (3.3 milimeter dik).

                    De 3 GB versie kost ongeveer $2500
                    <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

                    Comment


                    • #11
                      Weer iets nieuws: CF met ingebouwde USB poort! Gewoon een kabeltje in je kaartje steken en je hebt een verwisselbare schijf op je PC.

                      http://www.netac.com/products/View.asp?CodeNo=00000008
                      <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

                      Comment


                      • #12
                        4 gig komt er ook al aan...

                        Comment


                        • #13
                          En 6 gig ook, maar mijn bericht was van november...

                          Nikon D300 & een beetje glas...
                          Iets kleiners als carry everywhere

                          Comment


                          • #14
                            Wat 'n geleuter over CF-kaartjes wisselen... vroeger moest je reeds na 36 opnamen wisselen.... met alle mogelijke gevolgen van dien.. Wisselen heeft ook zo zijn voordelen... als er wat mis gaat is niet alles om zeep..

                            Comment


                            • #15
                              Ja, fijn he 3 GB en zelfs 4 GB, alleen jammer, dat de kamera's allemaal FAT16 gebruiken, en FAT16 gaat maar tot 2 GB,

                              jacques.

                              Leuk experiment zou zijn om twee partities ofp de CF-kaart te maken, maar heb zo , dat de optie om naar een andere partitie te gaan op de kamera's ook ontbreekt.

                              Comment

                              Working...
                              X