Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

    Hallo collega fotografen en ook modellen van de modellendag van 4 maanden geleden,


    Ik heb iedereen die zich ingeschreven had eens een mail gestuurd met de simpele vraag of er al een CD ontvangen is of niet van Umco. De reactie die ik heb binnengekregen liegen er niet om (en dit in tegenstelling tot wat Umco zegt): "Niemand van de fotografen heeft ook maar één CD ontvangen "

    Iedereen kon mij bevestigen dat ze geen CD's ontvangen hebben, maar wel verstuurd naar Umco.

    Ik ga hier nu een aantal dingen aanhalen:

    1) Tom, jongen een pluim voor u! Je hebt mij tenminste gebeld en ik vind dat jij het niet moet opnemen voor Umco. Die zever van "ik heb geen internet" ... kan me niet meer schelen. Na 4 maanden nog geen internet, er zijn mogelijkheden genoeg, desnoods ga je naar je vrienden voor internet. Trouwens hij heeft zijn jnmodels en daar heeft hij ook een website van.

    Ik heb er nu genoeg van, Umco reageert gewoon niet zelfs jij hebt hem ingelicht en ik heb hem gevraagd contact met mij op te nemen maar zelfs dat doet hij niet.

    Onze modellen hebben zich voor meer dan 100% gegeven, ik heb gezorgd voor 5 goede modellen en de 3 enige jongens die eerst twijfelden. Nu 4 maanden later kunnen ze fluiten naar hun foto's. Dit kan dus niet hé.

    2) De reacties van de mails kort samengevat:

    *) er is misverstand over wie nu een CD moest ontvangen. Dat zijn dus de fotografen die modellen meebrachten. Maar die hebben niets ontvangen.

    *) iedereen vind het gewoonweg schandalig wat betreft Umco. Sorry, hij moet maar niet te veel hooi op zijn vork nemen. Ik heb het al gezegd, als je problemen hebt moet je zoeken naar oplossingen. Maar je afspraken moet je nakomen! Problemen als geen tijd, geen computer of wat dan ook dienen opgelost te worden!

    *) dat het ook duidelijk is dat Umco aan het liegen is ... sorry maar ik neem geen blad meer voor de mond!

    *) Duidelijk stellen dat dit niets te maken heeft met BD! Dat dit duidelijk mogen zijn voor iedereen!

    *) de vrees bij de meesten zit dat er bij een volgende SD geen modellen meer willen komen (en het moet gezegd zijn de modellen hebben prima gewerkt )

    *) niemand begrijpt wat Umco bezielt

    Tot hier enkele reacties.

    Nu de oplossing: Laat Umco maar in de waan dat hij er zal komen. Indien hij zo met zijn Jnmodels te werk gaat dan zal dit niet veel soeps worden. Sorry maar ik heb genoeg van mensen die geen afspraken nakomen en daarenboven nog liegen ook! Tom, trek het je niet aan maar met Umco valt niet te werken.

    De tijd die Umco in de CD's gestoken heeft (allee zou dat gebeurd zijn ) is dus verloren tijd die enkel Umco ten koste gaat.

    Hoe kunnen we dit nu oplossen buiten Umco om? Eerst en vooral moeten we zeggen dat alle fotografen hun werk hebben gedaan en zo goed als iedereen de Cd heeft opgestuurd. Ook dat werd mij bevestigd in de mails.
    Nu moeten we de modellen gaan geven waar zij recht op hebben.

    Ik stel het volgende voor: (ik heb wel de hulp nodig van BD, Lut? )

    Er werd mij verschillende keren voorgesteld dat de modellen contact konden opnemen op het forum met de fotografen. Maar dit betekent dat ze zich moeten registreren hier op BD en dat kan ook weer niet de bedoeling zijn.

    Dus het volgende dacht ik uit te werken: (indien er iemand een ander goed idee heeft hoor ik het graag!!!)

    1) Eerst wil ik weten welke fotografen modellen hebben aangebracht (Lut, kan jij me dit bezorgen of wie kan dat?) met de bijbehorende namen van de modellen.

    2) Als we dit weten, kunnen we alle deelnemende fotografen het adres doorspelen van de fotografen die de modellen meebrachten, zodat de CD's rechtstreeks kunnen verstuurd worden. Ik weet dat dit op positieve reactie kan rekenen want praktisch iedere fotograaf wil zijn CD wel versturen (dat blijkt toch uit de mails)

    De deelnemende fotografen moeten dus alleen even kijken bijvoorbeeld RonnyE heeft modellen X, Y, Z meegebracht, heb ik daar foto's van gemaakt, ja, oke 1 CD naar RonnyE. Eventueel kan er dan nog onderling afgesproken worden als men niet te ver van elkaar woont deze binnen te brengen.


    Laat jullie weten hoe jullie dit zien zodat we dit samen kunnen oplossen
    Bedankt!!!

    Greetz, RonnyE
    Last edited by RonnyE; 18 december 2005, 00:03.

  • #2
    Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

    Wel ,ik vind het spijtig dat het zo moet lopen,ik ga hier geen conclusie's trekken omdat ik er niets van weet,ik weet alleen dat ik een cd naar UMCO gestuurd heb.
    Ik vind het jammer moest het hele in het water vallen na zo'n prachtige shoot,bij deze wil ik me dan ook weer kandidaat stellen om de cd nog eens op te sturen van de modellen mits me een adres word gegeven.

    Mvg.
    Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
    Mijn website.

    Comment


    • #3
      Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

      Dit is in elk geval een les naar de toekomst toe.

      Intussen hebben bij de recente reorganisatie van BD nieuwe vrijwilligers zich kandidaat gesteld om in de toekomst te voorkomen dat de taken zich tot te weinig personen beperken.

      Zoals de meesten van ons heb ik ook twijfels gehad wanneer ik de enorme hoeveelheid foto's zag die uit deze shoot voortkwamen
      heb dikwijls gedacht dat Umco eens aan de alarmbel zou getrokken hebben en
      hulp zou gevraagd hebben maar het bleef stil;

      na de voorgaande strubbelingen betreffende een eventuele verantwoordelijkheid denk ik dat alleen de fotografen die geen modellen meehadden er werkelijk veel plezier aan gehad hebben
      de organisatoren en de anderen die zich hebben ingespannen om modellen te vinden die ongetwijfeld hebben bijgedragen tot het succes van deze organisatie evenals de modellen zelf moeten hier toch een wrang gevoel aan overhouden

      toch goe gedaan Ronny om te trachten de situatie te redden
      ben bereid om enkele cd's te maken en deze rechtstreeks over te maken aan de collega's die modellen hebben meegebracht

      als ik bedenk hoeveel plezier de meesten die dag ervaren hebben en de mogelijkheden van dergelijk project (eventueel verder uit te bouwen) dan kan ik slechts betreuren dat de zaak dergelijke wending heeft genomen.

      hopelijk komt het nog goed
      zal wel dit jaar ni meer zijn zeker
      just my cent
      D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
      Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
      en ewa flitsspeelgoed

      Comment


      • #4
        Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

        Wat kan ik voor jullie doen?

        Modellen mogen zich registreren, maar noodzakelijk is het niet.
        De modellen kunnen al de albums raadplegen zonder registratie. Indien ze dat wensen, dan kan ik hun e-mail-adres doorgeven aan de betrokken fotograaf, zodat ze persoonlijk contact kunnen opnemen om de foto's via internet of via CD te versturen.

        @fotografen: geef mijn e-mail-adres aan de modellen: lut.habex@belgiumdigital.com
        @modellen:
        - Stuur me een e-mail met vermelding van je e-mail-adres en/of je thuisadres.
        - Vermeld welke fotografen je wenst te contacteren ivm je foto's
        - Ik geef je gegevens door aan de betrokken fotograaf, zodat jullie persoonlijk kunnen afspreken op welke wijze je de foto's wenst te ontvangen.

        Dit lijkt me nog een haalbare oplossing, waarbij alleen energie gestoken wordt na een duidelijke afspraak.

        Comment


        • #5
          Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

          Lut, dit vind ik een zeer goed idee! Ik ga mijn modellen hierover inlichten en ik hoop dat alle andere fotografen die modellen bijhadden ook zo te werk gaan.

          Ik ben zeer blij dat ik op uw steun kan rekenen, en ik hoop dat we onze modellen zo een goed 2006 kunnen insturen.


          Greetz, RonnyE

          Comment


          • #6
            Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

            Jullie kunnen hier jullie URL posten, dan copieer ik hem naar deze eerste post. 01. Seppuku ......... 02. Lut ............. album (http://lut.fotopic.net/c662470.html) 03. Black B@ndit .... album (http://www.barthuysmans.fotopic.net/) 04. lks712 .......... album (http://www.victorie.be/gallery/index.php?cat=16) 05.


            I had NO reaction to my post in October. None. All models or their accompanying photographers in my gallery could have had their CD's or downloads direct from me in October !
            I drew 2 possible conclusions from the lack of reaction to my post.

            1. The models were than interested in getting their photos.
            2. There were none in my gallery that anyone wanted.
            either way, I'm not bothered. The offer was there.

            I'm not about to start sending out New CD's. Sorry.
            The majority of photographers did their part as agreed on paper on the day of the shoot.

            Everyone has had time and chances to get this sorted out.

            The dowloads offer still stands, download files are available from me for those concerned

            Comment


            • #7
              Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

              Oorspronkelijk geplaatst door trebs
              http://forum.belgiumdigital.com/show...248#post783248

              I had NO reaction to my post in October. None. All models or their accompanying photographers in my gallery could have had their CD's or downloads direct from me in October !
              I drew 2 possible conclusions from the lack of reaction to my post.

              1. The models were than interested in getting their photos.
              2. There were none in my gallery that anyone wanted.
              either way, I'm not bothered. The offer was there.

              I'm not about to start sending out New CD's. Sorry.
              The majority of photographers did their part as agreed on paper on the day of the shoot.

              Everyone has had time and chances to get this sorted out.

              The dowloads offer still stands, download files are available from me for those concerned

              Hi Trebs!

              The lack of response is probably due to misguidance: we all believed in the good faith of Umco, especially after explicit promises were made.

              Furthermore, my first reaction was: "it is not fair that Trebs should bear the costs and trouble of sending out CDs to all the photographers involved".

              So, our abstinence was motivated by concern and sympathy, rather than indifference.

              As it now stands, I still think we should centralize this undertaking. Otherwise, innumerable CDs will be sent to an astronomical number of photographers. I have 29 models on my DVD (all in hi-res, 15 MB/file)! There were about 70 photographers. Start counting!

              If BD could (temporarily) allocate some hard disk space, maybe we could all upload our files, and the models or photographers could download them. It would be the most cost effective and efficient way.

              Greetings,

              Leon.
              Fullator
              Fotostudio Candela Zone
              website: http://www.chronax.be
              website: http://www.marquisemodels.eu

              Comment


              • #8
                Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

                Nog een mogelijkheid is het doorsturen van de files via services als dropload e.d.
                (ofwel via de (aanbrengende) fotografen, ofwel rechtstreeks naar het model.)

                Ik heb niets tegen het opsturen van een CD maar één van de redenen waardoor de mijne ook wat later bij Umco is terecht is gekomen is ook dat ik niet bij de Post langs kwam.
                De Shooting Day op zichzelf was fantastisch maar ook al het 'geklungel' achteraf om aan de nodige namen van modellen te geraken was al een ramp en ik voelde het toen al ergens aankomen.

                Ik vind het ook spijtig dat de modellen nog niks hebben, ze hebben daar zeker hun best gedaan, dus hopelijk komt er zo toch nog een oplossing uit de bus.

                Mijn album staat ook nog online maar ik heb er wel al flink in gesnoeid, dus zijn er nog veel meer foto's beschikbaar als die dat nog online staan.

                Wel opletten met de lijsten van namen (zowel per fotograaf als email voor de modellen), aangezien er enkele modellen waren met dezelfde (voor-)naam, best er toch ook telkens een fotootje bij plaatsen.
                Groetjes,
                FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                Comment


                • #9
                  Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

                  Ik heb vooral mijn twijfels bij het krijgen van alle foto's....

                  Hoe kan ik nu als model weten wie er mij die dag allemaal geshoot heeft?

                  Ik heb maar 3 visitekaartjes gekregen en die 3personen heb ik nu nog steeds contact mee.

                  Al de rest ken ik van haar noch pluim, dus hoe kunnen we nu doorgeven van wie we foto's willen..... Daarbij zijn velen hun album, maar een greep uit de honderden foto's.... Wat wil zeggen... Ofwel sta je bv. 1x van de zovele foto's erin of zelfs niet... Maar kunnen er toch misschien 10foto's op de pc van de fotograaf staan....

                  Dus bij deze.... Als iemand foto's van me heeft graag een PM of een mailtje aub!

                  En voor al degene die niet komen kijken in deze topic, hoop ik dat ik mijn foto's ook krijg na die 4maand....

                  Greetz
                  Dj

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

                    Djamilla, er is toch een verzameltopic van de albums.
                    Als je er 1x in staat, dan kun je toch verder informeren bij die fotograaf.
                    We delen de extra moeite, een beetje voor jullie (modellen) en een beetje voor ons (fotografen)
                    Vermits jij geregistreerd bent kan je direct de fotograaf contacteren. Voor niet-geregistreerden wil ik als contactpersoon optreden.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

                      De modellen die graag de foto’s van mij, waar zij opstaan willen hebben. Kunnen deze natuurlijk zo krijgen via het net.

                      Om er nu niet een compleet zooitje van te maken (dat is het eigenlijk al) Lijkt mij het gemakkelijkst om dit te doen via de fotograaf met wie je bent mee gekomen. Als de fotograaf mij even een PM stuurt met daarin de modellen die met hem / haar mee waren, en een e-mail adres. Dan stuur ik in 1 keer de foto’s via Yousendit (www.yousendit.com) hij / zij krijgt dan een link waar de foto’s te downloaden zijn.

                      Om het iedereen makelijker te maken dit zijn de modellen die ik gefotografeerd heb.

                      Bianca
                      Bjorn
                      Caroline
                      Daisy
                      Daisy
                      Dana
                      Dennis
                      Djamila
                      Hanne
                      Isabelle
                      Jessica
                      Jessica
                      Mandy
                      Michelle
                      Nathalie
                      Nathalie
                      Nele
                      Simone
                      Yana

                      De foto’s die op mijn site (www.johanbruyn.nl) staan zijn ook de foto’s die op de verstuurde cd staan.

                      Ik respecteer de privacy van de modellen. Maar als zij een eigen site hebben, en dat leuk vinden. Wil ik ook wel een link plaatsen bij hun foto’s op mijn site. (een beetje extra reclame is mooi meegenomen toch?)
                      Canon EOS 7D mark II & EOS 40D | 50mm f1.8 | 24-70mm f2.8 | 70-200mm f4 | 300mm f4 | 1.4xII

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
                        If BD could (temporarily) allocate some hard disk space, maybe we could all upload our files, and the models or photographers could download them. It would be the most cost effective and efficient way.
                        70 fotografen, stel elk 1 DVD, dan praten we over ruim 300 GB! Wie er bij was op de Algemene Vergadering weet wat webspace en bandbreedte kost aan de VZW.

                        Het is een spijtige zaak dat zoveel afspraken niet nagekomen werden. Goede raad bij de organisatie van de dag werd weggelachen, veel beloftes werden gemaakt, maar wat hebben we ervan gezien? Van kleine dingen zoals een grondplan, een lijst met modellennamen na afloop, tot een van de belangrijkste zaken: de foto's voor de modellen, we blijven erop wachten en de organisatoren schuiven het van zich af of laten helemaal niets meer van zich horen!

                        Erg jammer dat dé shooting van het jaar zo in mineur dient te eindigen.

                        seppuku.
                        Last edited by seppuku; 19 december 2005, 06:42. Reden: typo

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

                          Oorspronkelijk geplaatst door seppuku
                          70 fotografen, stel elk 1 DVD, dan praten we over ruim 300 GB! Wie er bij was op de Algemene Vergadering weet wat webspace en bandbreedte kost aan de VZW.

                          Het is een spijtige zaak dat zoveel afspraken niet nagekomen werden. Goede raad bij de organisatie van de dag werd weggelagen, veel beloftes werden gemaakt, maar wat hebben we ervan gezien? Van kleine dingen zoals een grondplan, een lijst met modellennamen na afloop, tot een van de belangrijkste zaken: de foto's voor de modellen, we blijven erop wachten en de organisatoren schuiven het van zich af of laten helemaal niets meer van zich horen!

                          Erg jammer dat dé shooting van het jaar zo in mineur dient te eindigen.

                          seppuku.
                          We denken er allemaal zo over...
                          Voor wat het centraliseren betreft: als alle foto's per model ergens gerangschikt staan, kunnen ze die in één keer ophalen. Anders moeten ze elk al die fotografen aflopen. Bovendien weten ze niet wie foto's van hen heeft, en sommige fotografen weten nog steeds niet hoe sommige modellen heten (ik heb er een die ik nergens heb teruggevonden).

                          Dus ik voorzie een nog grotere chaos.

                          Als niemand wil centraliseren, dan zet ik gewoon een album op, en de modellen kunnen gewoon hun foto's bij mij opvragen. Dan heb ik tenminste het gerust geweten dat ik geen enkel model in de steek heb gelaten (methode Trebs, alleen was hij ons allen voor en bleven wij op UMCO wachten!).

                          Ook op de balletshoot stond ik met rode kaken, omdat 2 maanden erna nog 3 CDs moeten binnenkomen. Maar ik heb intussen beloften gekregen...

                          De moraal: bindende verklaringen in de toekomst. Binnenkort organiseer ik enkele shoots., o.m. in een zaak voor theaterkleding (waar de modellen alles kunnen passen) en in een fitnesscentrum. Niemand mag erbij als ik geen waterdichte waarborgen krijg dat de foto's binnen de 14 dagen worden bezorgd. Hetzelfde voor shoots in mijn studio: ik heb ze al enkele malen uitgeleend, maar de foto's blijven achterwege. Ik ga dus een stringenter beleid voeren. Overigens is de studio nu een week gesloten, want er komt een extra kleed- en make-upkamer bij, dus kandidaten moeten nog even wachten.
                          Fullator
                          Fotostudio Candela Zone
                          website: http://www.chronax.be
                          website: http://www.marquisemodels.eu

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

                            Oorspronkelijk geplaatst door seppuku
                            70 fotografen, stel elk 1 DVD, dan praten we over ruim 300 GB! Wie er bij was op de Algemene Vergadering weet wat webspace en bandbreedte kost aan de VZW.

                            Het is een spijtige zaak dat zoveel afspraken niet nagekomen werden. Goede raad bij de organisatie van de dag werd weggelagen, veel beloftes werden gemaakt, maar wat hebben we ervan gezien? Van kleine dingen zoals een grondplan, een lijst met modellennamen na afloop, tot een van de belangrijkste zaken: de foto's voor de modellen, we blijven erop wachten en de organisatoren schuiven het van zich af of laten helemaal niets meer van zich horen!

                            Erg jammer dat dé shooting van het jaar zo in mineur dient te eindigen.

                            seppuku.
                            Wat je commentaar op de SD in Waterschei betreft stel ik eens voor dat je zelf eens zoiets op poten zet. En in tweede instantie maar een invaller bent voor iemand die wegens tijdsgebrek niet mee kan organiseren.

                            Ik schuif het van me af hee, ik doe er niks aan .... laat ons zeggen dat ik het beu ben om met een ander zen tekortkomingen geconfonteerd te worden. VOOR DE LAATSTE MAAL, IK BEN MAAR DE BOODSCHAPPER IN DE AFHANDELING. Wat je opmerking over lijstjes betreft, er lagen 35 exemplaren klaar aan de ingang toen. De samenstelling van de groepjes lag ook in 35 lagige stapel.

                            Ik ben het ook beu om met de vinger gewezen te worden ivm heel dit gedoe. Gronsplannen waren voorzien, maar om 1 of andere reden heeft 1/3 van de organisatie zen werk nie gedaan zoals het moest, terwijl 2/3 van de organisatie wel alles op alles heeft gezet om deze dag goed te laten verlopen.

                            Ik heb mijn les geleerd ivm het organiseren van zulk een event. Een lesje dat ik goed heb onthouden. En ja, er komt weer een SD Modellen, maar ik twijfel of ik het hier ga posten maw of ik het uberhaupt wel met BD zal doen.

                            Wat je opmerking over het van zich afschuiven betreft, de mensen die mij kennen weten dat ik zelf de moeite doe om de dingen in orde te krijgen. Ook ik moet foto's krijgen van een 4 tal modellen.

                            Ik zal vanavond nogmaals bellen met Umco, en zeggen dat iemand de cd's zal komen oppikken INDIEN ze nog niet weg zijn. Wat er daarna gebeurt zien we wel. Of we verdelen de foto's met een tiental fotografen over verschillende cd's, of we verzinnen iets anders. Ik zou wel willen dat iedereen er rekeneing mee houdt dat ikzelf sinds 1/12 terug als freelancer aan de slag ben gegaan, en ik momenteel niet al te veel vrije tijd heb wegens teveel werk.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

                              Hallo iedereen,


                              heel even een vlugge reactie (ben nl. aan het werken) ...

                              Ik heb dit weekend een e-mailreactie van Umco gekregen waarin hij toegeeft dat hij alles heeft laten liggen en met de handen in het haar zat. Hij heeft ook geen CD's verstuurd.

                              Ik heb een e-mail naar hem teruggezonden met een voorstel. Laten we mekaar heel even de tijd (ik geef Umco heel even de tijd - lees 1 week) voor een reactie via mail, oké?

                              Greetz, RonnyE

                              Comment

                              Working...
                              X