Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

herfst in "de Slangenburg"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • herfst in "de Slangenburg"

    Even voorstellen,

    Marwil ter Horst.
    Net met spiegelreflex fotograferen begonnen. Ik heb een paar jaartjes met de Sony sybershot gestoeid. Maar nu even héél iets anders!!
    Voor het eerst hier mijn eerste post.
    Heb sinds kort de Canon EOS 350D en heb hier enige plaatjes mee geschoten.
    Het objectief is de standaard kit lens.

    Twee weken geleden, mooie zonnige herfstdag waarvan je moet profiteren. De plaatjes zijn geschoten in de buurt van Doetinchem, landgoed "de Slangenberg" in nederland.
    Graag jullie commentaar op deze pics!

    #1 1/250 f5.6 ISO800 55.0mm


    #2 1/1600" F3.5 ISO800 18mm


    ik zie het commentaar graag tegemoet.

    marwil.
    Last edited by horsm; 17 december 2005, 21:53. Reden: foto's waren te groot
    2x Canon met wat glaasjes....proost!!

  • #2
    Re: herfst in "de Slangenburg"

    Hallo Horsm

    Als eerste wil ik u van harte welkom heten op BD

    Op BD zijn er een paar "spelregels" , en een van deze spelregels is , dat een foto die u ons toont , niet groter mag zijn dan 900*900 pixels of 200kb.

    Deze foto's waren allen groter dan 200kb , vandaar dat ik de foto's verwijderd heb.

    Let op: In het forum "Beginners" moeten foto's aan elkaar gerelateerd zijn en hetzelfde hoofdonderwerp tonen. Niet een dagje dierentuin met een aap, een wasbeer en een naakte molrat. Wel alleen die naakte molrat met bijvoorbeeld verschillende standpunten of belichtingen.

    Lees ook : "Gebruik van dit forum" eens door , welke bovenaan de pagina van ieder subforum staat. Hier staan de belangrijkste spelregels voor het posten van een foto in dat forum omschreven.

    gr Hanske
    Last edited by Hanske; 17 december 2005, 20:25.
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

    Comment


    • #3
      Re: herfst in "de Slangenburg"

      Ja dank voor het welkom heten. Hoop dat ik hier veel kan leren, dit was lesje nr. één.
      ga e.e.a. aanpassen sorry voor het ongemak.

      marwil ter Horst.
      Last edited by horsm; 17 december 2005, 21:55.
      2x Canon met wat glaasjes....proost!!

      Comment


      • #4
        Re: herfst in "de Slangenburg"

        En dan meteen lesje nummer 2 :

        Als u meerdere foto's toont in "Beginners" ( of "Gevorderden" ) , dan dienen deze foto's wel hetzelfde hoofdonderwerp te tonen , b.v een gebouw vanuit verschillende standpunten. Dit is hier echter niet het geval , dit zijn 2 totaal verschillende foto's , vandaar dat ik het topic even verplaatst heb naar "Natuur en Landschappen"
        Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
        Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

        Comment


        • #5
          Re: herfst in "de Slangenburg"

          pffff.....!
          Ik houdt je wel bezig he??
          Ik snap het nu. Bedankt dan voor het verplaatsen.
          marwil.
          2x Canon met wat glaasjes....proost!!

          Comment


          • #6
            Re: herfst in "de Slangenburg"

            Geeft niets hoor , alle begin is moeilijk
            Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
            Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

            Comment


            • #7
              Re: herfst in "de Slangenburg"

              Effe een technisch vraagje. Waarom ISO800 ? De combinatie ISO/diafragma/sluitersnelheid in de twee foto's lijkt mij wat vreemd. De 350D kan wel hoge ISO's aan, maar als het niet nodig is, is het niet nodig.

              IK begrijp dat je 350D je eerste spiegelreflex is. De leercurve is stijl, maar zeer leuk. Later wordt het een automatisme, zoals je bij autorijden niet meer nadenkt wat je twee voeten doen, doch in het begin moet je je steeds afvragen waarom je een bepaalde ISO waarde kiest, waarom een bepaald diafragma, waarom een bepaalde sluitertijd. ISO/diafragma/sluitertijd zijn in fotografie - en zeker bij een SLR/DSLR - drie basisgegevens die een substantiële impact hebben op het eindresultaat, maar ook aan mekaar vast hangen. ISO naar boven, sluitertijd korter of diafragma meer dicht etc. Je gaat ze alle drie moeten leren beheersen en het automatisme aankweken om te weten wanneer wat te gebruiken..

              Goed luck hiermee
              DigiCam

              Comment


              • #8
                Re: herfst in "de Slangenburg"

                Welkom bij BD en eerste is al een mooie binnenkomer!

                Grtz,Fabienne
                Wie zijn deugdzaamheid enkel draagt als zijn zondagse kleren kan beter naakt gaan.
                BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
                The name of the game is to fill the frame!
                http://Fabke.fotopic.net

                Comment


                • #9
                  Re: herfst in "de Slangenburg"

                  Ook van mij van harte welkom op het BD.
                  Een Forum waar je op korte tijd veel kunt leren , als je openstaat voor
                  de goede raadgevingen van andere.(doe ik ook nog na 1 jaar lid)

                  Wat mij betreft twee geslaagde foto's waarvan de tweede mijn voorkeur heeft
                  qua kompositie.De eerste heeft een mooie weerspiegeling van het brugje in het water en mooie bruine kleuren.
                  Groeten Leon
                  http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
                  Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: herfst in "de Slangenburg"

                    ha een bekende, welkom in iedergeval, de tweede mooie compo, maar ook hier op BD vind ik het licht op de boomstammen tè licht.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: herfst in "de Slangenburg"

                      Hallo Bouk,
                      Hoe meer commentaar hoe meer ik ervan opsteek!
                      Tsja die boomstammen he!!! Daar ga ik met mijn belichting in het vervolg rekening mee houden.

                      marwil.
                      2x Canon met wat glaasjes....proost!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: herfst in "de Slangenburg"

                        Ik vind het mooie foto's. Zeker de eerste kan me bekoren. Maar de tweede is ook goe.

                        In verband met iso800 : hier inderdaad :als het niet nodig is, niet gebruiken.
                        In beide gevallen had je genoeg shutterspeed om heel wat minder iso te pakken.
                        Op tweede foto : ja, hoge lichten zijn een beetje uitgebrand maar dat je eventueel als een creativiteit zien.

                        Ik vind persoonlijk na één jaar te trekken dat er soms veel 'gememt' wordt over zogenaamde 'regels' die je niet mag breken.
                        Een is uitgebrande lichten ; een andere is vb de rule of thirds.
                        Hoewel het in de meeste gevallen een goed idee is deze te volgen, is het soms ook interessant om ze net niet te volgen. Want zo wordt het soms allemaal eenheidsworst.

                        Maar ik veronderstel dat je ze best eerst leert, vooraleer je ze breekt

                        Comment


                        • #13
                          Re: herfst in "de Slangenburg"

                          Oorspronkelijk geplaatst door stefken
                          Ik vind het mooie foto's. Zeker de eerste kan me bekoren. Maar de tweede is ook goe.

                          In verband met iso800 : hier inderdaad :als het niet nodig is, niet gebruiken.
                          In beide gevallen had je genoeg shutterspeed om heel wat minder iso te pakken.
                          Op tweede foto : ja, hoge lichten zijn een beetje uitgebrand maar dat je eventueel als een creativiteit zien.

                          Ik vind persoonlijk na één jaar te trekken dat er soms veel 'gememt' wordt over zogenaamde 'regels' die je niet mag breken.
                          Een is uitgebrande lichten ; een andere is vb de rule of thirds.
                          Hoewel het in de meeste gevallen een goed idee is deze te volgen, is het soms ook interessant om ze net niet te volgen. Want zo wordt het soms allemaal eenheidsworst.

                          Maar ik veronderstel dat je ze best eerst leert, vooraleer je ze breekt
                          Horsm wat de sterk belichte stammen betreft kan je Photoshop terhulp roepen
                          plaatselijke belichtingstools met verstrooiborstel.(of met de toverstaf en
                          contrast en brightness)
                          Groeten Leon
                          http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
                          Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: herfst in "de Slangenburg"

                            welkom en nog een goede raad hoop ik, USM ( unsharp mask ) moet je toepassen maar met mate, hier is het wat teveel van het goede en dit vooral te zien aan de bomen in foto nr 1, beter is hier de CA van de lens boven aan de randen van de takken met de lucht te trachten weg te werken ( dit noemt men miereneuken - pixelpepen enz )

                            Comment


                            • #15
                              Re: herfst in "de Slangenburg"

                              #Hallo miereneuker.....!! ?
                              Van dat sharpen daar heb je gelijk in even uitleggen hoe dat komt....
                              Ik ben eerst in Photoshop bezig geweest en heb daar ook 'n ietsje gesharpt. Daarna bordermaker en die sharpt ook een weinig en dat heb ik te laat in de gaten gehad. .. Vandaar.
                              beter is hier de CA van de lens boven aan de randen van de takken met de lucht te trachten weg te werken Hoe bedoel je...? werk nog maar net twee maandjes met dit prog. Wat betreft het compliment van de compo bedankt! (toch een opstekertje!)
                              Maar wel bedankt voor je uitgebreide commentaar.
                              Trouwens mooie "koppen"op je website geweldig!

                              #Decale. Ik ga er na de uitleg mijn best voor doen.

                              #Stefken ik ga er wat aan proberen te doen.

                              #F@bke. ik ben geen nudist maar kom zeker 3x per week in de souna

                              Digikam. Nou om die vraag even in het kort te beantwoorden......ik heb er nog te weinig verstand van (3 mnd) maar dat van de ISO begrijp ik. Hoe lager hoe beter (minder ruis) Ik ga nu ook fanatiek aan de gang met diafragma tijd en ISO. Hou mijn volgende posts maar in de gaten. Je mag me afschieten als er iets niet goed gaat. Ik heb graag een rugzak vol.

                              #Hanske. Ik heb je wel lekker bezig gehouden zeg. Nogmaals sorry.
                              Leuk dat een ieder hier zo snel reageert. Als beginner heb je daar veel aan en dan maar weer in de praktijk gaan doen.

                              allen bedankt en tot de volgende sessie want die komt er hoor!

                              marwil.
                              Last edited by horsm; 19 december 2005, 16:30.
                              2x Canon met wat glaasjes....proost!!

                              Comment

                              Working...
                              X