Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste foto's: Fietstocht.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste foto's: Fietstocht.

    Hallo,
    Ik weet niet vel over fotografie, maar ik wil er wel meer over te wten komen.
    IK zou graag binnen een paar jaar mooie foto's kunnen maken, Misschien koop ik mij dan een deftig toestel.
    Nu heb ik deze camera:
    Camera Model: Nikon Coolpix 4600
    Lens: 34-102mm
    Sluitertijd: 4sec. tot 1/3000sec.
    Diafragma: Max. f/2.9 Min.f/4.9
    ISO: Auto
    Belichting Compensatie: -2EV to +2EV in 1/3EV steps
    (deze dingen heb ik opgezocht, weet zelf niet wat ze betekenen)





    Alstublieft.

  • #2
    Re: Eerste foto's: Fietstocht.

    Vast en zeker zijn er on-line interessante links en tips te vinden over fotografie, alsook in elke BIB.
    Als je inderdaad hier meer over wil te weten komen, raad ik je aan je daar in te verdiepn of eens uit te kijken of er plaatselijk (soms bij de culturele centra in de buurt), geen cursus fotografie voor beginners wordt gegeven.
    En natuurlijk ook BD blijven volgen en vooral de commentaren op anderen hun foto's lezen, kwestie van uit anderen hun fouten te leren
    www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

    Comment


    • #3
      Re: Eerste foto's: Fietstocht.

      Ok bedankt.. Zal eens rondzoeken, Comentaar over de foto's ?

      Comment


      • #4
        Re: Eerste foto's: Fietstocht.

        Yo hekje , de 2de foto steekt er bovenuit, zeker qwa scherpte dan... Compositie is ook niet mis, maar het is misschien net iets te mistig. (ook al kun je daar niet veel aan doen)

        Over je exif (de sluitertijd etc...): je hebt de waarden die je camera aankan gepost, terwijl het de bedoeling is dat je die van je foto post. Daar is een keihandig progje voor; dat HIER te vinden is. Moest je nog vragen hebben, je weet me te vinden op msn hé!
        www.geertvanhertum.be

        Comment


        • #5
          Re: Eerste foto's: Fietstocht.

          Inderdaad, Handig programma.
          Dank uwel, Ik ga volgende week de Macro functie eens testen.

          Comment


          • #6
            Re: Eerste foto's: Fietstocht.

            Ik heb nog een foto genomen, maar wou hiervoor geen nieuwe topic maken.


            Edit Mod : slechts 3 foto's per topic toegestaan ...
            Last edited by Hanske; 23 december 2005, 21:06.

            Comment


            • #7
              Re: Eerste foto's: Fietstocht.

              hallo hekje, van harte welkom op het BD-forum. we beginnen bij het begin. jouw 3 eerste foto's zijn niet zo heel sterk, maar ja je bent dan ook nog een absolute beginner (net als ik trouwens ) trek het jezelf vooral niet aan, ik fotografeer al van mijn 4de, ben nu al 20 jaar en weet ook bijna niks wat die exif allemaal betekent, ik hoop dat dat nog komt

              jouw eerste foto is wel ok, maar het is niks speciaals, een weggetje naast een hekje, dat kom je bijna overal tegen. het was die dag ook mistig, maar misschien was dat wel jouw bedoeling, je vond dat mss mooi en dacht "het is nu het moment om hem te schieten". in dat geval geef ik je gelijk, anders zou ik zeggen: wacht tot het beter weer is om foto's te gaan schieten. soit van de eerste 3 foto's is de 2de een mooie die steekt er met kop bovenuit. de 3de vind ik maar niks sorry maar een kraan in de mist boeit me niet echt....

              die paddestoelen die je nu net postte konden eigenlijk beter als ik jouw was ging ik erbij op mijn buik liggen als ik die foto nam. of ik plaatste het fototoestel op de grond/net boven de grond vlak/rechtvoor het onderwerp. het hek links in de hoek (dat trouwens onscherp is) is storend. de compo is volgens mij wat minder. ik had de paddestoelen "wat het onderwerp van de foto is veronderstel ik" liever groter gezien zodat de storende elementen (hek en boom op de achtergrond) niet op de foto zouden staan

              ik post nog een foto van mij (ik beweer niet dat die perfect is) gewoon om je te helpen. ik vind de compo van de paddestoelen die ik enkele maanden geleden heb genomen veel beter (centraal in het beeld en de camera net boven de grond gehouden en recht voor het onderwerp). nu enkele maanden later vind ik die foto die ik toen indertijd goed vond, nu veel minder. er staat een speld op en de grassprietjes zijn in deze foto de storende elementen. maar ik vind mijn compo wel beter dan de jouwe .dat ik dat nu zie is echt wel te danken aan BD. door kritiek van anderen en zelfkritiek leer je bij. soit ik hoop dat je mijn kritiek niet als een aanval ofzo beschouwd want ik doe het alleen maar om jouw te helpen




              ik zou zo zeggen
              keep on trying



              vriendelijke groetjes,
              StevenVH

              Comment


              • #8
                Re: Eerste foto's: Fietstocht.

                Hartelijk bedankt..
                Zo leer je inderdaad bij, ga morgen waarschijnlijk terug naar de paddenstoel en zal die opnieuw fotograferen. Rekenig houdend met het geen je gezegt hebt. Ik ben echt absolute beginner, en mijn toestel is ook niet al te deftig.
                Maar ik ga zeker verder.
                Alvast bedankt.

                Comment


                • #9
                  Re: Eerste foto's: Fietstocht.

                  Ben vandaag nieuwe foto's gaan nemen van die paddenstoel (nieuwe spelling ) Nuja, die draad krijg ik dus niet weg, wanneer de draad er niet opstaat, staat de straat erop. Ik vind dat er iets mis is met het licht, maar weten jullie wat en hoe kan ik dit dan beter krijgen ?


                  Edit Mod : slechts 3 foto's per topic toegestaan ...
                  Last edited by Hanske; 23 december 2005, 21:06.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eerste foto's: Fietstocht.

                    dit is al veel beter hekje proficiat! je maakt echt vorderingen


                    je zegt dat je die hek niet wegkrijgt, dan kan je jezelf de vraag stellen: neem ik hem of neem ik hem niet. in mijn geval zou ik die foto mss best wel nemen maar hem niet posten. ik post enkel foto's van bv. paddestoelen wanneer ik denk dat er geen of bijna geen storende elementen aanwezig zijn. ik neem op een dag dat ik eruit trek om foto's te nemen soms wel tot 200 foto's per dag. daar schieten er 2 of 3 van over om op dit forum te zetten. om u maar eens een voorbeeld te geven. dus als je er nog eens op uit trekt om foto's te nemen, neem er dan verschillende op verschillende locaties in het bos en neem er de mooiste uit om op dit forum te plaatsen. ik ben er zeker van dat er mooiere locaties te vinden zijn.

                    over dat licht daar ben ik geen kenner van, maar ik heb de indruk dat het nogal donker was toen je die foto genomen hebt. heb je toen gefiltst?


                    groetjes
                    StevenVH

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eerste foto's: Fietstocht.

                      Dankje voor je PM en comments.

                      Ik kom deze zwam dagelijks tegen als ik naar school fiets, daarmee.. ben er niet speciaal naar gaan zoeken, Het was nieet donker, maar heb wel geflitst. Het was rond 14.00uur.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eerste foto's: Fietstocht.

                        @Hekje :

                        Deze posting is al van enige dagen geleden , en waarschijnlijk niet eerder door de mods opgemerkt ( Lucky you ) , maar nu dus wel

                        Men mag per dag , per topic , 3 foto's laten zien. vandaar dat ik de andere foto's verwijderd heb. Deze mag je natuurlijk in een nieuw topic gewoon weer tonen


                        Tevens voldoet deze posting niet aan de eisen die in "Beginners" van toepassing zijn , en verplaats ik dit topic naar "Natuur en Landschappen".

                        Ik raad je aan even de F.A.Q en de diverse "gebruik van dit forum" postings eens door te lezen. Hier staan de spelregels zoals ze binnen BD gelden in omschreven.

                        gr mod Hanske
                        Last edited by Hanske; 23 december 2005, 21:13.
                        Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                        Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eerste foto's: Fietstocht.

                          geen idee over welke opnamen jullie het hebben, maar de eerste twee die ik hier wel zie, zijn prachtig, de compositie helemaal in orde en de sfeer te proeven.
                          kom maar met meer van dit werk, aan mij zeker besteed hoor.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eerste foto's: Fietstocht.

                            Dank u wel ^^
                            Had de regels gelezen, maar dacht dat het 3 foto's per dag was, en niet per topic. Sorry. En waarom bij landschappen, en niet bij beginners ? Bn toch een beginner ?
                            Alvast bedankt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eerste foto's: Fietstocht.

                              Oorspronkelijk geplaatst door hekje
                              En waarom bij landschappen, en niet bij beginners ? Bn toch een beginner ?
                              Alvast bedankt.
                              Lees het "Gebruik van dit forum" sticky van "Beginners" en je zult je vraag beantwoord zien
                              Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                              Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                              Comment

                              Working...
                              X