Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een rijke tomatenteler

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • een rijke tomatenteler

    Een rijke tomatenteler met gouden serres of is het toch de ondergaande zon
    die steeds verder onderging en minder licht gaf .







    Groetjes Vicky

  • #2
    Re: een rijke tomatenteler

    Heel goed gezien, Vicky!! Het lijken inderdaad gouden serres!

    Grtz,Fabienne
    Leef vandaag, niet morgen. Morgen is het weer vandaag.
    BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
    The name of the game is to fill the frame!
    http://Fabke.fotopic.net

    Comment


    • #3
      Re: een rijke tomatenteler

      Gefotografeerd door een fotografe die rijk is aan talent
      mvg,
      Ludo V.

      Comment


      • #4
        Re: een rijke tomatenteler

        Oorspronkelijk geplaatst door Ludo V.
        Gefotografeerd door een fotografe die rijk is aan talent
        Jij kan van glas goud maken!!!
        Is dit niet ergens gefotografeerd in de langdonken? Komt me zeer bekent voor.

        Comment


        • #5
          Re: een rijke tomatenteler

          Oorspronkelijk geplaatst door Ludo V.
          Gefotografeerd door een fotografe die rijk is aan talent
          juist geformuleerd hoor enkel ontbreekt " niet alleen ........."

          Comment


          • #6
            Re: een rijke tomatenteler

            Alhoewel het niet al goud is wat blinkt, zie ik hier toch drie zeer "rijke" opnamen hoor! Of groeien daar toch gouden tomaten
            Heel mooi, Vicky
            VG
            CoMiek

            Comment


            • #7
              Re: een rijke tomatenteler

              aan het einde van de regenboog

              Mooi gevangen

              Comment


              • #8
                Re: een rijke tomatenteler

                De eerste en de tweede voor mij: vooral wat compo betreft dan: overheersend horizontale lijnen. Bij de tweede vind ik het standpunt in dit opzicht ook goed gekozen: je ziet enkel 'voorkanten' van serres en die horizontaliteit wordt hier ook vrij goed bewaard.
                De kleuren zijn ook heel mooi: vooral het contrast in doffe en heldere kleuren geeft een xtra tintje aan de sfeer.
                Caro
                www.myspace.com/photocaroline

                Comment


                • #9
                  Re: een rijke tomatenteler

                  Prachtig gezien! Mooie kleuren en compo's.
                  "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

                  Comment


                  • #10
                    Re: een rijke tomatenteler

                    hoe kom je er op.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: een rijke tomatenteler

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk
                      hoe kom je er op.
                      grt,bouk.
                      Bouk, dat vraag ik me al niet meer af bij Vicky, mooie reeks Vicky.
                      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                      Comment


                      • #12
                        Re: een rijke tomatenteler

                        Mooie reeks Vicky, vooral de tweede, het is al goud wat er blinkt.
                        Groeten Omega.

                        www.digiwaart.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: een rijke tomatenteler

                          Oorspronkelijk geplaatst door servo
                          Jij kan van glas goud maken!!!
                          Is dit niet ergens gefotografeerd in de langdonken? Komt me zeer bekent voor.
                          Servo deze foto's zijn genomen in de velden in Noorderwijk bij idd een rijke tomatenteler allé ofwel ene met veel schulden want als je al zijn serres ziet


                          @ iedereen : bedankt voor de fijne reacties
                          Groetjes Vicky

                          Comment


                          • #14
                            Re: een rijke tomatenteler

                            Prachtig idee...én fraaie foto's
                            Indien je dit zou lukken mag je ook mijn "kroppekes" vergulden
                            Servo deze foto's zijn genomen in de velden in Noorderwijk bij idd een rijke tomatenteler allé ofwel ene met veel schulden want als je al zijn serres ziet
                            Die laatste stelling zit er waarschijnlijk weinig naast....indien hij al die duizenden euros effectief zou bezitten zou hij zich al die zware bekommernissen niet meer op de hals halen....
                            denk maar terug aan een paar dagen geleden bij die zware sneeuwval waar vele serres het hebben begeven....voor hen is dit een ware catastrofe...
                            Eer je dit hebt opgeruimd en opnieuw gestart bent....hoef er waarschijnlijk geen "tekeninksken" meer bij te maken...
                            D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                            BD0290BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: een rijke tomatenteler

                              Omdat ik deze reeks niet je mooiste vind, -idee is naar mijn idee sterker dan de foto’s, hetgeen
                              bijlange na niet wil zeggen dat ze slecht zijn,- maar ik had zo iets van, jaja, en heb vervolgens
                              een (langdurige) visite aan je website gebracht.
                              Ik zal mijn lofzang niet onder een warm poëtisch dekentje wegstoppen; al zou dit op deze lange,
                              luie herfstavonden wel eens even zalig kunnen zijn als een pull met rolkraag in de winter… maar
                              ik dacht gewoon dat het deze ene keer volstond om gewoon eventjes neer te schrijven wat ik er
                              werkelijk van vind.
                              Dat kan ik namelijk ook. Soms.

                              Fotografie. Hele bibliotheken zijn er volgeschreven over een “juiste timing”. Over het hoe en het
                              precies kadreren. Over de gave van ‘t zien. Het zien wat er binnen een frame past, of misschien
                              nog belangrijker: de gave om te zien wat er niet binnen past.
                              Hoe diagonale, horizontale of denkbeeldige lijnen de toeschouwer op het juiste pad leiden en hem
                              of haar bij de hand nemen om te laten zien wat wij willen dat hij of haar ziet.
                              Allemaal belangrijk natuurlijk. Bovendien zijn dit heel duidelijke richtlijnen. Dingen die je met een
                              beetje goede wil kan leren, kan beheren, en dus naar believen kan toepassen.
                              Maakt het een betere fotograaf van je? Zeker weten. Maar daardoor ben je nog lang geen goede;
                              speciale; laat staan een uitzonderlijke fotograaf.
                              Waarom niet? Daar zal ik later eens uitvoerig op terugkomen…
                              Vergeten wordt te vaak dat het niet kennis is, niet een bepaalde know how, niet een trefzekere en
                              speciale techniek, noch een specifieke of unieke visie (of hoe zulke zaken in bepaalde kringen ook
                              genoemd mogen worden) om uitzonderlijke foto’s te trekken, te tonen, maar dat het een instinct
                              is.
                              Iets dat een tikkeltje verder gaat dan de rede.

                              De menselijke rede is het denkvermogen dat de werkelijkheid waar het deel van uitmaakt tracht te
                              doorgronden. Deze rede is aan de ene kant kleiner en bescheidener dan het geheel waar 't deel van
                              is en dat het tracht weer te geven, en aan de andere kant groter, anders.
                              Dit groter en anders is wat dat je zou kunnen omschrijven als het instinct.
                              Mensen danken hun intelligentie vaak aan hun gebrek aan instinct: zij moeten kiezen en beoordelen,
                              waar in hun ogen minder begaafde mensen precies minder keuze en minder oordeel hebben en alleen
                              hun eigen voor- of afkeur laten gelden.
                              Zo voelen zij zich hierdoor sterker en gesterkt. Soms zelfs beter. Het is de kunstenaar die hun toont
                              (kan tonen: voor wie het wenst te zien) dat deze opvatting een goedpraten -een rationaliseren- van
                              het eigen “dom zijn” is.
                              Instinct is namelijk geen gave, het is iets dat we verloren hebben. Het is iets dat we bij kunstenaars
                              terug kunnen vinden. Vaak zonder te weten waarom we er langer bij blijven stilstaan, waarom we er
                              gefascineerd en geboeid naar kijken, waarom we soms zo ontroerd zijn bij het aanschouwen van iets,
                              dat ons zo vertrouwd en tegelijkertijd zo nieuw voorkomt.
                              Zoals jouw foto's ons keer op keer tonen. Proficiat.
                              Voor een handjevol meer prenten....

                              Comment

                              Working...
                              X