Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herfstimpressies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Herfstimpressies

    Deze namiddag wat herfstfoto's zitten bewerken. De kleuren zijn wel niet echt realistisch maar er wordt toch wel een bepaalde sfeer opgeroepen.
    Of vergis ik me?







    MVG
    CoMiek

  • #2
    Re: Herfstimpressies

    wat de foto's betreft ja ,wat de kleuren betreft ...maar da's mijn mening hé.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Herfstimpressies

      Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper
      wat de foto's betreft ja ,wat de kleuren betreft ...maar da's mijn mening hé.
      Aan het aantal reacties te zien, Macroshopper, heb je volledig gelijk. Misschien had ik die beelden wel in "Fotobewerking" moeten plaatsen. De kleuren zijn niet echt, maar da's juist de bedoeling.
      Trouwens, dank je wel voor de reactie.
      VG
      Miek

      Comment


      • #4
        Re: Herfstimpressies

        Zelf ben ik ook niet zo gek op de kleuren: ze zijn té. (de tweede is wat dat betreft nog de beste imho) Ik vind het spelen met licht wel goed: zon en schaduwvlekken: doet wat impressionistisch aan.
        Caro
        www.myspace.com/photocaroline

        Comment


        • #5
          Re: Herfstimpressies

          deze techniek in beperkte mate uitgevoerd kan echt een zeer mooi resultaat geven, hier echter is het tot ver boven het aanvaardbare gedaan om nog natuurlijk over te komen, spijtig anders goede composities

          Comment


          • #6
            Re: Herfstimpressies

            'k ben het eens met Roland. De compo's en kleuren zijn goed maar de bewerking is té
            Groetjes Vicky

            Comment


            • #7
              Re: Herfstimpressies

              De bomen krijgen eerder een lente-kleurtje
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Herfstimpressies

                Bedankt iedereen

                Miek.

                Comment


                • #9
                  Re: Herfstimpressies

                  de kleuren mogen dan wel overdreven zijn, maar ik vind het resultaat wel een unieke sfeer uitstralen, geeft me een sprookjesindruk. Ik neem aan dat realistische kleuren niet aan de orde waren, en dit hoeft ook niet altijd me dunkt. Voor mij dus met voorkeur voor eerste foto.

                  Greetz
                  BtV
                  A good snapshot stops a moment from running away...
                  [D70 + some stuff...]

                  Comment


                  • #10
                    Re: Herfstimpressies

                    toch vind ik het wel mooi zo, misschien een beetje tè, maar ach voor mij kan het nog.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Herfstimpressies

                      Aangezien je zelf al aangeeft dat ze niet echt realistisch zijn, hoef ik me daar dus ook geen zorgen over te maken. Al vind ik ze wel realistisch, maar dan op zo'n technicolor manier. Oud Hollywood of zo.
                      Dit gezegd zijnde vind ik ze best wel mooi; je kan er naar zitten kijken met de armen rond je opgetrokken benen, en je afvragen wanneer iets of iemand te voorschijn komt. En dat is altijd beter dan monkelend iets anders te gaan zoeken.
                      Voor een handjevol meer prenten....

                      Comment


                      • #12
                        Re: Herfstimpressies

                        Lekker harde kleuren die direct de aandacht vragen.
                        Het is niet natuurlijk meer maar toch kan dit voor mij, maar niet altijd hé.
                        Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

                        Comment


                        • #13
                          Re: Herfstimpressies

                          Ik vind deze foto's heel bijzonder. Ondanks dat ze niet realistisch zijn wat betreft de kleuren, geven ze wel zeker een gevoelsindruk. Fotografie hoeft niet altijd de zo exacte mogelijke weergave van de werkelijkheid te zijn. Dat is een onderdeel van de fotografie. Wat je hier gedaan hebt is het werkelijk beeld versterkt naar jouw gevoelswaarde die je aan dit stukje natuur hebt ervaren. Een soort impersionisme dus.. Een ander deel van de fotografie, waar niks mis mee is hoor. Dit kan zeker een keertje en het eindresultaat spreekt mij zeer aan..

                          Groetjes,
                          Bart

                          Comment


                          • #14
                            Re: Herfstimpressies

                            Oorspronkelijk geplaatst door BartK
                            Ik vind deze foto's heel bijzonder. Ondanks dat ze niet realistisch zijn wat betreft de kleuren, geven ze wel zeker een gevoelsindruk. Fotografie hoeft niet altijd de zo exacte mogelijke weergave van de werkelijkheid te zijn. Dat is een onderdeel van de fotografie. Wat je hier gedaan hebt is het werkelijk beeld versterkt naar jouw gevoelswaarde die je aan dit stukje natuur hebt ervaren. Een soort impersionisme dus.. Een ander deel van de fotografie, waar niks mis mee is hoor. Dit kan zeker een keertje en het eindresultaat spreekt mij zeer aan..

                            Groetjes,
                            Bart
                            Ja hallo Bart, zo mooi kon ik het niet gezegd krijgen hoor! Het doet heel goed om eens zoiets te kunnen lezen, waarvoor biezonder hartelijk dank.

                            Trouwens ook beste dank aan de andere mensen voor hun reacties

                            Comment

                            Working...
                            X