Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tegenlicht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tegenlicht

    ik vond deze wel iets hebben, wat denken jullie ervan ?




    Dirk

  • #2
    Re: tegenlicht

    Zeer sterke foto, zowel kleur als compositie. Geweldig zo'n laaghangende wolken
    Maar ik merk nu ineens dat de klok van de server blijkbaar op het zomeruur is blijven staan... Mods?

    Mvg

    Comment


    • #3
      Re: tegenlicht

      Ik vind de kleuren net iets té en jammer van de uitgebrande zon. Verder heel mooie wolkenpartij, lucht en strand.

      Grtz,Fabienne
      De enige plaats waar succes vóór werk komt, is het woordenboek.
      BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
      The name of the game is to fill the frame!
      http://Fabke.fotopic.net

      Comment


      • #4
        Re: tegenlicht

        Oorspronkelijk geplaatst door F@bke
        Ik vind de kleuren net iets té en jammer van de uitgebrande zon. Verder heel mooie wolkenpartij, lucht en strand.

        Grtz,Fabienne
        De enige plaats waar succes vóór werk komt, is het woordenboek.
        Dat is ook mijn gedacht
        Groetjes Vicky

        Comment


        • #5
          Re: tegenlicht

          moet kunnen een wat ongewone maar surrealistische bewerking, maar toch eigelijk helemaal niet slecht
          enkel spijtig dat ofwel die vlieger niet in de blauwe lucht ging of misschien was weggecloond je hebt het niet steeds zoals je zou willen

          Comment


          • #6
            Re: tegenlicht

            Ja, de kleuren, zijn inderdaad op de grens, maar ik vond het kunnen ...
            Wat de zon betreft, ik denk niet dat het mogelijk is om met 1 foto zo'n contrastverschil te overbruggen of wel ? (en hoe ?)

            Volgens mij zou de foto inderdaad sterker geweest zijn met de vlieger in de blauwe lucht maar ja ...

            Comment


            • #7
              Re: tegenlicht

              Een mooie foto, compositie en vooral een pracht scherptediepte. Jammer van die overbelichte zon, en de kleur is net teveel van het goede.

              Er is een mogelijkheid om dat uitbranden te voorkomen, twee foto's maken en de een goed onder te belichten, daarna in ps met lagen op elkaar zetten. maar hoe?
              Ik ben ook geen ps expert.
              Mvg, drh

              "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

              Comment


              • #8
                Re: tegenlicht

                Wat dat uitbranden van de zon betreft, als je met je eigen ogen naar de zon kijkt, heb je toch ook een tijdje vlekjes op je netvlies, dus die overstraling hier moet wel kunnen, vind ik.

                Ik vind het een prachtige foto! Heel mooie kleuren. Die vlieger had ik zelfs niet eens gezien. Enig minpuntje vind ik de plaatsing van de horizon. Alsof je niet kon kiezen wat belangrijk was: wolken of strand. In dit geval zou ik het aandeel "strand" verkleinen en meer van de lucht tonen, met zulke mooie kleuren. Of neem twee foto's: eentje met veel lucht en eentje met veel strand en ga achteraf vergelijken welke het beste overkomt...
                "A creative man is motivated by the desire to achieve, not by the desire to beat others." (Ayn Rand)

                Comment


                • #9
                  Re: tegenlicht

                  Oorspronkelijk geplaatst door drh
                  Een mooie foto, compositie en vooral een pracht scherptediepte. Jammer van die overbelichte zon, en de kleur is net teveel van het goede.

                  Er is een mogelijkheid om dat uitbranden te voorkomen, twee foto's maken en de een goed onder te belichten, daarna in ps met lagen op elkaar zetten. maar hoe?
                  Ik ben ook geen ps expert.
                  heel simpel, je sleept bvb. de donkere foto in de bleke die bovenaan staat in het rijtje, je maakt dat de bovenste geselecteerd staat, je klikt op het icoontje onderaan ( in PS) ad layer mask en verft dan met een borstel gewoon het donkere gedeelte door ( wel zien dat zwart gelecteerd staat)
                  voila
                  Een andere opmerking is echter dat men uiteindelijk van een foto soms onmogelijke zaken vraagd zoals scherpte van begin tot oneindig, contrasten die onze verbeelding overtreffen, om kort te zijn, zaken die zelfs onmogelijk zijn met onze ogen , men zou nu en dan dat zich wel eens mogen realiseren, ik heb de indruk dat men dit teveel vergeet.) dit alles is nat mijn persoonlijke visie hé

                  Comment


                  • #10
                    Re: tegenlicht

                    een en al warmte en energie.
                    speciale kompositie, met sterke kleuren.

                    Comment


                    • #11
                      Re: tegenlicht

                      is de voorgrond opgehelderd geweest ?
                      want zit precies vol ruis
                      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                      Comment


                      • #12
                        Re: tegenlicht

                        @rafael, je hebt gelijk dat ik getwijfeld heb tussen strand en lucht, maar omdat ik de vormen in het zand zo mooi vond en de lucht er ook mocht wezen heb ik de como zo gelaten, je moet maar eens scrollen, met minder strand is dit een minder sterke foto (vind ik dan toch)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
                        is de voorgrond opgehelderd geweest ?
                        want zit precies vol ruis
                        Ja, mijn belichting was eerder gemaakt om de zon niet teveel te laten uitbranden, dus de rest was onderbelicht ...
                        Nu ik moet zeggen op het origineel zit er veel minder ruis hoor maar dit is mischien een goed voorbeeld waar raw een veel beter resultaat had kunnen geven. (Andere tips zijn natuurlijk ook welkom)

                        Zoals we kunnen zien voor de ene zijn de kleuren er over, voor de andere juist prachtig, over smaken en kleuren ....


                        Bedankt aan iedereen voor de comments

                        Groeten

                        Dirk

                        Comment


                        • #13
                          Re: tegenlicht

                          Mooi
                          Ik hou wel van gesatureerde kleuren

                          Enkel jammer dat die horizon midden in de foto staat
                          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: tegenlicht

                            prachtig, ik hou wel van die "speciallekes"
                            idd een beetje spijtig van de plaatsing van de horizon maja...
                            Last edited by Hellcat; 11 november 2005, 12:54. Reden: typfout ;-)
                            [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                            Comment


                            • #15
                              Re: tegenlicht

                              Ik vind deze foto gewoonweg prachtig. Qua kleuren, qua compositie... Heeel speciaal!!!!
                              Nikon D200 | Nikon D700 | SB600 | SB910 | Tokina 11-16 | Nikon 18-70 | Nikon 24-70 | Nikon 105 Micro | Nikon 80-200 AF D ED
                              http://<span style="color:Navy">www....ions.be</span> - http://<span style="color:Silver">ww...lens.be</span>

                              Comment

                              Working...
                              X