Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Waterschei: modellen wachten hopeloos, hoe oplossen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD Waterschei: modellen wachten hopeloos, hoe oplossen?

    Hallo iedereen die meegedaan heeft aan de SD in Waterschei,


    Ik weet niet wat er scheelt, maar er komt maar geen shot in de zaak voor de modellen. Mijn 5 modellen wachten nog steeds op hun foto's

    Wij fotografen moesten eind september de foto's binnendoen. We zijn nu bijna 2,5 maand verder en de modellen hebben nog geen idee hoe en wanneer ze hun foto's mogen verwachten Moest er een adres doorgestuurd worden of hoe is dit geregeld???

    Ik heb al meerdere mails gekregen van ongeduldige modellen, het wordt toch hoog tijd dat er een reactie komt.

    Graag een seintje zodat ik ze kan verwittigen! Hoe gaan we dit nu oplossen?


    Greetz, RonnyE

  • #2
    Re: SD Waterschei: modellen wachten hopeloos, hoe oplossen?

    Misschien nog een beetje geduld , ik denk dat de meeste cd's opgestuurd werden.
    Kijk hier eens http://forum.belgiumdigital.com/show...highlight=umco
    Digitale groeten
    K.J.W.

    Comment


    • #3
      Re: SD Waterschei: modellen wachten hopeloos, hoe oplossen?

      G#@%#^^%*$ Hier baal ik van hè. Ik heb het naar mijn zin gehad op die modellendag. Zo erg zelfs dat ik serieus meer wil gaan doen met modellen. Vandaar dat ik ook lid ben geworden van fwg Den Helder. Ze hebben daar een modellen groep met duidelijke regels.

      Als je met een van de modellen werkt uit de groep, is het model de baas (zij bepaalt wat er met de gemaakte foto’s mag) En het model heeft binnen 3 weken het gemaakte werk of op cd, of een aantal afdrukken die samen zijn uitgezocht.

      Ik ben iemand die zijn afspraken na komt. En baal er dan ook stevig van dat de modellen nu nog steeds op hun foto’s zitten te wachten. Oké mijn foto’s zullen nu niet van het niveau zijn die ze graag in hun portfolio willen steken. Maar toch hebben zij er recht op! Zo zullen die meiden er snel zin in hebben om nog eens met ons te willen werken. (Ik wil namelijk bestwel met een paar modellen in alle rust nog eens een shoot doen)

      Nu wil ik de organisatie niet afvallen. Maar dan regelen we het zelf wel weer. Als de modellen even laten weten welke foto’s ze van mij willen, dan stuur ik ze wel per e-mail.

      Ze staan hier op naam: http://www.johanbruyn.nl/modellen.htm
      Canon EOS 7D mark II & EOS 40D | 50mm f1.8 | 24-70mm f2.8 | 70-200mm f4 | 300mm f4 | 1.4xII

      Comment


      • #4
        Re: SD Waterschei: modellen wachten hopeloos, hoe oplossen?

        idem als Tijgerhaai, mijne staan hier. www.fotomon.nl

        als ze de fotos willen hebben, even een mailtje, en ze komen eraan
        Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

        Comment


        • #5
          Re: SD Waterschei: modellen wachten hopeloos, hoe oplossen?

          Ik zie Umco deze avond. Ik zal eens vragen hoever hij staat.

          Comment


          • #6
            Re: SD Waterschei: modellen wachten hopeloos, hoe oplossen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Tom
            Ik zie Umco deze avond. Ik zal eens vragen hoever hij staat.
            Doe h'm de groeten
            http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

            Comment


            • #7
              Re: SD Waterschei: modellen wachten hopeloos, hoe oplossen?

              Onderschat niet hoeveel werk het is om na een modellendag alle cd's samen te stellen! Je kan er ook maar pas aan beginnen als alle foto's van alle deelnemende fotografen binnen zijn. 75 fotografen, 35 modellen en een hele namiddag foto's maken = een berg foto's. Ik ga er van uit dat Umco weldra rond is met het aanmaken en verzenden van de CD's.
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #8
                Re: SD Waterschei: modellen wachten hopeloos, hoe oplossen?

                Oorspronkelijk geplaatst door Triker
                Doe h'm de groeten
                Van mij ook
                D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                www.langenacker.nl

                Comment


                • #9
                  Re: SD Waterschei: modellen wachten hopeloos, hoe oplossen?

                  @Noname: Groetjes van Flee
                  http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                  Comment


                  • #10
                    Re: SD Waterschei: modellen wachten hopeloos, hoe oplossen?

                    Ja ok, maar had het dan niet beter geweest aan de inkom iedereen zijn naam - e-mailadres - telefoonnummer (eventueel) - gewoon adres op te vragen en zodoende eigenlijk alles zelf te regelen???

                    En dan een maand na de feiten keer te kijken bij de modellen wie allemaal haar foto's gekregen heeft en of ze op tijd waren?

                    Greetz
                    Dj

                    Comment


                    • #11
                      Re: SD Waterschei: modellen wachten hopeloos, hoe oplossen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Triker
                      @Noname: Groetjes van Flee

                      Dankje
                      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                      www.langenacker.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: SD Waterschei: modellen wachten hopeloos, hoe oplossen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djamila
                        Ja ok, maar had het dan niet beter geweest aan de inkom iedereen zijn naam - e-mailadres - telefoonnummer (eventueel) - gewoon adres op te vragen en zodoende eigenlijk alles zelf te regelen???
                        Is er niet heel veel tijd verloren gegaan door het niet kunnen benoemen van modellen ?

                        Misschien een simpele suggestie voor de fotografen voor de volgende modellenshoots : Zorg voor papier en schrijfgerief. Schrijf op een stuk papier de naam van het model dat je gaat fotograferen. Laat het model het blad vasthouden, neem van model + papier één foto vóór je de shoot begint en je hebt geen probleem meer om te weten welk model op de daaropvolgende reeks foto's staat ... en heb je van al je getrokken modellen toch minstens een naam ...
                        Die enkele bijkomende foto's zullen wel niet echt bestemd zijn voor de modelportfolio maar het bespaart IMHO de fotograaf heel wat tijd en gesakker nadien ...
                        Mijn fotowebsite : www.filover.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: SD Waterschei: modellen wachten hopeloos, hoe oplossen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door filipo
                          Is er niet heel veel tijd verloren gegaan door het niet kunnen benoemen van modellen ?
                          Inderdaad. Zowel voor als tijdens de shooting day werd door de organisatie aangegeven dat er een overzicht van alle modellen met hun namen online gezet zou worden, naar analogie met Winterslag. Ik denk dat velen daar op rekenden.

                          seppuku.

                          Comment


                          • #14
                            Re: SD Waterschei: modellen wachten hopeloos, hoe oplossen?

                            Misschien nuttig voor in de toekomst.
                            Ikzelf heb een programmaatje geschreven waarbij ik heel eenvoudig alles inlees, en later kan selecteren en groeperen op diverse wijzen.
                            Daarnaast laat het toe op heel eenvoudige wijze exif-data te exporteren in een soort database.
                            Indien iedereen met zijn camera, een eigen naamgeving zou geven aan zijn beelden, dan kan je al direkt eeen opdeling hebben volgens auteur.
                            In de comment-sectie, kan je heel gemakkelijk tekst plaatsen. Dit kan in diverse programma's zoals bv irfan. Ik kan dat in mijn progje ook en wel zo, dat ik een hele lijst maak en de toevoeging dan gebeurt wanneer ik wil.
                            Via dit veld, mits afspraak kan ook heel eenvoudig sortering, opdeling gebeuren.
                            De CD van Dendermonde is indertijd zo opgesteld geworden.
                            Kopbrekens bij dit alles is de snelheid waarmee de gebruiker zijn CD aan de opsteller overmaakt. En, .... dat kan vaak heel lang, lang, lang duren. En inderdaad, zolang de laatste ontbreekt, kan je niets aanvangen, beginnen.

                            Dus, boodschap, indien Umco nog steeds niet klaar is, gooi geen verwijten naar hem, begin niet te balen, maar kijk eerst even indien wel iedereen al de cd heeft opgestuurd. Misschien effen eerst op die achterblijvers balen, dan Umco voor schut te zetten.
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #15
                              Re: SD Waterschei: modellen wachten hopeloos, hoe oplossen?

                              Ooh maar ik zou voor geen haar op mijn hoofd hem verwijten!

                              'k Vind gewoon de aanpak niet denderend....

                              Eerst opsturen naar Umco, die dan alles moet goed zetten en daarna terug alles moet versturen....

                              Mijn gedacht: Vanaf 10 foto's een cd die je rechtstreeks opstuurt naar het model in kwestie, minder moet maar per mail gebeuren....

                              Greetz
                              Dj

                              Comment

                              Working...
                              X