Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

herfst

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • herfst

    Hallo iedereen,
    Ik ben echt een beginner, en omdat ik enorm graag de natuur zie, wandelen en fietsen we véél.
    Omdat het dan gemakkelijk is geen te grote camera mee te hoeven nemen, maar iets dat gemakkelijk in een buideltasje, of jaszak kan verdwijnen, heb ik voor een Nocon Coolpix 4600 gekozen, omdat dit toch hel wat functies heeft, en toch klein is. En omdat ik echt een beginner ben, was ik ook niet van plan zo direct een duur toestel te kopen, maar als het wat meevalt, .... Wie weet.
    Hier zie je dus mijn eerste probeersels.








    Geef maar jullie ongezouten mening, zodat ik wat kan bijleren.

    MVG
    Marleen

    PS : Ik hoop dat de foto's niet te groot zijn, zo ja, zeg het mij dan ook AUB, want dan verklein ik ze nog wat. Op sommige dingen ben ik nog echt een leek, en moet ik zoeken.
    Marleen Stallaerts - Erembodegem
    Canon 1000D
    welkom op mijn fotopagina

  • #2
    Re: herfst

    De eerste foto zegt mij persoonlijk niet echt veel en mis ook wat scherpte...; het kleurenspel vind ik dan persoonlijk weer wel mooi...

    Bij de Tweede foto storen mij vooral de grassprieten en takje op de voorgrond en is de lucht nogal fel uitgebrand...

    de derde foto vind ik persoonlijk de meest geslaagde, mooie kleuren en scherpte..alleen had ik persoonlijk langs de linkerkan er een flink stuk afgesneden.....

    Comment


    • #3
      Re: herfst

      Voor een absoluut beginner, helemaal niet slecht
      foto 1 valt op door zijn originele standpunt dus geslaagd, compo van foto 2 vind ik zeker niet slecht alleen mis ik scherpte hier en daar, foto 3 is dan voor mij althans minder geslaagd hier heb je geflitst met gevolg dat het allemaal wat bleekjes ziet, ook mis ik hier scherpte en compo minder interessant,
      maar zoals gezegd voor een beginner, kan er dit best door
      Groeten Sensor

      Comment


      • #4
        Re: herfst

        Hoi Marleenvdd.

        Welkom op BD

        U had deze posting in "Beginners" gezet , maar in dat forum zijn er een paar spelregels. Deze kunt u lezen in "Gebruik van dit forum" welke bovenaan de pagina in dat subforum staat.

        Daar staat o.a in :

        Let op: Deze foto's moeten gerelateerd zijn aan elkaar en hetzelfde hoofdonderwerp tonen. Niet een dagje dierentuin met een aap, een wasbeer en een naakte molrat. Wel alleen die naakte molrat met bijvoorbeeld verschillende standpunten of belichtingen.

        Daar deze foto hier niet aan voldoet , heb ik hem verplaatst.

        gr Hans
        Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
        Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

        Comment


        • #5
          Re: herfst

          1) Verrassend standpunt, blijf hier mee experimenteren. Op deze foto ontbreekt inderdaad wel een scherp punt. Probeer iets echt scherp te krijgen dat ook nog voldoende groot is. Dus de stam beneden of anders het bladerdak boven.

          2) Dat de lucht ietsje uitgebrand is, mag om het onderwerp beter belicht te krijgen. Door de schaduw blijven de paddestoelen wel nog wat donker. Hier moet je al met een reflectiescherm (kan met een blad of folie ook al) of met flits. Maar dan je zal je al snel naar duurder materiaal moet ook.

          3) Ik vind de compo juist goed zo, de paddestoel niet in het midden is ok.

          Verdict: Prachtig resultaat, je hebt er oog voor. Doorgaan is de boodschap, je zal ongetwijfeld velen weten te bekoren met je plaatjes. Deze zijn nog voor verbetering vatbaar, maar zo mogen ook al gezien worden.
          Tot sluitertijd, Dirk

          Comment


          • #6
            Re: herfst

            Voor mij persoonlijk is een foto geslaagd wanneer ik een bepaalde sfeer zie of voel bij het bekijken ervan, vandaar dat ik de eerste niet geslaagd vind. Je ziet een boom, maar er zit - naar mijn mening - niks méér achter.
            Foto 2 en 3 vind ik stukken beter (herfstsfeer). Opgelet met het uitbranden bij foto 2. Uitbranden gebeurt oa wanneer je een object fotografeert met een zeer lichte achtergrond. Je zou dit kunnen voorkomen door diafragma wat te verkleinen en eventueel de flits te gebruiken. Hierdoor wordt je object wat lichter en de achtergrond zal dan minder uitgebrand zijn. Moest je hier de flits hebben gebruikt, dan zou de onderkant van de paddestoelen ook veel duidelijker zijn.Of misschien had je de paddestoelkes van een andere kant kunnen fotograferen...
            Foto 3 is vrij scherp, maar 't zou misschien nog beter zijn moesten de blaadjes op de voorgrond ook wat scherper zijn. Dit kan je doen door meer uit te zoemen en dichter bij je object te komen bijvoorbeeld.

            Johan.
            Argentinië album: http://users.pandora.be/jokkepics/

            Comment


            • #7
              Re: herfst

              inderdaad , mooie foto's voor beginneling , en zekers mooie standpunten en tja de laatste is dan voor mij ook alweer de meest geslaagde mooie kleuren en zekers goed beginners standpunt genomen , enige wat ik zou zeggen hier en daar beetje uitsnijden en je komt er wel...
              In alle geval welkom en hopelijk nog meer postings van je te zien...

              zonnige groetjes vanuit limburg

              xiebu
              "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
              *BD1033BE*

              Comment


              • #8
                Re: herfst

                foto 3 vind ik het minst omdat je met kunstmatige belichting zit ipv het licht dat de natuur je geeft ...

                Comment


                • #9
                  Re: herfst

                  NR 1 vind ik een mooie maar nr 3 vind ik het mooist

                  Comment


                  • #10
                    Re: herfst

                    vind de laatste de mooiste en vooral zo doorgaan hoor.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: herfst

                      Geef mij maar foto 1 : zeer mooi door ongewoon en verrassend camerastandpunt en sterk door leuk licht en mooie kleuren

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
                      foto 3 vind ik het minst omdat je met kunstmatige belichting zit ipv het licht dat de natuur je geeft ...
                      Vergeet het rechtstreeks flitsen met een ingebouwde flits. Door de (frontale) stand van de flits krijg je àltijd heel zwakke kleuren en - wat misschien nog vervelender is - heel vervelende en lelijke slagschaduwen... Bij dergelijke situaties zijn een statief(je) en het deskundig gebruik maken van het aanwezige licht veel boeiender en leveren over het algemeen veel knappere beelden op... Just my two cents

                      Veel plezier nog !!!
                      Greetz, Kariboe
                      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                      Comment


                      • #12
                        Re: herfst

                        De foto's zijn uiteraard nog voor verbetering vatbaar, zoals hier boven beschreven, maar toch :
                        Dit is meer dan een verdienstelijke poging. Ik denk dat je in korte tijd en met wat meer ervaring idd mooie dingen kunt laten zien.
                        fotosite

                        Comment

                        Working...
                        X