Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonsopkomst (duotoon)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zonsopkomst (duotoon)

    Dit keer maar eens een zonsopkomst omgezet naar duotoon. (in de lucht komen wat compressiefouten voor)
    Last edited by marc; 31 december 2005, 16:21.

  • #2
    Re: Zonsopkomst (duotoon)

    Wat mij betreft een zeer sfeervolle plaat met een goede compo en een goede keus om naar duotone om te zetten!

    Comment


    • #3
      Re: Zonsopkomst (duotoon)

      een mooie, maar behoort niet tot dezelfde kwaliteit als je andere...

      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


      Comment


      • #4
        Re: Zonsopkomst (duotoon)

        Knap beeld maar die bewerking duotoon...zou begot niet weten hoe ik daar moet aan beginnen Toch eens opzoeken...kan altijd van pas komen
        D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
        BD0290BE

        Comment


        • #5
          Re: Zonsopkomst (duotoon)

          Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius
          Knap beeld maar die bewerking duotoon...zou begot niet weten hoe ik daar moet aan beginnen Toch eens opzoeken...kan altijd van pas komen
          Ik ga er van uit dat je werkt met Photoshop. Dat kies je voor image --> Mode --> Grayscale. Zo zet je het beeld eerst om naar grijswaarden. Daarna kan je kiezen voor Image --> Mode --> Duotone.
          Je hebt dan verschillende instelmogelijkheden. In 't begin kies je best om een instelling te laden via de 'load' knop.
          Kortom, gewoon wat mee experimenteren, het wijst zichzelf wel.
          Suc6

          Comment


          • #6
            Re: Zonsopkomst (duotoon)

            Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet
            Ik ga er van uit dat je werkt met Photoshop. Dat kies je voor image --> Mode --> Grayscale. Zo zet je het beeld eerst om naar grijswaarden. Daarna kan je kiezen voor Image --> Mode --> Duotone.
            Je hebt dan verschillende instelmogelijkheden. In 't begin kies je best om een instelling te laden via de 'load' knop.
            Kortom, gewoon wat mee experimenteren, het wijst zichzelf wel.
            Suc6
            Ik gebruik zelf een andere werkwijze. Ik zet de foto eerst om naar een z/w foto met gebruik van de kanaalmixer (dit geeft een mooiere z/w foto) Daarna met kleurtoon/verzadiging ('vullen met kleur' aanvinken) de toon bepalen met de schuifjes 'Kleurtoon' en 'verzadiging'

            een mooie, maar behoort niet tot dezelfde kwaliteit als je andere...
            Deze foto heb ik in JPEG gemaakt en met je weet dat dat nadelige gevolgen heeft tijdens het bewerken. Je houdt een betere tegoed

            Comment


            • #7
              Re: Zonsopkomst (duotoon)

              vind het wel een mooie, maar een beetje rommelig in het midden, bij die schoorsteen.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Zonsopkomst (duotoon)

                Oorspronkelijk geplaatst door marc
                Ik gebruik zelf een andere werkwijze. Ik zet de foto eerst om naar een z/w foto met gebruik van de kanaalmixer (dit geeft een mooiere z/w foto) Daarna met kleurtoon/verzadiging ('vullen met kleur' aanvinken) de toon bepalen met de schuifjes 'Kleurtoon' en 'verzadiging'
                Maar dan wordt er niet gesproken over een 'duotone'... Wat jij met deze bewerking doet is een grijswaardenfoto overlappen met één kleur...
                Een duotone is een grijswaardenfoto van 2 kleuren voorzien waaruit deze opgebouwd wordt: enkele deze 2 kleuren en al hun mogelijke mengingen. Bij een tritone komt daar nog een derde kleur bij.

                Comment

                Working...
                X