Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wenen in de regen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wenen in de regen

    Effekes een panorama van Wenen geprobeerd.... Enige nadeel, 't was goed aan het regenen die dag .... 't wou weer eens lukken, mijn laaste dag dat ik deze kon schieten.... en natuurlijk regen.... Maar 'k hoop dat hij nog wat aanspreekt...






    hier , klikken om de full size te zien (1,4 mb)
    To make your dreams come true, wake up

  • #2
    Re: Wenen in de regen

    Dit is een hele lange pano
    Heb je manueel belicht ? Ik vermoed van niet. Je kan de verschillende foto's er zo uithalen door het belichtingsverschil. Wel een heel unieke plaats en veel te zien op de foto.
    Ik zou diezelfde pano eens willen zien als er zon is....
    natwork.be

    Comment


    • #3
      Re: Wenen in de regen

      Oorspronkelijk geplaatst door Nat
      Dit is een hele lange pano
      Heb je manueel belicht ? Ik vermoed van niet. Je kan de verschillende foto's er zo uithalen door het belichtingsverschil. Wel een heel unieke plaats en veel te zien op de foto.
      Ik zou diezelfde pano eens willen zien als er zon is....

      Ik weet niet wat er misgegaan is. Ik stond in manueel (m stand), ik stond op manuele focus, en ik heb alle 48 fotos in een reeks geschoten, maar het was spijtig genoeg wel hevig aan het regenen..... Maar waar je die verschillende foto's kunt uithalen, vrees ik dat het eerder de software, van de panoramafactory is (waarmee de pano gemaakt is), die automatisch wat bijgetuned heeft .... De compressie is ook veel te hoog.... )

      in de tijd met mijn minolta 7i, haalde ik veel beter resultaat voor die pano's ....





      (naar mijn mening toch)

      maar nog wat oefen, tegen dat ik ooit terug naar wenen ga
      To make your dreams come true, wake up

      Comment


      • #4
        Re: Wenen in de regen

        48
        Als je de originele foto's nog hebt, moet je die eens in autostich duwen en kijken wat eruit komt.
        natwork.be

        Comment


        • #5
          Re: Wenen in de regen

          Dat is nu het probleem met zulke "pano" foto's wanneer je ze op een computerscherm moet bekijken.
          Ofwel toon de de hele foto op het scherm, maar dan is hij zo klein en zie je bijna geen details kan onderscheiden, ofwel toon je hem op ware grote, dan zie je veel details, maar zie je maar een klein stukje van de hele foto, waardoor je moet scrollen en het panorama effect verloren gaat.
          Ik zou deze wel een uitvergroot tegen een grote wand willen ien hangen.
          Jan Akkermans
          (BD1097BE)
          Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

          Comment

          Working...
          X